Amazon Tweedehands in de PW

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Volgens mij hoort dat niet, dat er tweedehands artikelen in de PW staan. Die horen toch in V&A thuis?

Hier een voorbeeldje:
pricewatch: Sandisk Extreme Pro SDHC/XC UHS-I (170MB/s) 128GB

De bovenste prijs is van Amazon voor €36. Als je die aanklikt, zie je dat het €39,99 blijkt te zijn. Die €36 lijkt van de tweedehands-variant te komen*. Dat lijkt me niet okay voor de PW waar toch alleen nieuwe producten (en dus diens prijzen) thuishoren.

Als Amazon z'n tweedehands producten op T.net wil aanprijzen, dan vind ik dat ze dat in V&A moeten doen. Hoewel commerciele winkels vind ik daar ook niet echt horen, maar het is iig wel echt tweedehands.

Dit is in lijn met de prijzen van Coolblue, zij hebben hun tweedekans prijzen ook niet in de PW gepubliceerd. En dat vind ik geheel terecht.

* Mocht dit niet waar zijn, dan klopt de prijs nog steeds niet met wat je aanklikt ;)

日本!🎌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Tegenwoordig mogen tweedehands artikelen (refurbished) wel in de Pricewatch staan, maar dan apart vermeld net zoals o.a. bij deze iPhone :) pricewatch: Apple iPhone 8 64GB Zwart

Ik zal een melding maken, dat kan soms even duren voordat dit daadwerkelijk aangepast/verwerkt is.

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Zit er (vooral voor aanbieders) dan wel een duidelijk verschil tussen tweedehands en refurbished? Want vooral Amazon is natuurlijk een plek waar zowel refurbished (customer returns, warehouse damaged) als tweedehands (echte particuliere verkooop) wordt gedaan.

日本!🎌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23
Een filtermogelijkheid voor deze refurbished zou ook welkom zijn.

Ik heb er totaal geen interesse in maar ik zat gister naar HDD's te kijken en daar staan echt veel refurbs tussen die er niet uit te filteren zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Niet online
@_Thanatos_ Nooit aan gedacht dat daar ook een verschil in zit, maar het gaat bij ons alleen om refurbished producten, geen 2e hands van particulieren. Als het goed is, dan worden deze niet meegenomen in de feed van Amazon en anders horen wij dat graag. :)

Melden kan via: Ga met je muis op de totaalprijs van het product staan, vervolgens krijg je een extra menu te zien met de optie ''onjuiste prijs melden'' Je kunt daar een verkeerd product, prijs of levertijd melden.

@computerjunky Refurbished wordt altijd apart vermeld. Zie mijn eerdere voorbeeld van de iPhone of bijvoorbeeld bij deze HDD: pricewatch: WD Red (64MB cache), 4TB

Mocht een filter gaan om producten met alleen refurbished prijzen. Daar gaan wij als Pricewatch niet over, dan kun je het beste een topic aanmaken bij Mooie Features: Mooie Features

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
BartvanOranje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:44:
@_Thanatos_ Nooit aan gedacht dat daar ook een verschil in zit, maar het gaat bij ons alleen om refurbished producten, geen 2e hands van particulieren. Als het goed is, dan worden deze niet meegenomen in de feed van Amazon en anders horen wij dat graag. :)
Moet Amazon dat niet zelf regelen? Het zijn toch shops die connecten naar de PW, niet de PW die connect met shops?..
@computerjunky Refurbished wordt altijd apart vermeld. Zie mijn eerdere voorbeeld van de iPhone of bijvoorbeeld bij deze HDD: pricewatch: WD Red (64MB cache), 4TB
Sorry maar ik zie nergens staan hoe dat vermeld zou moeten staan.
Mocht een filter gaan om producten met alleen refurbished prijzen. Daar gaan wij als Pricewatch niet over, dan kun je het beste een topic aanmaken bij Mooie Features: Mooie Features
Lijkt me meer een essentiele dan een mooie feature, zeker voor gevoelige dingen als HDDs ;)
Maargoed, wie gaat dit doen?

日本!🎌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Niet online
Moet Amazon dat niet zelf regelen? Het zijn toch shops die connecten naar de PW, niet de PW die connect met shops?..
@_Thanatos_ Klopt, Amazon verzorgt hun eigen feed, maar er kan altijd iets verkeerds gaan. Vandaar mij reactie over 2e hands producten: ''Als het goed is, dan worden deze niet meegenomen in de feed van Amazon en anders horen wij dat graag.''
Sorry maar ik zie nergens staan hoe dat vermeld zou moeten staan.
Op moment van schrijven was er een refurbished product bij de HDD, maar zoals ik al twee keer had aangeven. Kijk dan bij de iPhone :P pricewatch: Apple iPhone 8 64GB Zwart Daar is netjes een scheiding te zien tussen refurbished en gewone producten.
Lijkt me meer een essentiele dan een mooie feature, zeker voor gevoelige dingen als HDDs ;)
Maargoed, wie gaat dit doen?
Wij als content medewerkers houden ons bezig met de inhoud (specificaties, teksten, foto's, video's) van de producten uit de Pricewatch. :) Een filter bouwen om refurbished eruit te halen (of juist te selecteren) is toch echt iets voor developers. Ik val nogmaals in herhaling, vandaar mijn eerdere reactie: ''dan kun je het beste een topic aanmaken bij Mooie Features''.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik val nogmaals in herhaling, vandaar mijn eerdere reactie: ''dan kun je het beste een topic aanmaken bij Mooie Features''.
Sorry, maar ik ook. Als we afspreken dat daar een topic gemaakt wordt, moet één iemand dat doen. Ik wil dat best doen, maar misschien kun jij het beter verwoorden? Als je geen bezwaar hebt, dan doe ik het wel.

日本!🎌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 12:07
_Thanatos_ schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 02:01:
[...]

Sorry, maar ik ook. Als we afspreken dat daar een topic gemaakt wordt, moet één iemand dat doen. Ik wil dat best doen, maar misschien kun jij het beter verwoorden? Als je geen bezwaar hebt, dan doe ik het wel.
Volgens mij bedoelt hij: ik ben content manager -> dat is niet mijn probleem -> dus maak zelf maar een topic aan in Mooie features

Ik ben het met je eens dat dit niet ‘mooi’ is maar essentieel. Maar dat terzijde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Niet online
Volgens mij bedoelt hij: ik ben content manager -> dat is niet mijn probleem -> dus maak zelf maar een topic aan in Mooie features
''dat is niet mijn probleem'' klinkt wel wat grof :P Mijn idee is meer, waarom zou ik (als medewerker van Tweakers) een topic openen, terwijl het niet mijn idee is en ik het zelf ook niet nodig heb?

Jij kunt beter zelf een topic aanmaken. Als veel mensen op dat topic reageren, dan wordt het uiteindelijk opgepakt door de product- of development-afdeling. :)

Pagina: 1