Vraag

• Andreaja
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-07-2019
Hallo,

Ik ben een vrouw met kleine handen. Graag zou ik met een hand een telefoon kunnen bedienen (met mijn huidige windows lumia 950 lukt dat niet). Daarbij is het belangrijk dat de camera goed is, want alle foto's maak ik hiermee, dus ook van mijn kinderen. En ja, die wil ik soms wat groter aan de muur kunnen hangen (niet enorm, maar niet zo mini als op de telefoon). Ik heb een zoektocht gedaan maar kom er niet helemaal uit.

Ik zoek een?
Kleine smartphone met goede camera bij bewegende beelden (kinderen;)) en binnenshuis/donkerder ook goed. Dus als ik het een beetje probeer te begrijpen zou optische stabilisatie belangrijk voor me zijn. De kwaliteit voor selfies maakt me niet uit, dat gebruik ik zelden.

Wat is je budget?
In combinatie met een abonnement mag het max 25 per maand kosten, los zou ik nu maar 350 kunnen betalen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, appen, korte mails maar vooral fotograferen. Software maakt me niet uit, al mis ik nu de mogelijkheden van apps op mijn Lumia, dus geen windows denk ik dan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb er een aantal gevonden die beschreven worden met een goede camera, maar op de Iphone na lijken ze me alsnog groot. Namelijk: LG G7 Thinq, Google Pixel 3 (geen optische stabilisatie?), Iphone 8, Samsung Galaxy s10 (evt e of +) en de galaxy s9. De eerste twee hebben denk ik geen optische stabilisatie? Overigens heb ik hierbij nog niet naar prijzen bij abonnementen gekeken, dat lijkt me de volgende ingewikkelde stap. Ik heb geen voorkeur voor een merk, als het maar voldoet aan goede camera en compact

Welke vragen heb je hier nog over?
Klopt mijn idee dat wanneer de camera goed is, de telefoon ook groter wordt? Wellicht moet ik het anders opgeven om een goede camera te willen in combinatie met compact formaat.. Dat hoor ik dan graag als dat zo is.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groet, Andrea

[ Voor 7% gewijzigd door Andreaja op 15-05-2019 16:21 ]

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Als je echt een compacte telefoon wilt, zou ik naar de Sony XZ2 compact kijken. Die is 5 inch en heeft een prima camera, weliswaar geen OIS, maar okay.

• Andreaja
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-07-2019
Beste ChinaGeek,

Ik heb op tweakers eerder een video gezien over de XZ2 omdat het me inderdaad fijn klein leek, maar daar kwam naar voren dat de camera niet zo goed is, dat vind ik wel echt heel belangrijk. Uiteindelijk belangrijker dan het formaat, dus mocht een kleine met echt goede camera niet bestaan zal ik moeten schikken naar een groter formaat. Hoe zie jij dat?

Groet, Andrea

Verwijderd

Volgens mij heeft de Pixel 3 wel optische stabilisatie. Je zou ook de pas uitgebrachte 3a kunnen bekijken, is ietsje groter(halve centimeter), maar stuk goedkoper, rond 400 euro. Heeft ongeveer dezelfde camera en wordt (door sommigen) gezien als de beste point-and-shoot camera.

Ik zit zelf op het moment ook te zoeken naar een smartphone met goede camera. :P

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Andreaja schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:48:
Beste ChinaGeek,

Ik heb op tweakers eerder een video gezien over de XZ2 omdat het me inderdaad fijn klein leek, maar daar kwam naar voren dat de camera niet zo goed is, dat vind ik wel echt heel belangrijk. Uiteindelijk belangrijker dan het formaat, dus mocht een kleine met echt goede camera niet bestaan zal ik moeten schikken naar een groter formaat. Hoe zie jij dat?

Groet, Andrea
Vind persoonlijk het hebben van een goede camera wat overschat. Veel meer dat wat kiekjes delen op social media doet het gros er niet mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:16:
Volgens mij heeft de Pixel 3 wel optische stabilisatie. Je zou ook de pas uitgebrachte 3a kunnen bekijken, is ietsje groter(halve centimeter), maar stuk goedkoper, rond 400 euro.
Sorry, ik zie dat je specifiek op zoek bent naar een kleinere telefoon dan de Lumia 950.

Dat is een vrij lastige vraag, zelfs de pixel 3 is al groter.

Sony xz2 compact zou kunnen, een oude Iphone 7 of een Lumia 1020 ( had een vrij goede camera)

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-01 08:53
Kleinste echt nieuwe telefoon zou ik een S10e overwegen, al weet ik niet hoe de bundelprijzen daar liggen.

Cash is king.

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:37
Is de Samsung Galaxy A40 geen optie? Zeer compacte telefoon met ook een redelijke camera?
Pagina: 1