Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een klein irritant probleempje in Illustrator CS6. Ik heb zojuist een logo ontworpen en wil het nu schalen tot het juiste formaat. Daartoe heb ik alle elementen uit het logo gegroepeerd. Als ik hem dan middels het pijltje wil verkleinen blijft 1 letter steeds kleiner dan de rest. Orginele tekst staat gewoon allemaal in het juiste formaat, maar het lijkt net of dat ene karakter niet mee mag doen.....iemand enig idee waar het mis gaat? Bedankt!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows10
CS6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de tekst laag al verwijderd en opnieuw opgesteld
Lettergrootte is overal gelijk in origineel

Beste antwoord (via Verwijderd op 15-05-2019 10:23)

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:34

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Als je een nieuw document begint met eenzelfde tekstobject en je schaalt het dan, gaat het dan wel goed?
Ik kom wel vaker quirks tegen in Illustrator.
Wat je ook zou kunnen doen is het object converteren naar een path. Je kunt dan alleen niet on the fly de text aan passen. Je zou de originele tekst dan als hidden layer in het document kunnen laten bestaan. Zo los ik het meestal op..

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:34

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Als je een nieuw document begint met eenzelfde tekstobject en je schaalt het dan, gaat het dan wel goed?
Ik kom wel vaker quirks tegen in Illustrator.
Wat je ook zou kunnen doen is het object converteren naar een path. Je kunt dan alleen niet on the fly de text aan passen. Je zou de originele tekst dan als hidden layer in het document kunnen laten bestaan. Zo los ik het meestal op..

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je! Het maken van een path van de tekst heeft het opgelost!