Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Smartphone met primaire eisen
- een goede camera
- schone android ervaring
secundaire
- niet mega groot
- stevige behuizing

Wat is je budget?
500/600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik hem vooral voor veel foto's maken, telefoneren en whatsappen,, gebruik hem niet heel actief voor browsen of werk, daarvoor heb ik een laptop. De smartphone moet wel een jaar of 3 meekunnen

Wat heb je zelf al gevonden?
Nokia 9 Pureview - interessant toestel vanwege de camera en de prijs. Ik heb zelf goede ervaringen met Nokia. Toestel ziet er daarentegen wel kwetsbaar uit, glad, van glas, en veel lenzen. Met hoesje wel op te lossen. Verder zie ik gemengde reviews, hij komt niet vaak boven als advies.

Google Pixel 3 of 3a - Deze toestellen vind ik persoonlijk heel mooi qua vormgeving achterkant en zijkant, de voorkant oogt door de grotere schermranden wel ouderwets. De pixel 3 lijkt mij een erg dure aankoop(600euro), de 3a juist heel voordelig(400). De pixel 3 is iets compacter, maar lijkt mij kwetsbaarder dan de 3a die van plastic is.

Oneplus 6 of 6T- Camera staat niet bekend als de beste, maar lijkt mij ook weer niet heel slecht.. toestel oogt saai. Maar is wel verkrijgbaar met 265GB opslag- Ik zat zelf eerder te denken aan de 6, heb geen sterke voorkeur voor draadloos laden of afdrukscanner in scherm en ontbreken 3.5mm jack.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb al best veel opgezocht en vergeleken, maar ik ga er eigenlijk alleen maar meer door twijfelen. Denk dat het mij vooral onduidelijk is hoe deze toestellen zich tot elkaar verhouden en of ik er een aantal jaar mee vooruit kan. Is de pixel 3 de 600 euro waard. Is de Nokia 9 een toestel waar je drie jaar plezier van hebt? Is de Oneplus 6 nog steeds een goede koop, of moet ik wachten op de 7.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• celiorion
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:06
Hoi hoi!

Je hebt zelf al wat huis werk gedaan zie ik.

Ik zelf zou de pixel 3 aanraden voor wat betreft foto's. Ondanks dat hij een enkele camera heeft maakt hij ontzettend goede foto's. Bright sight en de portrait mode zijn heel erg goed van Google.
Wat ook een plus punt is dat je bij google photos gratis opslag krijgt voor de volle kwaliteit van je foto's. De precieze duur weer ik zo even niet, volgens mij was het 2 of 3 jaar.
Hierbij een linkje naar foto's die zelf gemaakt heb met de pixel.
https://photos.app.goo.gl/T6zAZLBmtHydLcM77

Voor wat betreft OS updates van de pixel zit je ook goed voor 3 jaar. Gegarandeerd 2 jaar OS updates en 1 jaar security updates. Met een beetje geluk zelfs 3 jaar OS updates aangezien de OG pixel reeks nu ook Q gaat krijgen.

Verder vindt ik zelf de pixel 3 een fijn toestel, goed scherm goede batterij. Ik haal er ongeveer 4 á 5 uur schermtijd uit variërende wat ik doe die dag natuurlijk. En natuurlijk draadloos opladen wat ik zelf heel tof vind. :)

Over de ander toestellen kan ik je niets vertellen helaas.

Hopelijk kan je hier iets mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-09 08:35
celiorion schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:20:

Voor wat betreft OS updates van de pixel zit je ook goed voor 3 jaar. Gegarandeerd 2 jaar OS updates en 1 jaar security updates. Met een beetje geluk zelfs 3 jaar OS updates aangezien de OG pixel reeks nu ook Q gaat krijgen.
Het is toch juist zo dat pixels telefoons 3 jaar security én os updates krijgen?/ :)

https://support.google.com/pixelphone/answer/4457705?hl=nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 21:35
Ik heb zelf een OnePlus 6. Bevalt erg goed. Erg snel, groot scherm, erg fijne software en voldoende updates. Daarnaast heeft hij een 3,5mm headphone jack, erg fijn.

De camera is in orde, maar zeer zeker niet denderend. Foto's zijn van aardige kwaliteit. , hoewel het installeren van de Pixel camera software op de OnePlus wel wat verbetering laat zien. Hij is echter breekbaar en zowel de voor als achterkant is bij mij stuk. Daarnaast is het niet aannemelijk dat de telefoon nog 3 jaar van updates voorzien zal worden. Gezien de "trackrecord" van OnePlus, ga ik uit van nog 1,5 jaar updates, en dan is het feestje wel voorbij.

Omdat ik mijn scherm en achterkant kapot heb laten vallen(Onhandig inderdaad) ben ik nu op zoek naar een alternatief en ik heb mijn zinnen op een Pixel 3a gezet. Ik wil een telefoon die langer mee gaat, een echt goede kamera heeft en die indien hij stuk gaat, relatief gemakkelijk te repareren is. Mijn OnePlus 6 had ik liever gerepareerd, maar daarvoor moet letterlijk de hele telefoon uit elkaar.

De plastic achterkant van de Pixel 3a spreekt mij enorm aan en icm de software updates, de goede camera en de relatief vriendelijke prijs, is dat mijn keuze geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celiorion
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:06
Tweakwondo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:28:
[...]

Het is toch juist zo dat pixels telefoons 3 jaar security én os updates krijgen?/ :)

https://support.google.com/pixelphone/answer/4457705?hl=nl
Misschien dat ik dan verkeerd heb. Voor zo ver ik weet krijgt de pixel maar 2 grote OS updates. Dus dat zou voor de pixel 3 dan android Q en R zijn. Daarna volgt nog een jaar met security.
Aangezien de OG pixel nu ook android Q gaat krijgen verwacht ik wel 3 grote OS updates voor de pixel 3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-09 08:35
celiorion schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:39:
[...]

Misschien dat ik dan verkeerd heb. Voor zo ver ik weet krijgt de pixel maar 2 grote OS updates. Dus dat zou voor de pixel 3 dan android Q en R zijn. Daarna volgt nog een jaar met security.
Aangezien de OG pixel nu ook android Q gaat krijgen verwacht ik wel 3 grote OS updates voor de pixel 3. :)
klopt voorheen zou het zijn 2 jaar os updates en 3 jaar beveiliging updates. bij de pixel 2 werd het duidelijk dat de pixels 3 jaar updates krijgt op beide vlakken. dat de OG pixel dan nog q krijgt komt wel als een verassing (dit wist ik dan weer niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thijsken schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:57:

Omdat ik mijn scherm en achterkant kapot heb laten vallen(Onhandig inderdaad) ben ik nu op zoek naar een alternatief en ik heb mijn zinnen op een Pixel 3a gezet. Ik wil een telefoon die langer mee gaat, een echt goede kamera heeft en die indien hij stuk gaat, relatief gemakkelijk te repareren is. Mijn OnePlus 6 had ik liever gerepareerd, maar daarvoor moet letterlijk de hele telefoon uit elkaar.

De plastic achterkant van de Pixel 3a spreekt mij enorm aan en icm de software updates, de goede camera en de relatief vriendelijke prijs, is dat mijn keuze geworden.
Zonde van je Oneplus. Ik ben zelf vrij zuinig, maar weet dat er altijd een moment is dat ik de telefoon laat vallen, of dat hij ergens van af valt.

Ik nijg zelf ook erg naar de Pixel 3a, heb ook aardig wat youtube reviews voorbij zien komen, waarin vooral beweerd wordt dat de voordelen van de 3 niet de 200 euro waard zijn. En dat de 3a zelfs beter wordt ervaren, qua geluid en scherm. De 3 heeft dan wel draadloos laden en een glazen behuizing, snellere processor, compacter formaat maar geen jack.
Pagina: 1