Stop chrome audio bij opstart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 20:10
Het probleem:

Ik sluit mijn pc af (windows) terwijl er nog wat vensters open staan, 1 daarvan heeft een youtube video open.

Sochtends vroeg zet ik mijn pc aan loop als een zombie richting het koffiezetapparaat en hoor opeens veel te hard mijn youtube video afspelen waardoor het heel huis wakker wordt.

Windows laad blijkbaar alle programma's die je open had staan. Youtube autoplayed automatisch alles wat je opent.

Het preloaden van windows en het autoplayen van youtube zijn beide settings die ik zeker kan waarderen. Ik kan het alleen helemaal niet waarderen dat hij gaat autoplayen na boot.

Ik heb het internet al afgestruind maar kan niet echt wat vinden. Kent iemand dit probleem en is er een functionele oplossing? Iets van een chrome setting die ik over het hoofd zie of een extensie die "on boot" opties toegevoegd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

In Chrome zelf:
Is een instelling in Chrome onder kopje "Bij opstarten":
Hij staat bij jou blijkbaar op "Doorgaan waar je gebleven was".

In windows:
https://www.howtogeek.com...after-restarting-your-pc/

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik zou beide irritant vinden, maar het gebeurt hier gelukkig niet.

Chrome kan AFAIK niet zomaar weten of Windows net is herstart of dat alleen Chrome opnieuw is gestart. In het algemeen kan het blijkbaar worden uitgezet met bovenstaande , al lijkt doorgaan waar je was gebleven me iets anders dan autoplay van video-met-geluid. Maar dat kan in Chrome vast ook uit.

Andere insteek: je kunt als tussen weg ook je boxen uitschakelen als je de PC uit zet :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 20:10
Bas170 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:07:
In Chrome zelf:
Is een instelling in Chrome onder kopje "Bij opstarten":
Hij staat bij jou blijkbaar op "Doorgaan waar je gebleven was".

In windows:
https://www.howtogeek.com...after-restarting-your-pc/
Thanks, had ik zelf ook al gevonden maar die functionaliteit vind eigenlijk heel fijn. Behalve dus de audio.
F_J_K schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:10:
offtopic:
Ik zou beide irritant vinden, maar het gebeurt hier gelukkig niet.

Chrome kan AFAIK niet zomaar weten of Windows net is herstart of dat alleen Chrome opnieuw is gestart. In het algemeen kan het blijkbaar worden uitgezet met bovenstaande , al lijkt doorgaan waar je was gebleven me iets anders dan autoplay van video-met-geluid. Maar dat kan in Chrome vast ook uit.

Andere insteek: je kunt als tussen weg ook je boxen uitschakelen als je de PC uit zet :P
Ik had een oude chrome extensie gevonden van iemand (non play store) die dit probleem zou moeten oplossen, helaas werkt dat dus niet meer. Speakers uit is idd een idee, receiver etc start nu via het stekkerblok op als de pc start, ook fijne functionaliteit.

Blijf het weird vinden dat audio etc speelt wanneer je nog niet bent ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zorg dat in Chrome 'load on click' aan staat zodat tabs pas geladen worden als je deze aanklikt. En dan niet je YT tab als laatste open hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Bremg schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:17:
[...]
Blijf het weird vinden dat audio etc speelt wanneer je nog niet bent ingelogd.
Komt doordat die programma's al starten voordat je inlogt.
Zo is een Plex server bijvoorbeeld ook al te benaderen voor het inloggen.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Pagina: 1