(als het niet het goede sub-forum is graag verplaatsen).
Ik ben eindverantwoordelijk voor een IT-afdeling en werd deze week benaderd door een partij die claimt oude (maar ook courante) IT apparatuur in te zamelen voor KiKa. Nu heb ik er helemaal geen probleem mee om oude apparatuur een nieuw leven te geven als dit ook nog eens voor een goed doel is, echter kan ik online helemaal niks over deze partij vinden.
Werken ze echt voor KiKa? Is het te vertrouwen? etc..
https://recycle-box.nl
Hebben jullie ervaringen met deze partij?
Ik ben eindverantwoordelijk voor een IT-afdeling en werd deze week benaderd door een partij die claimt oude (maar ook courante) IT apparatuur in te zamelen voor KiKa. Nu heb ik er helemaal geen probleem mee om oude apparatuur een nieuw leven te geven als dit ook nog eens voor een goed doel is, echter kan ik online helemaal niks over deze partij vinden.
Werken ze echt voor KiKa? Is het te vertrouwen? etc..
https://recycle-box.nl
Hebben jullie ervaringen met deze partij?
Geachte heer Emperor,
Naar aanleiding van ons prettige telefoongesprek zojuist, stuur ik hierbij mijn mail met een toelichting op mijn vraag voor het inzamelen van gebruikte ICT apparatuur voor Stichting KiKa.
Wij zamelen werkende en niet-werkende mobiele telefoons en ICT apparatuur in. Door het geschikt maken van oude(re) apparatuur voor hergebruik ontstaan opbrengsten waarmee goede doelen gesteund kunnen worden. Samen met vrijwilligers doen wij dit onder de naam Recyclebox. De kennis van ICT is hierbij onmisbaar en onze kracht. Wij kunnen daardoor iets doen voor het “goede” en het “groene” en zo een steentje bijdragen aan onze samenleving en het milieu.
Om de afvoer gemakkelijk te maken bieden wij de mogelijkheid om gratis inzamelboxen op bedrijfslocatie te plaatsen, zodat het inzamelen voor de organisatie geen extra belasting is. Na inzameling kunnen wij het gehele proces verzorgen: van afvoer, transport en verwerking tot donatie en rapportage. De ingezamelde hardware beoordelen wij op hergebruik, dit leidt tot een hogere opbrengst en minimale belasting voor het milieu. De defecte apparatuur wordt zoveel mogelijk hergebruikt. De apparatuur en onderdelen welke niet opnieuw inzetbaar zijn, worden gerecycled tot herbruikbare grondstoffen. Aangezien ICT apparatuur volgens de Nederlandse wet- en regelgeving als bedrijfsafvalstof wordt gezien, zijn wij in het bezit van een NIWO-vergunning en mogen wij bedrijfsafvalstoffen inzamelen, ontmantelen en afvoeren.
Bedrijven willen daarbij de zekerheid dat bedrijfsgegevens kunnen worden gewist. Gegevensdragers in computers, servers en mobiele telefoons kunnen door ons veilig worden opgeschoond. Wij vernietigen de data softwarematig en op verzoek hardwarematig volgens de DIN 66399 richtlijnen. Nadien verstrekken wij een certificaat als bewijs van succesvolle dataverwijdering.
Een keuze om uw gebruikte mobiele telefoons en ICT apparatuur door ons af te laten voeren en te doneren, biedt uw organisatie tevens de mogelijkheid om invulling te geven aan een maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Duurzame verwerking van elektronische apparatuur alsmede een donatie aan een goed doel is een mooie gelegenheid voor de promotie van uw organisatie.
Als u de opbrengst voor uw eigen organisatie wilt gebruiken, dan bieden wij ook de mogelijkheid om de ICT-apparatuur van u op te kopen. Voor courante apparatuur kunnen wij interessante prijzen bieden. De in te leveren goederen zijn onder andere: computers, laptops, LCD-monitoren, servers en mobiele telefoons. Op onze website vind u een totaaloverzicht van de in te leveren goederen.
Wij hopen dat onze activiteit u heeft geïnspireerd en aanleiding mag zijn om uw apparatuur aan ons beschikbaar te stellen.
Indien u door onze mail geënthousiasmeerd bent horen wij dit graag van u.
Met vriendelijke groet,