Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikipompert
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-03 22:13
Als allereerste wil ik even zeggen dat dit mijn eerste forum post is, dus ik weet niet goed of ik dit in de juiste categorie plaats, meld maar even als dit niet zo is.

Mijn vraag
Ik heb een tijd geleden bij Bol.com een HP OMEN X 35 gekocht uit de outlet, en ben zeer tevreden met deze monitor. Ik heb hem tot nu toe gewoon op zijn normale standaard gebruikt, maar ik heb een nieuw bureau gekocht. Hij past dus niet meer echt op dat nieuwe bureau. Daarom wil ik hem nu wall mounten alleen het probleem is dat ik nooit de VESA mounting bracket meegekregen heb van Bol.com. Ik kan hem dus nu niet ophangen aan de muur.

Mijn vraag is nu of er misschien een Tweaker is die deze monitor ook heeft die misschien afscheid kan nemen van zijn/haar VESA mounting bracket van deze monitor. Ik ben bereid er een goede prijs voor te betalen, omdat het echt noodzakelijk is voor mij om hem op te hangen. Anders zou ik een andere monitor moeten kopen en dat zou veel duurder zijn.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb natuurlijk eerst op internet uren gezocht naar reserve onderdelen van HP, specifiek deze VESA bracket, maar ik heb helemaal niks kunnen vinden hierover, niet op Amazon, niet op Marktplaats, en zelfs niet in de "spare part shop" van HP zelf. Ik loop hier dus compleet vast.

Beste antwoord (via nikipompert op 27-05-2019 09:48)

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Je zou ook nog de schrijvers van een review over deze monitor hier op Tweakers kunnen benaderen met de vraag of je van hun tijdelijk de meegeleverde Vesa mount zou mogen lenen. Goede kans immers dat ze het ding niet direct nodig hebben omdat ze de originele voet gebruiken. Wellicht moet je bij het lenen bijv. een borg betalen, maar daar kan vast over gesproken worden.

Vervolgens ga je met je geleende HP Vesa mount naar een bedrijfje dat 3D kan printen in metaal en je hebt je kopie te pakken. Daarna kun je de originele mount weer terugsturen naar de eigenaar (en je borg terugkrijgen).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mooie van vesa is toch dat het universeel is?

Waarom zoek je niet gewoon een passende vesa wallmount van newstar of vogel oid?

Laat maar, heeft geen vesa, denk ook dat je aan de voet vast zit inderdaad want zelfs op ebay staat niks. Wellicht kan je iets laten 3d printen of zelf wat klussen.

[ Voor 41% gewijzigd door pyrofielo op 15-05-2019 10:02 ]

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:22

Pazo

Mroaw?

Zit daar überhaupt wel iets van een vesa-mouting of schroeven / uitsparingen aan? Als ik kijk naar de afbeelding van de achterkant van het scherm ziet het er aardig dicht / vlak uit. Of zit er nog iets van een klepje overheen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4TwqhNmcH8GS-iAxRaUDNMHcWzI=/i/2001356649.jpeg

(wel een mooi scherm overigens :))

EDIT: Ik zie in de specificaties op internet dat er bij (nieuw)koop wel degelijk een vesa bracket bij zit, dus de aansluiting is er inderdaad wel :)

[ Voor 22% gewijzigd door Pazo op 15-05-2019 10:48 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikipompert
pyrofielo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:56:
mooie van vesa is toch dat het universeel is?

Waarom zoek je niet gewoon een passende vesa wallmount van newstar of vogel oid?

Laat maar, heeft geen vesa, denk ook dat je aan de voet vast zit inderdaad want zelfs op ebay staat niks. Wellicht kan je iets laten 3d printen of zelf wat klussen.
Pazo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:43:
Zit daar überhaupt wel iets van een vesa-mouting of schroeven / uitsparingen aan? Als ik kijk naar de afbeelding van de achterkant van het scherm ziet het er aardig dicht / vlak uit. Of zit er nog iets van een klepje overheen?

[Afbeelding]

(wel een mooi scherm overigens :))
De standaard kan er wel af, dat heb ik al geprobeerd. Hij zit met een schroef vast aan de achterkant, het is een soort van schuif mechanisme. De VESA bracket moet er op dezelfde manier in als de standaard. Ik zal even kijken of het me lukt de afbeelding toe te voegen zodat jullie het kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikipompert
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ycwR3I0XpKDsjQ6PzkCto0mO/full.png dit staat in de handleiding online voor de OMEN X 27 die dezelfde standaard heeft. Overigens staat er op de product pagina van de X35 ook dat deze geleverd word met de VESA mounting adapter maar dat was dus niet het geval bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikipompert
Hier een betere afbeelding van de X 35 handleiding zelf. Zoals je kan zien zitten er 2 schroeven in de achterkant/standaard. Ik denk inderdaad dat ik ook wel kan proberen om een VESA bracket 3d te printen, alleen hoe zou ik daarbij tewerk moeten gaan? Hoe kan ik zeg maar precies de goede afmetingen krijgen en de schroefgaten op de juiste plekken etc? (Ik heb ook nog nooit gewerkt met een 3d printer) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aRaIFbzOXpcdki6zQrmRSzBE/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Als ik het zo zie moet je dus deze hebben:

Afbeeldingslocatie: https://h30434.www3.hp.com/t5/image/serverpage/image-id/204415iE7E614B40406FFBC/image-size/large?v=1.0&px=999.jpeg

Uit dit topic:
https://h30434.www3.hp.co...ting-bracket/td-p/7028681

Daar zegt HP zelf dat je ze moet contacten... wellicht dat iets?

EDIT: plaatje linken lukt niet, staat wel in het topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Pazo op 15-05-2019 11:05 ]

10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
nikipompert schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:00:
Hier een betere afbeelding van de X 35 handleiding zelf. Zoals je kan zien zitten er 2 schroeven in de achterkant/standaard. Ik denk inderdaad dat ik ook wel kan proberen om een VESA bracket 3d te printen, alleen hoe zou ik daarbij tewerk moeten gaan? Hoe kan ik zeg maar precies de goede afmetingen krijgen en de schroefgaten op de juiste plekken etc? (Ik heb ook nog nooit gewerkt met een 3d printer) [Afbeelding]
ohw aha, ding hoort er dus wel echt bij te zitten! Dan gewoon HP bellen/mailen.
Verklaart wel waarom die niet los te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

pyrofielo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:08:
[...]

ohw aha, ding hoort er dus wel echt bij te zitten! Dan gewoon HP bellen/mailen.
Verklaart wel waarom die niet los te koop is.
Maar gekocht in de outlet zegt TS. Was het dus een tweede hands / stond het erbij dat er onderdelen miste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
Pazo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:17:
[...]

Maar gekocht in de outlet zegt TS. Was het dus een tweede hands / stond het erbij dat er onderdelen miste?
Ja maja, normaal zit die er gewoon bij dus dat verklaart waarom het nergens te koop is. HP heeft dat ding vast wel ergens op de plank liggen.

Dan kan je het beste gewoon even bellen en kijken of ze hem eventueel tegen vergoeding op willen sturen.
Door de korting via de outlet denk ik dat je bot gaat vangen, zeker ook omdat Bol dat ding niet zal hebben liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikipompert
Pazo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:01:
Als ik het zo zie moet je dus deze hebben:

[Afbeelding]

Uit dit topic:
https://h30434.www3.hp.co...ting-bracket/td-p/7028681

Daar zegt HP zelf dat je ze moet contacten... wellicht dat iets?

EDIT: plaatje linken lukt niet, staat wel in het topic.
Ah ja dat is het ding die ik nodig heb! Ik heb contact opgenomen met HP en ze zeggen dat hun Sales Team donderdag mij even bellen om de mogelijkheden te bespreken, dus hopen maar dat zij mij verder kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikipompert
Ik heb zelf nog even HP en bol.com gebeld omdat ik niet wilde wachten tot donderdag. HP zegt dat zij deze onderdelen niet los kunnen krijgen, dus ik kan het niet via HP krijgen. Bol.com wil simpelweg niet helpen omdat "het al zo lang geleden is dat je het besteld hebt" terwijl er nog 23 maanden garantie op zit volgens HP. De HP medewerker zei wel dat ik eventueel naar een metaalbewerker kon gaan om dit onderdeel na te laten maken, dus ik denk dat dit mijn enige optie is. Tenzij er natuurlijk nog iemand met deze monitor deze VESA bracket aan mij door wilt verkopen, maar volgens mij zijn er niet heel veel mensen met deze monitor dus daar reken ik niet op. Nu dus maar een metaal bedrijf vinden die dit kan maken voor mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Misschien heb je hier wat aan: een YT video waarin een handige jongen zijn eigen Vesa-mount bouwt voor een monitor die daar standaard zelfs helemaal niet over beschikt. Uiteindelijk maakt hij zelf een soort afgietsel op basis van zink. Flink wat werk en je hebt speciaal gereedschap nodig, maar je krijgt wel een flinke kick wanneer je zoiets zelf weet te bouwen.
YouTube: VESA mount for the AOC U2879VF 28" 4K monitor

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Je zou ook nog de schrijvers van een review over deze monitor hier op Tweakers kunnen benaderen met de vraag of je van hun tijdelijk de meegeleverde Vesa mount zou mogen lenen. Goede kans immers dat ze het ding niet direct nodig hebben omdat ze de originele voet gebruiken. Wellicht moet je bij het lenen bijv. een borg betalen, maar daar kan vast over gesproken worden.

Vervolgens ga je met je geleende HP Vesa mount naar een bedrijfje dat 3D kan printen in metaal en je hebt je kopie te pakken. Daarna kun je de originele mount weer terugsturen naar de eigenaar (en je borg terugkrijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikipompert
choogen schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:20:
Misschien heb je hier wat aan: een YT video waarin een handige jongen zijn eigen Vesa-mount bouwt voor een monitor die daar standaard zelfs helemaal niet over beschikt. Uiteindelijk maakt hij zelf een soort afgietsel op basis van zink. Flink wat werk en je hebt speciaal gereedschap nodig, maar je krijgt wel een flinke kick wanneer je zoiets zelf weet te bouwen.
YouTube: VESA mount for the AOC U2879VF 28" 4K monitor
Dit zou ik wel graag willen doen, het lijkt me echt vet om dit te kunnen! Helaas heb ik niet het juiste gereedschap en heb ik de skills er nog niet voor
choogen schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:42:
Je zou ook nog de schrijvers van een review over deze monitor hier op Tweakers kunnen benaderen met de vraag of je van hun tijdelijk de meegeleverde Vesa mount zou mogen lenen. Goede kans immer dat ze het ding niet direct nodig hebben omdat ze de originele voet gebruiken. Wellicht moet je bij het lenen bijv. een borg betalen, maar daar kan vast over gesproken worden.

Hier had ik nog niet eens aan gedacht, goede suggestie! Ik zal dit gelijk proberen. Bedankt voor je reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikipompert
choogen schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:42:

Ik heb een van de reviewers van deze monitor gevraagd of ik de VESA mount van hem mocht overnemen, en hij ging hiermee akkoord! Bedankt voor deze suggestie, ik had hier zelf totaal niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreydm04
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-05-2022
Hoi ik heb toevallig 2 mounting brackets voor mijn HP OMEN X 35!
had je er al een gevonden? anders wil ik je wel helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikipompert
jeffreydm04 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:53:
Ik heb er eentje kunnen overnemen van een andere Tweaker die een review heeft geschreven over deze monitor. Toch bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1252096

jeffreydm04 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:53:
Hoi jeffreydm04,

Heb je nog steeds 2 mounting brackets? Zo ja zou ik er een van je kunnen overkopen?

Mvg, Wouter
Pagina: 1