Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laminaatvloer overnemen: wat is een schappelijke prijs?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• overwatch
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18:02
Hoi allemaal,

Vorige week kreeg ik het geweldige nieuws dat ik binnenkort mag gaan verhuizen naar Utrecht. Een paar dagen daarvoor ben ik voor een kijkavond langs geweest en bood de huidige bewoonster alles ter overname aan, inclusief de laminaatvloer. Deze vloer zag er op het eerste gezicht prima uit, ik zag geen grote beschadigingen, een aantal plakplinten moesten opnieuw bevestigd worden, maar verder best oké. De vloer ligt er al bijna zes jaar, maar is volgens de huidige bewoners van zeer goede kwaliteit.

Het gaat om +- 30 m2 wat de hele dag in de zon ligt, al bijna zes jaar lang. De bewoners hebben een peuter die ook speelgoed op de grond gooit, dus mogelijk zijn er wel wat kleine beschadigingen (maar ik heb niet op de vloer gelegen om hem te inspecteren ;) ). Ze zeggen zelf dat ze 650 euro kwijt waren aan de vloer, plinten en ondervloer. Met leggen erbij kwam het op bijna 1000 euro totaal. Ze vragen daarom 400 voor de vloer, en na onderhandeling hebben ze aangegeven niet lager dan 300 te willen gaan.

Zelf heb ik weinig ervaring met laminaat. Bij mijn vorige woning was ik 600 euro kwijt voor +- 60 m2, maar dit was gewoon Kwantum instapkwaliteit en is gelegd door een familielid (voor een figuurlijk kratje bier). Mijn vraag aan jullie is daarom: wat vinden jullie van de voorgestelde prijs van 300 euro?

Ik vind het zelf nogal wat geld voor laminaat wat al zes jaar ligt. Ze kunnen het niet meenemen naar hun nieuwe woning en toen ik op Marktplaats keek zag ik dat gebruikt laminaat niet veel oplevert. Als ik kijk naar de kosten van nieuw laminaat/ondervloer/plinten, kan ik voor 400 euro een nieuwe vloer kopen. Misschien niet de kwaliteit die zij hebben liggen, maar ik verwacht ook niet jaren op deze plek te wonen (het is echt een starterswoning en niet geschikt voor een gezin). Wat adviseren jullie?

Foto van de vloer:
https://imgur.com/a/9JjvAeP

EDIT: Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ze zijn best uiteenlopend.. van "niks voor geven, laat ze het er maar uit halen" tot "de prijs die je biedt is prima" (dit was 200).
De bewoners vroegen 400, ik heb 200 geboden en toen gaven ze aan dat ze niet lager gaan dan 300. Ik heb daarom besloten niet hoger te gaan dan 250, dit vind ik een schappelijke prijs die ze op Marktplaats (waarschijnlijk) niet zullen krijgen, plus het bespaart gewoon een heleboel tijd. Zo krijgen ze toch bijna 40% van hun investering terug (het leggen even niet meegerekend) en heb ik een prima vloer. Als ze echt star vasthouden aan de 300, dan hoeft het van mij niet (uit principe, maar ook omdat ik dan liever 100 euro meer investeer in een nieuwe vloer). Nogmaals bedankt, al jullie reacties zijn heel behulpzaam geweest _/-\o_

overwatch wijzigde deze reactie 15-05-2019 17:03 (18%)
Reden: Foto toegevoegd + conclusie

Beste antwoord (via overwatch op 15-05-2019 17:04)

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:58
Een nieuw laminaat voor 30m2 kan je makkelijk zelf leggen voor 200-300 euro. Dat is inclusief ondervloer.
Wil je netjes plakplintjes en wat betere kwaliteit dan moet je eerder aan 400 denken.

Vloeren leggen is op zich niet heel lastig, al is degelijk gereedschap wel een stuk sneller. @s0ulmaster en ik hebben wel vaker vloeren gelegd, dus als je hulp nodig hebt hoor ik het wel ;)

Even zonder gein, 300 euro is op zich geen hele slechte prijs voor een goede vloer, het ligt volledig aan de staat. Ziet het er heel netjes uit, mooie plinten, goede kwaliteit? Dan zou ik 250 bieden en het verschil delen.
Ziet de vloer er werkelijk gebruikt uit of is hij niet jouw smaak? Voor hetzelfde geld zijn er vast mensen bereid om even met je langs de ikea te gaan. 30m2 leggen is binnen een dag gedaan. (paar uur als je enigsinds ervaring hebt)

Though we all crumble, we will still perpetuate,
Far beyond all in which, we can participate.
We will live on in all that, which we propagate,
Destined to always be heard, as we resonate.

Alle reacties

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:49
Het kost ook zeker een halve dag om het eruit te halen en het af te laten voeren. Zeg gewoon dat ze het eruit moeten halen voor je nieuwe vloer. Goed startpunt voor nieuwe onderhandelingen.

en eens met hieronder, MAX 150E, misschien is 100E realistischer, of het eerder door je genoemde kratje bier. alles boven dat bedrag is belachelijk voor een gebruikte laminaatvloer.

Donaldinho wijzigde deze reactie 15-05-2019 15:10 (32%)

Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:56
Hoe graag wil je die vloer? Geef aan dat je niet meer dan 200 euro wilt betalen en dat ze de vloer anders gewoon mee mogen nemen. Dan is er vast veel mogelijk. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:38
ik zou nog minder bieden. 1000 euro voor 30m2 is absurd hoog. Zelfs met ondervloer en plinten. Dan moet het echt A+-kwaliteit zijn. als het dan ook nog eens 6 jaar oud is, is 100-200 euro een prima prijs.

Hier staat tekst

• overwatch
Donaldinho schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:09:
Het kost ook zeker een halve dag om het eruit te halen en het af te laten voeren. Zeg gewoon dat ze het eruit moeten halen voor je nieuwe vloer. Goed startpunt voor nieuwe onderhandelingen.
Dat was ook mijn argumentatie: het kost ze een heleboel moeite en ze krijgen er niet veel geld voor terug. Ben zelf niet zo'n keiharde onderhandelaar, dus vond het lastig deze er gelijk in te gooien ;-)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15:58

Fustje

Koel bewaren

Ik zou er persoonlijk geen cent voor betalen. Laat ze het maar weghalen, met een beetje mazzel laten ze het gratis liggen omdat ze geen zin hebben om het weg te halen. :)
Bij de bouwmarkt en ikea scoor je tegenwoordig al nieuw laminaat voor minder dan € 10 per m2.

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• overwatch
Spotmatic schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:09:
Hoe graag wil je die vloer? Geef aan dat je niet meer dan 200 euro wilt betalen en dat ze de vloer anders gewoon mee mogen nemen. Dan is er vast veel mogelijk. ;)
Bedankt voor je reactie! Dit was ook een beetje mijn standpunt na de laatste "onderhandeling". Zij willen niet lager dan 300, maar ik niet hoger dan 200. Dan laat ik ze liever alles eruit halen inderdaad.

• overwatch
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:10:
ik zou nog minder bieden. 1000 euro voor 30m2 is absurd hoog. Zelfs met ondervloer en plinten. Dan moet het echt A+-kwaliteit zijn. als het dan ook nog eens 6 jaar oud is, is 100-200 euro een prima prijs.
1000 was de nieuwprijs, ze willen er nu 300 voor ;) zat zelf inderdaad aan 200 te denken; toen ik dat communiceerde wilde ze niet lager gaan dan 300.

• overwatch
Fustje schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:11:
Ik zou er persoonlijk geen cent voor betalen. Laat ze het maar weghalen, met een beetje mazzel laten ze het gratis liggen omdat ze geen zin hebben om het weg te halen. :)
Bij de bouwmarkt en ikea scoor je tegenwoordig al nieuw laminaat voor minder dan € 10 per m2.
Ik had ook wat research gedaan en kwam ook op die prijs uit. Nu ken ik niemand in mijn directe kring die het voor mij kan leggen, maar dan nog.. dan heb je een nieuwe vloer in plaats van een vloer die zes jaar oud is.

Wijzig de volgende keer je laatste post alsjeblieft

tweakduke wijzigde deze reactie 15-05-2019 15:24 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:38
overwatch schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:12:
[...]

1000 was de nieuwprijs, ze willen er nu 300 voor ;) zat zelf inderdaad aan 200 te denken; toen ik dat communiceerde wilde ze niet lager gaan dan 300.
Ik snap best dat ie 1000 euro vraagprijs was.. Ik zeg alleen dat de nieuwprijs van 1000 euro waarschijnlijk ook schromelijk aangedikt is door haar, of ze heeft met de verkeerde mensen zaken gedaan ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15:58

Fustje

Koel bewaren

overwatch schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:13:
[...]

Ik had ook wat research gedaan en kwam ook op die prijs uit. Nu ken ik niemand in mijn directe kring die het voor mij kan leggen, maar dan nog.. dan heb je een nieuwe vloer in plaats van een vloer die zes jaar oud is.
Kliklaminaat is een fluitje van een cent. Misschien dat de plinten nog een beetje uitdaging vormen, maar ik zou zeker voor nieuw kiezen. Is nog naar je eigen smaak ook. :)

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:49
als ik kort google zie ik dat je het zou moeten kunnen laten leggen voor plm 6e/m2 + zeg ikea laminaat van 8e/m2 dan zit je op 14e/m2 dat is 420 euro voor een nieuwe vloer laten leggen.

Nog minder als je het zelf doet. Ergo: 300 is te duur

Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia.

• overwatch
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:13:
[...]

Ik snap best dat ie 1000 euro vraagprijs was.. Ik zeg alleen dat de nieuwprijs van 1000 euro waarschijnlijk ook schromelijk aangedikt is door haar, of ze heeft met de verkeerde mensen zaken gedaan ;)
Ah dan heb ik jouw post verkeerd gelezen, excuses! Ja dat dacht ik dus ook toen ze die prijzen noemde. 1000 euro voor 30m2?!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4Henk 'm!

• dragonhaertt
Een nieuw laminaat voor 30m2 kan je makkelijk zelf leggen voor 200-300 euro. Dat is inclusief ondervloer.
Wil je netjes plakplintjes en wat betere kwaliteit dan moet je eerder aan 400 denken.

Vloeren leggen is op zich niet heel lastig, al is degelijk gereedschap wel een stuk sneller. @s0ulmaster en ik hebben wel vaker vloeren gelegd, dus als je hulp nodig hebt hoor ik het wel ;)

Even zonder gein, 300 euro is op zich geen hele slechte prijs voor een goede vloer, het ligt volledig aan de staat. Ziet het er heel netjes uit, mooie plinten, goede kwaliteit? Dan zou ik 250 bieden en het verschil delen.
Ziet de vloer er werkelijk gebruikt uit of is hij niet jouw smaak? Voor hetzelfde geld zijn er vast mensen bereid om even met je langs de ikea te gaan. 30m2 leggen is binnen een dag gedaan. (paar uur als je enigsinds ervaring hebt)

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-05 14:31
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:13:
[...]

Ligt er heel erg aan of het van de praxis kwam of bij een goed stofferings-bedrijf met (ik zeg maar wat) een quickstep vloer o.i.d.

• Frostbite
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:59
Met @dragonhaertt eens. Ik zou 250 bieden als het nog een redelijke staat is en als je hem nog mooi vindt.
Anders mogen ze hem eruit halen en leg je een mooie nieuwe.

Onze huiskamer is ook ongeveer 30m2 en we hebben daar PVC laten leggen door een professionele zaak en waren toch al gauw 2000 euro kwijt (kosten pvc + egaliseren + leggen).

Frostbite wijzigde deze reactie 15-05-2019 15:29 (35%)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 256Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dragonhaertt
234FaTaLiTy schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:23:
[...]

Ligt er heel erg aan of het van de praxis kwam of bij een goed stofferings-bedrijf met (ik zeg maar wat) een quickstep vloer o.i.d.
Dit. Een degelijke quickstep vloer kan zo tussen de 15 tot 30 euro per m2 kosten.
Dan ben je met ondervloer en plinten al snel bij die 1000 euro.

Vooral die waterbestendige laminaatvloeren zijn wel erg prettig. En quickstep is ook heel prettig met het leggen van de vloer. Verder vind ik zelf het verschil in prijs te groot voor het verschil in kwaliteit. Over het algemeen ben ik erg tevreden met de goedkopere series van de bouwmarkt of Ikea.
Zolang je niet het állergoedkoopste hebt en een degelijke ondervloer erbij koopt zit je al snel goed met laminaat.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21-05 10:12
Gewoon hard zijn, Simpel.

Gewoon zeggen dat je Max €200,- wilt geven en er anders vanaf ziet. Dat je liever wat nieuwers laat leggen in eigen smaak. Zou de keuze om de vloer te verwijderen aan hun laten, met een beetje mazzel laten ze hem gewoon liggen.

Toen ik destijds in mijn eerste huurwoning ging wonen had de bewoner een rotsentuin gemaakt in de achtertuin, heel mooi, maar moet je van houden. Had volgens hem ook wel €1000,- gekost 2 jaar geleden en dat hij minimaal toch €500,- ervoor wou hebben. Heb toen gezegd haal het er maar uit, of laat het maar voor €0-, liggen. Hij heeft lekker laten liggen.

Edit: Gaat het hier om een huurwoning of koopwoning? Meestal hoort de vloer bij een koopwoning omdat deze 'vast' vast zit aan de woning.

targaryanwolf wijzigde deze reactie 15-05-2019 15:31 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 16:06
Ik denk dat ze makkelijk geld willen verdienen. Als je weggaat en je hebt niks aan die vloer, laat je die toch lekker liggen? Tenminste ik zou er niet mee gaan lopen trekken als ik er niks aan heb in mijn volgende huisje.

Grote kans dat het er alsnog ligt als je erin trekt, en anders heb je voor een paar euro meer een nieuwe vloer die je naar je eigen kan uitzoeken :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21:51
Iedereen bekijkt het vanuit het positie van de verkoper (zijn alternatief is weghalen en weggooien, dus is hij veel tijd kwijt en komt er geen geld binnen), maar ik zou wat meer vanuit je eigen positie kijken.

Als je de vloer (redelijk) mooi vindt, en geen zin hebt om 2 uur door de Hornbach te lopen om een nieuwe (onder)vloer uit te zoeken en in je auto te sjouwen en dan nog een halve dag (?) bezig bent om hem er netjes in te krijgen, zou je gewoon ergens rond 200/250 kunnen bieden (of zelfs de 300). Scheelt je een hoop tijd en moeite. Gezien positie van verkoper denk ik echter dat je rond de 200 uit zou moeten kunnen komen.

Ik weet niet welke plinten er nu op de muur zitten (vastgelijmd?) maar bedenk je dat als ze deze gaan verwijderen op jouw verzoek, het ook nog mogelijk is dat ze de muren beschadigen. B.v. stukken pleisterwerk die meekomen met plinten en die dan gevuld moeten worden. Ik denk niet dat je hen hiervoor aansprakelijk kunt stellen (hangt van contract af uiteraard).

En gefeliciteerd met je huis :)

JDillinger wijzigde deze reactie 15-05-2019 15:30 (4%)

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:30
Gezien de ouderdom 250-300euro is realistisch mits het daadwerkelijk A kwaliteit (dikke planken) zijn, dus enige bewijs en weinig beschadigd.
Heb je "plak" plinten of daadwerkelijk echte plinten aan de muur?

Beide partijen hebben voordeel, de 1 hoeft de rommel niet af te voeren en de ander hoeft geen vloer meer te leggen, het leggen van een vloer kost meer tijd dan gedacht, niet alleen het daadwerkelijk leggen maar ook passen en meten en ophalen of laten komen.

Veelal kan de verkoper de ondervloer prima hergebruiken, dat kost ook wel wat.

@Fustje Nou ik had het er dan gewoon uitgetrokken en meer uit principe kwestie, ook al zou het mij 500 euro kosten om het af te voeren, gratis zou ik nooit doen een klein bedrag is dan wel weer bespreekbaar.

mr_evil08 wijzigde deze reactie 15-05-2019 15:33 (5%)

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• overwatch
dragonhaertt schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:18:

Na wat onderzoek kwam ik inderdaad ook op +- 400 euro uit voor een nieuwe vloer. Ik hoor van meerdere mensen dat het niet heel lastig is, maar ik waardeer je aanbod om te helpen zeker :)

Ik heb niet echt overal geïnspecteerd of de vloer beschadigingen had (voelt toch een beetje vreemd bij iemand anders thuis) maar het zag er prima uit wat betreft kwaliteit/plinten (sommige moeten opnieuw geplakt worden)/etc. en ook wel mijn smaak. Ik kon zo niet zien of het ook daadwerkelijk de A+ kwaliteit was die zij beweren dat het is (qua mm's dikte enzo). Maar 400 euro voor 30m2 kwam neer op iets meer dan 13 euro per m2 en dat vond ik het niet waard.

• overwatch
234FaTaLiTy schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:23:
[...]

Ze zeiden alleen dat het goede kwaliteit was, niet waar het vandaan kwam, hoeveel mm dik etc. Dus lastig in te schatten.

• overwatch
Frostbite schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:23:
Met @dragonhaertt eens. Ik zou 250 bieden als het nog een redelijke staat is en als je hem nog mooi vindt.
Anders mogen ze hem eruit halen en leg je een mooie nieuwe.

Onze huiskamer is ook ongeveer 30m2 en we hebben daar PVC laten leggen door een professionele zaak en waren toch al gauw 2000 euro kwijt (kosten pvc + egaliseren + leggen).
PVC heb ik niet overwogen, omdat het echt een starterswoning is (zeg maar net luxer dan een studentenhuis, maar geen huis/flat waar je heel lang blijft hangen) en ik daarom het die investering niet waard vind.

• targaryanwolf
overwatch schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:33:
[...]

Ze zeiden alleen dat het goede kwaliteit was, niet waar het vandaan kwam, hoeveel mm dik etc. Dus lastig in te schatten.
Gewoon de factuur opvragen, heb ik ook gedaan bij mijn koophuis destijds. Nu lijkt het mij sterk dat ze hem na 6 jaar nog hebben.

• AjDuLion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:55
Doe ajb niet dubbelposten met je reacties.

ik ben het ermee eens bied 200 euro en klaar, zelf heb ik net laminaat gelegd op zolder 12m2 voor 80 euro en zou niet eens geld durven te vragen voor het overnemen, vorige bewoner heeft de 1 jaar oude vloer ook zo zonder mokken of morren laten liggen.

Vergeet alleen niet als je roept ''neem maar mee'' dat de kans altijd groot is dat men het er echt zal uithalen ook al kost het hun tijd, verwacht dus niet het laminaat voor niks mee te krijgen (paar vrienden hebben deze truuk helaas zonde resultaat al een paar keer gehad.

Facebook - Twitter - Renderbeast- Twitch.tv - PSN

• overwatch
targaryanwolf schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:27:
Gewoon hard zijn, Simpel.

Gewoon zeggen dat je Max €200,- wilt geven en er anders vanaf ziet. Dat je liever wat nieuwers laat leggen in eigen smaak. Zou de keuze om de vloer te verwijderen aan hun laten, met een beetje mazzel laten ze hem gewoon liggen.

Toen ik destijds in mijn eerste huurwoning ging wonen had de bewoner een rotsentuin gemaakt in de achtertuin, heel mooi, maar moet je van houden. Had volgens hem ook wel €1000,- gekost 2 jaar geleden en dat hij minimaal toch €500,- ervoor wou hebben. Heb toen gezegd haal het er maar uit, of laat het maar voor €0-, liggen. Hij heeft lekker laten liggen.

Edit: Gaat het hier om een huurwoning of koopwoning? Meestal hoort de vloer bij een koopwoning omdat deze 'vast' vast zit aan de woning.
Het gaat om een (sociale) huurwoning, echt een starterswoning waar je max. 5 jaar blijft. Het is ook zeker niet geschikt om een gezin te starten ofzo.

• dragonhaertt
offtopic:
Liever niet meerdere reacties achter elkaar plakken, maar even je post samenvoegen. Of de eerste post aanpassen als je later nog iets bedenkt

Heb je toevallig een (degelijke) foto van de vloer? Of vraag anders of de persoon in kwestie even uit kan zoeken hoe dik de planken zijn. Als er plinten los zitten zou dat geen probleem moeten zijn.

Als je niet van plan bent er lang te blijven, en het maakt je niet zo uit. Dan is 300 euro inderdaad best een bult geld. Voor 180 euro heb je een cheapo nieuwe vloer met ondervloer. Zonde plintjes.
Ik heb zelf ook in mijn eerste apartement nooit plintjes gelegd.

Voor 30m2 zou je misschien zelfs nog een bult tweedehands kunnen vinden, zeker als het meerdere kamers zijn, dan kan je wat combineren.

dragonhaertt wijzigde deze reactie 15-05-2019 15:38 (36%)

• Paladin
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:26

Paladin

Play Ball!

Ik zou wel vragen welk merk laminaat het is geweest, als je 1000 euro voor 30m2 hebt uitgegeven heb je gewoon een merkvloer in je huis liggen en dan weet je dat ook zeker te vertellen.

Of het 300 euro waard is na 6 jaar is de vraag, ze geven aan 650 voor de vloer te hebben betaald en 350 voor het leggen, dus eigenlijk is de vloer zelf maar 650 waard, dat zij ervoor gekozen hebben het te laten leggen maakt die vloer niet beter qua kwaliteit.

Ik geloof dat een afschrijving zo rond de 65% zit na 6 jaar dus dan zou je uitkomen op een 200 tot 250 euro voor die vloer, en als je hem mooi vind scheelt het je idd 1 a 2 dagen gedoe.

Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is Mystery

• targaryanwolf
overwatch schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:36:
[...]

Het gaat om een (sociale) huurwoning, echt een starterswoning waar je max. 5 jaar blijft. Het is ook zeker niet geschikt om een gezin te starten ofzo.
Simpel, zo min mogelijk investeren in die keet, je gaat er toch weer weg.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

Sorry hoor maar (sociale) huurwoning en dan 1.000 voor laminaat? no way. Die vloer is gewoon een gamma/kwantum vloer en de verkoper wil cashen. Inclusief verschrikkelijke plakplinten.

Zeg maar dat ze het eruit halen, grote kans dat het blijft liggen.

Grvy wijzigde deze reactie 15-05-2019 15:38 (8%)

Omdat het moet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:03
Als je er geld voor wilt krijgen dan is het altijd goede kwaliteit. Ongeacht wat het echt is. ;)

Ikzelf zou het ook gewoon gooien op kijk maar. Ik betaal er niet voor. Je mag het laten liggen of er uit halen.

Moet wel zeggen dat bij de aankoop van ons huis we ook niets hebben overgenomen, maar ze wel alles hebben laten liggen. Laminaat en vloerbedekking. Alles was nog van de bewoners van daar voor (zij hadden er 5 jaar gewoond), maar het laminaat was nog eigenlijk onbeschadigd. Dat hebben we er uit gehaald en op zolder herplaatst. De rest is allemaal vervangen en weggebracht.

Laminaat leggen is inderdaad niet zo moeilijk. Je moet iets ruimte vanaf de muur hebben aan alle kanten om rekening te houden met werking van het materiaal.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:02
Als het een flat is doe dan ook onderzoek naar de ondervloer (en bewijs hiervan). Als deze niet aan de eisen van de verhuurder voldoet kan je daarna alsnog alles er uit halen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• dragonhaertt
LordSinclair schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:38:
Als het een flat is doe dan ook onderzoek naar de ondervloer (en bewijs hiervan). Als deze niet aan de eisen van de verhuurder voldoet kan je daarna alsnog alles er uit halen.
Goed punt, ik heb zelf liever een goedkope vloer met een dikke ondervloer, dan andersom.
Een slechte ondervloer kan veel overlast veroorzaken voor de (onder)buren. Ook dit zouden ze best even mogen laten zien, voordat er claims gemaakt worden over "goede kwaliteit" en "1000 euro"

• Frostbite
overwatch schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:35:
[...]

PVC heb ik niet overwogen, omdat het echt een starterswoning is (zeg maar net luxer dan een studentenhuis, maar geen huis/flat waar je heel lang blijft hangen) en ik daarom het die investering niet waard vind.
Het ging er meer om dat de kosten die ze noemen best wel eens kunnen kloppen:

Laminaat: 600 euro
Ondervloer + plinten : 50 euro
Leggen: 350 euro

Als je naar het materiaal kijkt dan is 250 echt wel een mooi bedrag zeker als je er maar even woont.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 256Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S7

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:19

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@overwatch Vaak zie je beschadigingen pas later als alles leeg is opgeleverd. Daarnaast heb je ook nog kans dat de ondervloer op bepaalde delen meer 'ingezakt' is dan andere delen (loop paden e.d.) die niet uitkomt met jouw indeling. Met als gevolg evt. kleur verschil (plaatsing meubels/kleden), randjes, naden en kraken.

Vervolgens kom je er achter dat ze bijv. katten hebben gehad en er op bepaalde plekken een pislucht in de ondervloer is getrokken.. (worst case scenario).

Ik zou aanbieden dat ze hem mogen laten liggen voor 'hun' gemak of er uit halen, een (kwaliteit) laminaat vloer van 6 jaar oud is gewoon ook 60% afgeschreven. Dat ze kosten hebben gemaakt voor het te laten leggen is verder niet van toepassing.. wil je hem echt overnemen dat is ie niet meer waard dan €250,- wanneer deze nog in nette staat is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• mr_evil08
Bedenk zelf ook heb je zin om de boel aan te leggen, vooral bij een tijdelijke woning is het mij althans wel waard om er iets voor te geven want ik weet dat ik toch niet lang blijf.

Iedereen doet zo van laminaat kost x zo en zus zo maar bedenk ook de verborgen kosten, met de auto erheen rijden, kijken naar laminaat, bezorgkosten of zelf vervoeren, spul uitpakken, rommel opruimen.

Om laminaat te leggen ben je ook gereedschap nodig een snijapparaat/zaag, het kost niet veel maar toch.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:01

BazzH

Kei-goed...

DukeBox schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:45:
@overwatch Vaak zie je beschadigingen pas later als alles leeg is opgeleverd. Daarnaast heb je ook nog kans dat de ondervloer op bepaalde delen meer 'ingezakt' is dan andere delen (loop paden e.d.) die niet uitkomt met jouw indeling. Met als gevolg evt. kleur verschil, randjes, naden en kraken.

Vervolgens kom je er achter dat ze bijv. katten hebben gehad en er op bepaalde plekken een pislucht in de ondervloer is getrokken.. (worst case scenario).

Ik zou aanbieden dat ze hem mogen laten liggen voor 'hun' gemak of er uit halen, een (kwaliteit) laminaat vloer van 6 jaar oud is gewoon ook 60% afgeschreven. Dat ze kosten hebben gemaakt voor het te laten leggen is verder niet van toepassing.. wil je hem echt overnemen dat is ie niet meer waard dan €250,- wanneer deze nog in nette staat is.
Dit dus. Je hoeft de vloer niet, maar wil ze tegemoetkomen dus hij mag blijven liggen. Dan vervang je hem nadat je de rest op orde hebt gebracht.

Think smart........ Act stupid........

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:44

LankHoar

Professionele amateur

@overwatch volgens mij heb je je strategie zelf al uitgelegd, want je wilt niet meer dan 200 euro betalen, en eigenlijk is 400 euro voor een nieuwe vloer ook geen probleem. Ik zou aangeven dat ze de vloer er uit mogen halen, of laten liggen zolang die in goede staat is, en hoe dan ook niets gaat betalen.

Laten ze hem liggen? Dan heb je een gratis vloer.
Halen ze hem eruit? Dan kun je een nieuwe vloer neerleggen in eigen smaak.

Het laatste huurhuis waar mijn vrouw uitging lagen prachtige plavuizen. Nop voor gekregen. Uitbikken is meer werk dus laten liggen is dan fijner.

-EDIT- gezien je zegt niet zo'n harde onderhandelaar te zijn, zou ik bovenstaande per mail o.i.d. doorgeven. Dan heb je tijd om het precies zo neer te zetten als je zelf wilt, kunnen zij jou niet zien twijfelen en heb je daarna ook weer de tijd om een antwoord te overwegen.

LankHoar wijzigde deze reactie 15-05-2019 15:51 (20%)

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:16

-36-

Trust me. I'm an amateur

zonder iets van het merk of kwaliteit te weten is voor gemiddeld laminaat €200 nog veels teveel, 2 a 3 euro per m2 is voor 6 jaar oud laminaat redelijk. Voor hetr aller luxeste laminaat in zeer goed conditie misschien 4,- a 5,- maar gezien dat het een starterwoning is lijkt me dat niet waarschijnlijk.

Laat ze dat laminaat maar op MP zetten voor die prijs, dat gaan ze nooit halen en als de verhuisdatum dichterbij komt gaan ze waarschijnlijk wel akkoord met die 200 (wat in mijn ogen dus al zeer royaal is en bijna het dubbele van de waarde is)

-36- wijzigde deze reactie 15-05-2019 15:55 (40%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• overwatch
Knee-Buckler schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:28:
Ik denk dat ze makkelijk geld willen verdienen. Als je weggaat en je hebt niks aan die vloer, laat je die toch lekker liggen? Tenminste ik zou er niet mee gaan lopen trekken als ik er niks aan heb in mijn volgende huisje.

Grote kans dat het er alsnog ligt als je erin trekt, en anders heb je voor een paar euro meer een nieuwe vloer die je naar je eigen kan uitzoeken :)
Dat eerste denk ik ook inderdaad.
JDillinger schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:29:
Iedereen bekijkt het vanuit het positie van de verkoper (zijn alternatief is weghalen en weggooien, dus is hij veel tijd kwijt en komt er geen geld binnen), maar ik zou wat meer vanuit je eigen positie kijken.

Als je de vloer (redelijk) mooi vindt, en geen zin hebt om 2 uur door de Hornbach te lopen om een nieuwe (onder)vloer uit te zoeken en in je auto te sjouwen en dan nog een halve dag (?) bezig bent om hem er netjes in te krijgen, zou je gewoon ergens rond 200/250 kunnen bieden (of zelfs de 300). Scheelt je een hoop tijd en moeite. Gezien positie van verkoper denk ik echter dat je rond de 200 uit zou moeten kunnen komen.

Ik weet niet welke plinten er nu op de muur zitten (vastgelijmd?) maar bedenk je dat als ze deze gaan verwijderen op jouw verzoek, het ook nog mogelijk is dat ze de muren beschadigen. B.v. stukken pleisterwerk die meekomen met plinten en die dan gevuld moeten worden. Ik denk niet dat je hen hiervoor aansprakelijk kunt stellen (hangt van contract af uiteraard).

En gefeliciteerd met je huis :)
Ik ben het met je eens wat betreft de moeite/investering die het kost om een nieuwe vloer uit te zoeken/vervoeren/leggen. De plinten die tegen de muur aan zitten horen bij de woning en moeten blijven. De plakplinten op het laminaat niet. Maar als ik de vloer overneem blijven die ook :). En bedankt voor je felicitatie!
mr_evil08 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:32:
Gezien de ouderdom 250-300euro is realistisch mits het daadwerkelijk A kwaliteit (dikke planken) zijn, dus enige bewijs en weinig beschadigd.
Heb je "plak" plinten of daadwerkelijk echte plinten aan de muur?

Beide partijen hebben voordeel, de 1 hoeft de rommel niet af te voeren en de ander hoeft geen vloer meer te leggen, het leggen van een vloer kost meer tijd dan gedacht, niet alleen het daadwerkelijk leggen maar ook passen en meten en ophalen of laten komen.

Veelal kan de verkoper de ondervloer prima hergebruiken, dat kost ook wel wat.

@Fustje Nou ik had het er dan gewoon uitgetrokken en meer uit principe kwestie, ook al zou het mij 500 euro kosten om het af te voeren, gratis zou ik nooit doen een klein bedrag is dan wel weer bespreekbaar.
Plakplinten op het laminaat zelf. Het voordeel heb ik ook gecommuniceerd, maar daar kwam niet echt een reactie op. Ze gaan veel groter wonen, dus ik denk niet dat ze de ondervloer hergebruiken, maar wie weet.. En ik snap je laatste punt ;)
targaryanwolf schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:35:
[...]

Gewoon de factuur opvragen, heb ik ook gedaan bij mijn koophuis destijds. Nu lijkt het mij sterk dat ze hem na 6 jaar nog hebben.
Goeie, wil sowieso even navragen wat ze dan precies hebben gelegd.
AjDuLion schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:36:
Doe ajb niet dubbelposten met je reacties.

ik ben het ermee eens bied 200 euro en klaar, zelf heb ik net laminaat gelegd op zolder 12m2 voor 80 euro en zou niet eens geld durven te vragen voor het overnemen, vorige bewoner heeft de 1 jaar oude vloer ook zo zonder mokken of morren laten liggen.

Vergeet alleen niet als je roept ''neem maar mee'' dat de kans altijd groot is dat men het er echt zal uithalen ook al kost het hun tijd, verwacht dus niet het laminaat voor niks mee te krijgen (paar vrienden hebben deze truuk helaas zonde resultaat al een paar keer gehad.
Ik denk dat je dit bedoelt met je eerste zin? Ik weet niet zo goed wat de Way of Working is bij Tweakers, excuses ;) je laatste punt snap ik heel goed, daar ben ik ook een beetje "bang" voor. Ik vond 200 euro ook een prima bod, dit heb ik ook geboden richting de huidige bewoners.
dragonhaertt schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:36:
offtopic:
Liever niet meerdere reacties achter elkaar plakken, maar even je post samenvoegen. Of de eerste post aanpassen als je later nog iets bedenkt

Heb je toevallig een (degelijke) foto van de vloer? Of vraag anders of de persoon in kwestie even uit kan zoeken hoe dik de planken zijn. Als er plinten los zitten zou dat geen probleem moeten zijn.

Als je niet van plan bent er lang te blijven, en het maakt je niet zo uit. Dan is 300 euro inderdaad best een bult geld. Voor 180 euro heb je een cheapo nieuwe vloer met ondervloer. Zonde plintjes.
Ik heb zelf ook in mijn eerste apartement nooit plintjes gelegd.

Voor 30m2 zou je misschien zelfs nog een bult tweedehands kunnen vinden, zeker als het meerdere kamers zijn, dan kan je wat combineren.
Check, ben niet nieuw op Tweakers, maar wel nieuw op het forum, dus ken de Way Of Working niet helemaal ;). Ik heb een foto, zal hem even plaatsen in mijn originele post. Je ziet er alleen niet veel op, buiten de kleur. Wat betreft je tweede punt: eens, daarom bood ik 200. Dan heb ik een kwalitatief goede vloer voor een leuke prijs, t.o.v. die cheapo vloer voor 200 :)
Paladin schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:37:
Ik zou wel vragen welk merk laminaat het is geweest, als je 1000 euro voor 30m2 hebt uitgegeven heb je gewoon een merkvloer in je huis liggen en dan weet je dat ook zeker te vertellen.

Of het 300 euro waard is na 6 jaar is de vraag, ze geven aan 650 voor de vloer te hebben betaald en 350 voor het leggen, dus eigenlijk is de vloer zelf maar 650 waard, dat zij ervoor gekozen hebben het te laten leggen maakt die vloer niet beter qua kwaliteit.

Ik geloof dat een afschrijving zo rond de 65% zit na 6 jaar dus dan zou je uitkomen op een 200 tot 250 euro voor die vloer, en als je hem mooi vind scheelt het je idd 1 a 2 dagen gedoe.
Bedankt voor je tip, ga het zeker even navragen. Ik zag online inderdaad dat de afschrijftermijn ongeveer 10 jaar was, dus 10% per jaar. Kwam dan ook rond de 200-250 uit.
Grvy schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:37:
Sorry hoor maar (sociale) huurwoning en dan 1.000 voor laminaat? no way. Die vloer is gewoon een gamma/kwantum vloer en de verkoper wil cashen. Inclusief verschrikkelijke plakplinten.

Zeg maar dat ze het eruit halen, grote kans dat het blijft liggen.
Ja ik vond het ook een flinke investering van de huidige bewoners, maar wie weet is dat ook wel flink aangedikt.
Arunia schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:38:
Als je er geld voor wilt krijgen dan is het altijd goede kwaliteit. Ongeacht wat het echt is. ;)

Ikzelf zou het ook gewoon gooien op kijk maar. Ik betaal er niet voor. Je mag het laten liggen of er uit halen.

Moet wel zeggen dat bij de aankoop van ons huis we ook niets hebben overgenomen, maar ze wel alles hebben laten liggen. Laminaat en vloerbedekking. Alles was nog van de bewoners van daar voor (zij hadden er 5 jaar gewoond), maar het laminaat was nog eigenlijk onbeschadigd. Dat hebben we er uit gehaald en op zolder herplaatst. De rest is allemaal vervangen en weggebracht.

Laminaat leggen is inderdaad niet zo moeilijk. Je moet iets ruimte vanaf de muur hebben aan alle kanten om rekening te houden met werking van het materiaal.
Bij deze huurwoning is de regel dat wanneer er niks wordt overgenomen, de woning kaal opgeleverd moet worden (wordt ook gecheckt) dus ik denk niet dat ze hem dan laten liggen..
LordSinclair schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:38:
Goede tip! Bedankt.

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De kracht met elke onderhandeling is prima vinden om de onderhandeling te verliezen.
Als je per se die vloer wilt laten liggen, moet je niet op een paar tientjes kijken.

Als je het ook prima vindt om zelf een nieuwe vloer te regelen dan kun je eenvoudig hard zijn.

Simpelweg stellen: Dit betaal ik, of jullie mogen alles er uit halen. En dan ga je alvast snel kijken voor een vloertje. Ook als ze eerst nee zeggen, kun je dat gewoon accepteren.

Komen ze hoogst waarschijnlijk wel van terug als je redelijk bent (200 euro dus.)

Met dubbelposts worden bedoeld dat er meerdere reacties van jou onder elkaar staan. Als je de laatste bent die gereageerd heeft, dan wordt van je gevraagd de laatste reactie te wijzigen en wat je wilde posten daar aan toe te voegen.

Hann1BaL wijzigde deze reactie 15-05-2019 15:54 (18%)

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• dragonhaertt
overwatch schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:52:

Ik denk dat je dit bedoelt met je eerste zin? Ik weet niet zo goed wat de Way of Working is bij Tweakers, excuses ;)
Zo werkt het inderdaad (y)
Bedankt voor je tip, ga het zeker even navragen. Ik zag online inderdaad dat de afschrijftermijn ongeveer 10 jaar was, dus 10% per jaar. Kwam dan ook rond de 200-250 uit.
Het lijkt er op dat je er goed over na hebt gedacht, en we bevestigen vooral wat jij zelf ook al bedacht hebt.
Ik heb een foto, zal hem even plaatsen in mijn originele post. Je ziet er alleen niet veel op, buiten de kleur.
Gezien de brede lengte-randen tussen de planken zou het me niks verbazen als dit quickstep is. Ook is ziet de ligging van de planken er correct uit. Plakplintjes is niks mis mee, en kunnen ERG duur zijn. Vaak zijn plakplinten van de duurdere merken tot wel 30% van de totaalprijs van een vloer in kleinere ruimtes.

Nu is het denk ik vooral een kwestie van: durf je het aan om laag te bieden en daaraan vast te houden, met het risico dat ze de vloer er uit halen?

Nog een keer via de mail duidelijk aangeven dat het voor hun ook nuttig is om over te kopen, en 250 euro bieden lijkt me in ieder geval geen slecht plan.

Al is de ervaring om zelf een vloer te kopen en te leggen ook niet mis om een keer mee te maken. Als je voldoende tijd hebt voor de verhuizing is dit misschien ook gewoon leuk om een keer te doen en het echt een eigen plekje te maken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mr_evil08
@Arunia In huurwoningen is het doorgaans wat men laat liggen en de nieuwe huurder wil het niet, wordt het afgevoerd door de woningbouw en de kosten verhaalt op de vorige huurder of het kost hem zijn borg.

Doorgaans moet men de woning "kaal" afleveren.
De nieuwe huurder moet er vaak ook voor tekenen als er iets overgenomen wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• targaryanwolf
mr_evil08 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:05:
@Arunia In huurwoningen is het doorgaans wat men laat liggen en de nieuwe huurder wil het niet, wordt het afgevoerd door de woningbouw en de kosten verhaalt op de vorige huurder of het kost hem zijn borg.

Doorgaans moet men de woning "kaal" afleveren.
De nieuwe huurder moet er vaak ook voor tekenen als er iets overgenomen wordt.
Toen ik uit mijn huurhuis ging en er nog geen nieuwe huurder inzicht was, mocht ik de vloer laten liggen zonder problemen. Dit ook mede omdat alles nog netjes was.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• overwatch
DukeBox schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:45:
@overwatch Vaak zie je beschadigingen pas later als alles leeg is opgeleverd. Daarnaast heb je ook nog kans dat de ondervloer op bepaalde delen meer 'ingezakt' is dan andere delen (loop paden e.d.) die niet uitkomt met jouw indeling. Met als gevolg evt. kleur verschil (plaatsing meubels/kleden), randjes, naden en kraken.

Precies, of er gaat iets stuk met verhuizen.. Gelukkig is de woning zo klein dat er qua indeling weinig zal veranderen ten opzichte van mijn indeling - er is niet heel veel mogelijk.
mr_evil08 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:47:
Bedenk zelf ook heb je zin om de boel aan te leggen, vooral bij een tijdelijke woning is het mij althans wel waard om er iets voor te geven want ik weet dat ik toch niet lang blijf.

Iedereen doet zo van laminaat kost x zo en zus zo maar bedenk ook de verborgen kosten, met de auto erheen rijden, kijken naar laminaat, bezorgkosten of zelf vervoeren, spul uitpakken, rommel opruimen.

Om laminaat te leggen ben je ook gereedschap nodig een snijapparaat/zaag, het kost niet veel maar toch.
Dit is ook een van de redenen dat ik de vloer graag over wil nemen. Het kost je 1-2 dagen, een heleboel keuzestress, vervoeren etc. (nu heb ik een leaseauto, maar het kost je toch twee ritjes) en de extra kosten voor apparatuur. Ik vond 400 gewoon veel te veel voor het laminaat, vandaar de vraag wat een beetje schappelijk is :)
LankHoar schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:49:
@overwatch volgens mij heb je je strategie zelf al uitgelegd, want je wilt niet meer dan 200 euro betalen, en eigenlijk is 400 euro voor een nieuwe vloer ook geen probleem. Ik zou aangeven dat ze de vloer er uit mogen halen, of laten liggen zolang die in goede staat is, en hoe dan ook niets gaat betalen.

Laten ze hem liggen? Dan heb je een gratis vloer.
Halen ze hem eruit? Dan kun je een nieuwe vloer neerleggen in eigen smaak.

Het laatste huurhuis waar mijn vrouw uitging lagen prachtige plavuizen. Nop voor gekregen. Uitbikken is meer werk dus laten liggen is dan fijner.

-EDIT- gezien je zegt niet zo'n harde onderhandelaar te zijn, zou ik bovenstaande per mail o.i.d. doorgeven. Dan heb je tijd om het precies zo neer te zetten als je zelf wilt, kunnen zij jou niet zien twijfelen en heb je daarna ook weer de tijd om een antwoord te overwegen.
Bedankt voor je tips! Ik was vandaag telefonisch in onderhandeling over de vloer en was voorafgaand nog aan het twijfelen om het "gewoon" via WhatsApp te doen. Denk dat ik dat deze keer ook ga doen, want ik merkte dat ik veel te snel denk "ach, dan maar 300 euro". Ik heb sales gestudeerd, maar onderhandelen vind ik écht verschrikkelijk hahaha.
-36- schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:51:
zonder iets van het merk of kwaliteit te weten is voor gemiddeld laminaat €200 nog veels teveel, 2 a 3 euro per m2 is voor 6 jaar oud laminaat redelijk. Voor hetr aller luxeste laminaat in zeer goed conditie misschien 4,- a 5,- maar gezien dat het een starterwoning is lijkt me dat niet waarschijnlijk.

Laat ze dat laminaat maar op MP zetten voor die prijs, dat gaan ze nooit halen en als de verhuisdatum dichterbij komt gaan ze waarschijnlijk wel akkoord met die 200 (wat in mijn ogen dus al zeer royaal is en bijna het dubbele van de waarde is)
Die laatste tip kreeg ik ook van iemand. Volgende week donderdag moet het huis leeg zijn, dus hoe langer ik wacht, hoe groter de kans dat ze wel zakken.
Hann1BaL schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:52:
De kracht met elke onderhandeling is prima vinden om de onderhandeling te verliezen.
Als je per se die vloer wilt laten liggen, moet je niet op een paar tientjes kijken.

Als je het ook prima vindt om zelf een nieuwe vloer te regelen dan kun je eenvoudig hard zijn.

Simpelweg stellen: Dit betaal ik, of jullie mogen alles er uit halen. En dan ga je alvast snel kijken voor een vloertje. Ook als ze eerst nee zeggen, kun je dat gewoon accepteren.

Komen ze hoogst waarschijnlijk wel van terug als je redelijk bent (200 euro dus.)

Met dubbelposts worden bedoeld dat er meerdere reacties van jou onder elkaar staan. Als je de laatste bent die gereageerd heeft, dan wordt van je gevraagd de laatste reactie te wijzigen en wat je wilde posten daar aan toe te voegen.
Ik ben na alle meningen/tips inderdaad van plan om te zeggen: 200 en anders haal het er maar uit. Denk dat ze dan best een mooi bedrag krijgen voor een vloer van zes jaar oud die 650 heeft gekost :)
En bedankt voor de uitleg, dat dacht ik inderdaad al. Het was even zoeken hoe ik iedereen kan quoten in één post ;).
dragonhaertt schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:05:
[...]

Zo werkt het inderdaad (y)

[...]

Het lijkt er op dat je er goed over na hebt gedacht, en we bevestigen vooral wat jij zelf ook al bedacht hebt.

[...]

Gezien de brede lengte-randen tussen de planken zou het me niks verbazen als dit quickstep is. Ook is ziet de ligging van de planken er correct uit. Plakplintjes is niks mis mee, en kunnen ERG duur zijn. Vaak zijn plakplinten van de duurdere merken tot wel 30% van de totaalprijs van een vloer in kleinere ruimtes.

Nu is het denk ik vooral een kwestie van: durf je het aan om laag te bieden en daaraan vast te houden, met het risico dat ze de vloer er uit halen?

Nog een keer via de mail duidelijk aangeven dat het voor hun ook nuttig is om over te kopen, en 250 euro bieden lijkt me in ieder geval geen slecht plan.

Al is de ervaring om zelf een vloer te kopen en te leggen ook niet mis om een keer mee te maken. Als je voldoende tijd hebt voor de verhuizing is dit misschien ook gewoon leuk om een keer te doen en het echt een eigen plekje te maken.
Ja de planken zijn best breed - breder dan in mijn vorige woning of de woning van mijn ouders. En wat betreft zelf leggen: eens. Ik heb er gelukkig de tijd voor en denk dat iemand in mijn directe omgeving vast wel iemand kent die mij kan helpen.

overwatch wijzigde deze reactie 15-05-2019 16:14 (11%)

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21-05 08:34
Het gaat hier denk ik meer om wat de moeite waard is voor beide partijen.
Die vloer is voor hun 0, of zelfs een negatief bedrag waard (er uit halen)
Voor jou kan het je wat geld schelen, maar als de vloer niet bevalt kan je als goed nog aan de gang. Er moet sowieso een bijpassende plint gezocht worden, en het is maa niet de keuze vloer die je zelf had gemaakt. Als je straks gaat schilderen, nieuwe meubels etc... dan zit je ineens met een vloer die je niet 123 vervangt. Niet vanwege de kosten, maar omdat je huis volstaat en je ook geen zin hebt on weer te klussen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Donaldinho schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:09:

en eens met hieronder, MAX 150E, misschien is 100E realistischer, of het eerder door je genoemde kratje bier. alles boven dat bedrag is belachelijk voor een gebruikte laminaatvloer.
Een halve dag? Ik heb zelf 45m2 verwijderd en het lag in een half uur buiten in nette stapels. Vervolgens bij elkaar binden met ducktape en de gemeente vragen het op te komen halen. Alternatief is, als je toch aan het verhuizen bent, die vloer zelf even bij de vuilstort te brengen. Of zet hem op marktplaats, gratis afhalen als je hem er zelf uit haalt. Het hoeft dus niet veel moeite en tijd te kosten om hem te verwijderen.

De oude vloer hoeft niet veel waard te zijn maar achteraf baal ik dat ik mijn volledige vloer heb afgevoerd, ik had daarmee mooi de schuur van een laminaatvloertje kunnen voorzien zonder een cent te hoeven betalen.

• overwatch
Jrz schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:19:
Het gaat hier denk ik meer om wat de moeite waard is voor beide partijen.
Die vloer is voor hun 0, of zelfs een negatief bedrag waard (er uit halen)
Voor jou kan het je wat geld schelen, maar als de vloer niet bevalt kan je als goed nog aan de gang. Er moet sowieso een bijpassende plint gezocht worden, en het is maa niet de keuze vloer die je zelf had gemaakt. Als je straks gaat schilderen, nieuwe meubels etc... dan zit je ineens met een vloer die je niet 123 vervangt. Niet vanwege de kosten, maar omdat je huis volstaat en je ook geen zin hebt on weer te klussen.
De kleur van de vloer is gelukkig redelijk goed te combineren met andere kleuren, maar het punt dat je maakt heb ik ook over nagedacht. Wanneer je spullen gaat verhuizen ga je de komende tijd niet meer de vloer vervangen, dus het moet wel goed zijn.
Tsurany schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:30:
[...]

Een halve dag? Ik heb zelf 45m2 verwijderd en het lag in een half uur buiten in nette stapels. Vervolgens bij elkaar binden met ducktape en de gemeente vragen het op te komen halen. Alternatief is, als je toch aan het verhuizen bent, die vloer zelf even bij de vuilstort te brengen. Of zet hem op marktplaats, gratis afhalen als je hem er zelf uit haalt. Het hoeft dus niet veel moeite en tijd te kosten om hem te verwijderen.

De oude vloer hoeft niet veel waard te zijn maar achteraf baal ik dat ik mijn volledige vloer heb afgevoerd, ik had daarmee mooi de schuur van een laminaatvloertje kunnen voorzien zonder een cent te hoeven betalen.
Omdat ze nog zoveel geld vragen voor het laminaat denk ik niet dat ze het weg zullen gooien of gratis weg zullen geven. Maar je weet maar nooit..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
overwatch schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:32:

Omdat ze nog zoveel geld vragen voor het laminaat denk ik niet dat ze het weg zullen gooien of gratis weg zullen geven. Maar je weet maar nooit..
Dat zou kunnen maar wellicht is dit ook een onderhandelingstechniek om wat extra geld te vangen. Ik verkoop meubels op marktplaats die, als ik geen koper vind, gewoon naar de stort gaan. Echter zal ik dit nooit in de advertentie zetten omdat ik de maximale prijs wil halen.
Hoe groot is de kans dat zij het laminaat gaan verkopen? Kost een hoop tijd voor relatief weinig winst. Misschien doen ze dat, misschien niet. Maar ze gaan er zeker geen 300 euro voor vangen dus dat hoef jij zeker niet te bieden.

Aan de andere kant, sommige mensen zullen het laminaat anders simpelweg verwijderen en weggooien puur om jou niks te gunnen, dan sta je met niks.

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-05 02:40

N1ckk

Podcaster!

Even los van wat je wel / niet moet doen - dat staat al genoeg geadviseerd in dit topic... Maar wat een mensen zeg. Doe even relaxed. Of het zit je tot aan je lippen en daardoor ga je gek doen.

Wij hadden het met de woning van m’n zus ook, maar dan nog erger - met de verhuurder. De vorige bewoners mochten het niet laten liggen, terwijl zowel zij als mijn zus dat goed vonden. Woningstichting was niet mee te onderhandelen.

Co-host @ De Wereld Van Morgen Podcast: Apple Podcasts | Spotify | Over de impact van technologie op de maatschappij.

• Eddye
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22:17
Voor mij bestaat er maar 1 bedrag voor: €0.
Als ik het lelijk zou vinden mag de voorgaande huurder het eruit halen, want dan hoef ik het niet. Mocht het wel goed zijn en redelijk mijn smaak, is het net zo goed 0. Zeker voor zo'n kleine opppervlakte zit er zo een ander vloertje in (wat jij ook echt mooi vind). De meeste mensen die gaan verhuizen hebben geen zin/tijd om de oude vloer eruit te halen, dus laten ze het alsnog liggen en laten ze jou eigenlijk met de ' oude zooi' zitten. Zelfde geld wat mij betreft voor gordijnen enz.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• overwatch
Tsurany schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:35:
[...]

Dat zou kunnen maar wellicht is dit ook een onderhandelingstechniek om wat extra geld te vangen. Ik verkoop meubels op marktplaats die, als ik geen koper vind, gewoon naar de stort gaan. Echter zal ik dit nooit in de advertentie zetten omdat ik de maximale prijs wil halen.
Hoe groot is de kans dat zij het laminaat gaan verkopen? Kost een hoop tijd voor relatief weinig winst. Misschien doen ze dat, misschien niet. Maar ze gaan er zeker geen 300 euro voor vangen dus dat hoef jij zeker niet te bieden.

Aan de andere kant, sommige mensen zullen het laminaat anders simpelweg verwijderen en weggooien puur om jou niks te gunnen, dan sta je met niks.
Klopt, maar als dat het geval is (ik weiger en ze gooien het weg, puur om mij niks te gunnen) dan denk ik andersom: "dan gun ik jullie ook die paar honderd euro niet" dus om die "cognitieve dissonantie" - zoals ze het in de marketing zo mooi noemen - maak ik me geen zorgen :)
N1ckk schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:38:
Even los van wat je wel / niet moet doen - dat staat al genoeg geadviseerd in dit topic... Maar wat een mensen zeg. Doe even relaxed. Of het zit je tot aan je lippen en daardoor ga je gek doen.

Wij hadden het met de woning van m’n zus ook, maar dan nog erger - met de verhuurder. De vorige bewoners mochten het niet laten liggen, terwijl zowel zij als mijn zus dat goed vonden. Woningstichting was niet mee te onderhandelen.
Dat is al helemaal een vervelende situatie, het is niet de eerste keer dat ik dit hoor over een woningstichting.
Eddye schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:39:
Als ik het lelijk zou vinden mag de voorgaande huurder het eruit halen, want dan hoef ik het niet. Mocht het wel goed zijn en redelijk mijn smaak, is het net zo goed 0. Zeker voor zo'n kleine opppervlakte zit er zo een ander vloertje in (wat jij ook echt mooi vind). De meeste mensen die gaan verhuizen hebben geen zin/tijd om de oude vloer eruit te halen, dus laten ze het alsnog liggen en laten ze jou eigenlijk met de ' oude zooi' zitten. Zelfde geld wat mij betreft voor gordijnen enz.
Voor de rolgordijnen (in betweens) vroegen ze 100 euro. Nu zijn rolgordijnen voor 7 ramen best prijzig, dus dat vond ik al een schappelijkere prijs.. maar ik snap je punt. Ik denk zelf (als oude huurder): alles wat je krijgt voor je oude spullen is mooi meegenomen. Maar sommige mensen willen het onderste uit de kan ;)

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:15

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Ik zou 100 euro bieden voor de vloer en anders zeggen dat ze hem maar moeten opruimen.
Zitten ze vast niet op te wachten en jij (TS) betaald niet teveel voor die vloer zo.

Succes.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:10
Even omgedraaid. Ik zit zelf weleens te denken over verhuizen. Heb 75m2 (kut kwaliteit 5 jaar oud) laminaat liggen.Ik zou er 300 voor vragen, maar met 100 zou ik tevreden zijn, als ik het er maar niet uit hoef te trekken. Niet eens dat het er uit trekken veel werk is (is denk ik met 2 vrienden echt letterlijk een uur werk, maar daarna moet je het ook nog afvoeren etc. En het is een klus die je pas na de verhuizing kan doen, dan zit je eigenlijk niet meer te wachten op klussen in je oude huis.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:27
Ik heb bij vertrek uit mijn huurwoning niets gevraagd voor de vloer, best een nette vloer nog maar ik had geen zin aan het gezeik en de kans dat ik alles er uit moest trekken.
Kost je alleen maar geld en tijd om de troep er uit te halen en naar de stort te brengen.
Daarom, uit coulance zou ik 100 euro bieden en anders er maar uit laten halen. (Doen ze toch niet :))

Steam - BFV - Apex

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Nou ja, hou er rekening mee dat ze het er mogelijk uit halen wanneer je het niet eens wordt.
Dan sta je niet ineens met lege handen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:58

MadEgg

Tux is lievvv

Niet iedereen is zo principieel als ik waarschijnlijk, maar ik heb ook wel eens mijn laminaatvloer eruit getrokken die er 1 jaar lag omdat de nieuwe huurder er niets voor wilde geven. Natuurlijk bespaart het mij moeite en wil ik graag dat de vloer blijft liggen, maar het bespaart de nieuwe huurder ook gewoon tijd en geld.

Prijs moet wel redelijk blijven natuurlijk. Voor 30 m² zou ik dan weer niet meer dan €100,- durven vragen. IKEA Slätten laminaat kost je €4,- per m², met toebehoren kom je dan op €150,- voor een nieuwe laminaatvloer uit en een middagje zagen. Het is vast beter/luxer laminaat dan dat, maar het gaat er ook om wat het jou waard is natuurlijk.

Tja

• Turismo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18:54
Ik heb indertijd 100 euro gevraagd voor overname van grofweg 60 m/2 van 4 jaar oude laminaatvloer (nog zeer goed), t zou inderdaad voor mij meer moeite en kosten zijn om het eruit te halen en wilde toch een nieuwe (andere kleur) laminaat in mijn nieuwe woning.

Grote kans dat zij er uiteindelijk ook zo inzitten, anders hielden ze t wel om het te hergebruiken.
Ze mogen mij betreft blij zijn als je ze dus 100 euro ervoor geeft, t is gewoon een 2e hands product waar zij prima gebruik van hebben kunnen maken en daardoor de economische waarde er wel uit is (en dus geen weggegooid geld).

Werkbak

• Nijl
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:01

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Na zes jaar is het helemaal niks meer waard. Kans is groot dat ze het nog verder beschadigen ook tijdens het verhuizen. En als alle meubelen er af zijn dan ga jij pas zien dat het heel erg lelijk is en mischien over een jaar alsnog er uit moet. Dan heb je er een heleboel werk van. Ik zou persoonlijk wat centjes reserveren voor een nieuwe vloer.

OJa, en als je onderburen hebt, zorg aub voor een ondervloer met certificaat voor appartementen.

Nijl wijzigde deze reactie 15-05-2019 17:52 (12%)

You are NIJL-ed!

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Houd er rekening mee dat je niet weet wat er onder kasten, kleden en bedden vandaan komt. Dit KAN erg tegenvallen, zeker als je niet dezelfde inrichting van plan bent. Meestal stevige kleurverschillen.

• Frostbite
Dan zou ik zeggen 150 euro en eventueel 50 euro extra als er geen verkleuringen zijn.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:01
Volgens de "Tweakers formule" van elk jaar 70% is de vloer nog net iets meer dan 100euro waard:

1e jaar 1k*0,7 = 700
2e jaar 700*0,7 = 490
3e jaar 490*0,7 = 343
4e jaar 343*0,7 = 240
5e jaar 240*0,7 = 168
6e jaar 168*0,7 = 118

Persoonlijk zou ik aangeven dat ze hem mogen laten liggen maar dat ik er niet voor zou willen betalen.

• Jan-man
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:08
Ik zou eerst bewijs willen zien dat het een A kwaliteit vloertje is want zelfs bagger kwaliteit kan er als a kwaliteit eruit zien.

Het is iig geen 8 euro de m2 in de aanbieding bij de kwantum kwaliteit want dat had je dat na 6 jaar echt wel gezien.

Ik had iig max 100 euro geboden want weghalen doen ze dan toch niet want na 6 jaar kun ie de zelfde planken nergens meer krijgen. Daarnaast door het aan te bieden aan jullie geven ze al aan het niet meer nodig te hebben in het nieuwe huis.

3420 Wp zuid 10 x 285 Wp 35° 2 x 285 Wp 13° maxim integrated | PVOutput

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Kan nog prima zijn voor zolders en bergruimte.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:17
Veel te duur. Je doet hen een gunst door het over te nemen. 100 euro max.

Ik vind een vloertje leggen in een nieuwe woning juist leuk. Ik kies voor 300 euro graag een nieuw vloertje uit + ondervloer en laat het geheel thuisbezorgen. Genoeg laminaat acties bij verschillende bouwmarkten e.d. met gratis thuisbezorgen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:35
ik moet denken aan de tijd toen ik nog een 107mb-tje van 10 jaar oud was. We hebben ons huis toen verkocht, en de koper had dezelfde instelling als jij:
zwevende parketvloer: ik betaal er 0 euro voor
gordijnrails: ik betaal er 0 euro voor
gelijmde vloerbedekking op de trap: ik betaal er 0 euro voor
laminaat boven: ik betaal er 0 euro voor
luxaflex: ik betaal er 0 euro voor

het heeft een heel weekend gekost, maar het huis was leeg. Ik ben een weekend bezig geweest om de vloerbedekking van de trap te krabben (heeft mij een mooie legodoos opgeleverd). De koper was behoorlijk beteuterd toen hij de sleutels van het huis met betonnen interieur kreeg. want hij had verwacht voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. m.a.w.: zo'n attitude helpt niet altijd, en kan ook verdere handel en/of mazzeltjes in de weg staan.

107mb wijzigde deze reactie 16-05-2019 09:19 (3%)

• Eddye
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22:17
107mb schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:18:
[...]

ik moet denken aan de tijd toen ik nog een 107mb-tje van 10 jaar oud was. We hebben ons huis toen verkocht, en de koper had dezelfde instelling als jij:

het heeft een heel weekend gekost, maar het huis was leeg. Ik ben een weekend bezig geweest om de vloerbedekking van de trap te krabben (heeft mij een mooie legodoos opgeleverd). De koper was behoorlijk beteuterd toen hij de sleutels van het huis met betonnen interieur kreeg. want hij had verwacht voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. m.a.w.: zo'n attitude helpt niet altijd, en kan ook verdere handel en/of mazzeltjes in de weg staan.
Ik zou er echt niet mee zitten, zoals ik al aangaf koop ik liever iets wat wel helemaal mijn smaak is. Misschien was ik niet duidelijk, maar ik persoonlijk heb er gewoon niets voor over. Zo zou ik ook niets durven vragen voor 6 jaar oud laminaat.

Eddye wijzigde deze reactie 16-05-2019 09:50 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:17
Ik heb mijn appartement ooit verkocht en gewoon gevraagd:
Wil je het laminaat hebben? dan laat ik het graag voor je liggen.

Ik kreeg natuurlijk wel een nette prijs voor het appartement, waardoor die paar honderd euro toch niet meer zo interessant waren.

Bij een huurhuis is het misschien een ander verhaal. Maar dan nog... het is 6 jaar oud.

• mr_evil08
Ik wou nog even reageren.
Nou voor 0 euro... daar kan je vies op verkijken en vooral bij huurders, koopwoningen laat men wel doorgaans graag "gratis" liggen, maar daar wil je het sowieso niet van hebben.

Bij mij hebben ze het overgenomen voor een klein bedrag, anders was het eruit gegaan en hadden ze mooi tegen kaal beton gekeken, koste anders amper 15 tot 30 min (flat) met lift waarbij grote vuil containers aanwezig waren.

Echte gordijnen(geen goedkope rolgordijnen dingen) kosten nog redelijk veel, vooral ramen zonder standaardmaten.

Ik persoonlijk zou er wat voor over hebben als het een zeer tijdelijk woning betreft, en echt niet fijn vinden een kale woning aan te treffen.

@107mb Koopwoning zou ik er persoonlijk ook niet mee zitten, huurwoning en vooral korte periode is een ander verhaal.

@Eddye vloerbedekking op de trap had ik dan wel weer laten liggen voor 0 euro, dat is idd een behoorlijke klus.

mr_evil08 wijzigde deze reactie 16-05-2019 11:02 (48%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:26
De vraag is wat het je waard is! Wij hebben recent een appartement gehuurd als overbrugging tussen onze vorige koopwoning, en het huis dat we nu aan het bouwen zijn. het appartement is 74M2, compleet volgelegd met laminaat. Mooi laminaat wat netjes gelegd is. Geen beschadigingen oid, prima ondervloer etc. We hebben de factuur gezien. Aanschafkosten 1800 euro, legkosten 600 euro. In totaal dus 2400 euro. de vorige bewoners vroegen er (ook wel begrijpelijk) 1000 euro voor. Ik woon hier een jaar en kan voor 340 euro goedkoop laminaat incl ondervloer kopen. Zelf leggen kost me een dagje en dus heb ik een bod gedaan van 500 euro. Ze waren er duidelijk niet blij mee, maar ik heb ze uitgelegd dat dit het bedrag is wat het me waard is. Uiteindelijk hebben ze flink wat tegenbiedingen gedaan en bijna boos geworden, maar ik ben niet geschoven, enkel omdat het me niet meer waard is dan 500 euro. Uiteindelijk zijn ze mijn kant op gekomen en heb ik het overgenomen voor 500 euro. Prima wat mij betreft.

Wat is dit laminaat je waard? 300 euro? 200? Voor die 100 euro verschil gaan die mensen dat laminaat er waarschijnlijk echt niet uit halen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Tremio
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:11
Gewoon MAX €100 aanbieden als je het zelf ook echt wil houden. Is zelfs die €100 niet waard, al helemaal niet als je niet weet wat voor laminaat het is (dikte, etc).

Of als je twijfelt, eruit laten halen... straks wil je zelf wat anders, dan is het voor jou een kloteklus om het eruit te halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Is de vloer reeds overgenomen?
:)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:02
107mb schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:18:
[...]

Klinkt een beetje als een vliegtuigticket kopen dat huis.. je betaald al veel voor je ticket en daarna moet je voor alle kleine beetjes (stoel, bagage, maaltijd) ook nog bijbetalen. Zeker bij een koophuis is het gerommel in de marge.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:28
LordSinclair schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:20:
[...]

Klinkt een beetje als een vliegtuigticket kopen dat huis.. je betaald al veel voor je ticket en daarna moet je voor alle kleine beetjes (stoel, bagage, maaltijd) ook nog bijbetalen. Zeker bij een koophuis is het gerommel in de marge.
Bij een koophuis zou denk ik niemand dit doen, daar koop je gewoon het geheel. Betaald overnemen van vaste inrichting en afwerking zie je alleen bij huurwoningen.
Ik heb ook eens mijn hele huis leeggehaald, puur omdat de nieuwe huurders er niks voor wilden geven. De onderhandelingen gingen zo stroef dat ik het ze op het eind niet eens meer gunde.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• overwatch
Daniel36 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:02:
Is de vloer reeds overgenomen?
:)
We hebben een overeenstemming voor 250 euro :) ben benieuwd wat ik donderdag bij de overdracht aantref hahaha ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:59

Zebby

Gamed

Fable schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 08:42:
[...]

Bij een koophuis zou denk ik niemand dit doen, daar koop je gewoon het geheel. Betaald overnemen van vaste inrichting en afwerking zie je alleen bij huurwoningen.
Ik heb ook eens mijn hele huis leeggehaald, puur omdat de nieuwe huurders er niks voor wilden geven. De onderhandelingen gingen zo stroef dat ik het ze op het eind niet eens meer gunde.
Bij een koophuis zijn er twee onderdelen: roerende en onroerende zaken. De onroerende zaken zitten "nagelvast" aan het huis, zoals een garage of uitbouw, en zijn altijd onderdeel van de koopsom. Roerende zaken zitten niet "nagelvast", en zijn dus ook niet standaard inbegrepen.

Een eenvoudige manier om dit te omschrijven is dat als je iets eenvoudig kunt verplaatsen of verwijderen is het roerend, en anders onroerend.
Zo is een laminaatvloer roerend, maar een vastgelijmde PVC vloer dat niet. Gordijnen wel, maar luiken niet.

Meestal vul je als verkoper een lijst in waar je aangeeft wat je sowieso meeneemt, en sowieso achterlaat. Ook kun je aangeven wat er als opties achtergelaten kunnen worden, dan ga je in overleg met de koper hierover. Ik heb bij de verkoop van mijn vorige woning bijvoorbeeld de vloeren (laminaat) "gratis" laten liggen, onder het mom "hoef ik het er niet uit te trekken". Idem dito met de gordijnen, dat is toch allemaal maatwerk, en dan hebben zij het maar liggen. Kwaliteit was niet super, dus gezien de koopprijs van de woning ging ik er ook geen geld voor vragen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dostar
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:15
Toen ik zelf in mijn huurhuis kwam wonen heb ik de bewoner 350 euro betaald voor vloer, gordijnen, lamellen.
Beneden lag een betere kwaliteit laminaat en boven lag een goedkopere kwaliteit. Verder kreeg ik voor beneden gordijnen en boven lamellen.
Kortom, veel waard voor 350 euro.

Voor alleen een vloertje is 400 euro dus veel te duur! Zou eerder zeggen 250 euro max zoals iemand hier boven beschrijft. Beter nog, de vorige bewoner MOET de vloer er vaak uit halen, dus jij bespaard hun een hoop werk en geeft ze nog 250 euro toe.
Welke keuze je maakt, je moet het zien dat je hen een dienst bewijst en niet andersom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 12:56
Het is altijd een spel. Wat hebben beide zijden ervoor over want op het moment dat het eruit wordt gehaald hebben beiden extra werk. De tijd die je daarin investeert, volgens mij kan je dan beter een paar uurtjes overwerken, heb je het sneller verdient. Ik heb zelf nooit wat gevraagd of geboden. Zit nu met een vloer die me niet helemaal bevalt maar ik heb wel ff de tijd om een goede uit te zoeken en die ook beter is afgewerkt. Man, man, man, wat kunnen sommige doe-het-zelfers toch een prutswerk opleveren. Jammer dat het zo vaak (samen met de keuken) de sluitpost is voor een woning waar mensen op bezuinigen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Ik zou 300 aftikken, want ik heb leukere dingen te doen met mijn tijd dan laminaat leggen. Tijd is ook geld, gemak mag wat kosten. Het zou mij niet gaan om de ander wel/niet iets gunnen, maar puur een afweging van kosten en moeite. Een verschil van 50 is voor mij in dit geval geen breekpunt. De pizza en het bier voor diegene(n) die de nieuwe vloer helpen leggen zijn snel de helft daarvan.

Ik heb toen ik verhuisde een 45m2 laminaat (IKEA, net geen tientje per m2, ruim een jaar oud verkocht voor nog niet de helft van wat ie me gekost heeft. Geen zin om 'm te moeten verwijderen en afvoeren, geen ruimte voor in nieuwe appartement, geen vertrouwen in een hoger bod van de nieuwe bewoner. Zonde van de centen, maar anders had ik 0 en een hoop werk.

Bundin wijzigde deze reactie 21-05-2019 17:42 (10%)

I like bacon!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 22:13

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

MadEgg schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:55:
Niet iedereen is zo principieel als ik waarschijnlijk, maar ik heb ook wel eens mijn laminaatvloer eruit getrokken die er 1 jaar lag omdat de nieuwe huurder er niets voor wilde geven. Natuurlijk bespaart het mij moeite en wil ik graag dat de vloer blijft liggen, maar het bespaart de nieuwe huurder ook gewoon tijd en geld.

Prijs moet wel redelijk blijven natuurlijk. Voor 30 m² zou ik dan weer niet meer dan €100,- durven vragen. IKEA Slätten laminaat kost je €4,- per m², met toebehoren kom je dan op €150,- voor een nieuwe laminaatvloer uit en een middagje zagen. Het is vast beter/luxer laminaat dan dat, maar het gaat er ook om wat het jou waard is natuurlijk.
Het ligt er een beetje aan of ik het iemand gun of niet.
Een bijstandsmoeder zou ik geen geld vragen.
Maar als ik het iemand om een of andere reden niet gun dan gaat ie eruit.
Al kost het me geld en tijd

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon mensen hebben die het niet mooi vinden. Dan ben je sowiieso 'af'.
Mijn huidige laminaat hier.. zou ik als huurder niet overnemen. Allemaal krassen en op 1 plek een stripje eruit van toen ik nog harde wielen onder mijns toel had. Die randjes kunnen er niet zo goed tegen.

Ape shall not kill ape!

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True