tv kopen voor gamen/netflix

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-11-2024
Echt tv kijken, doe ik eigenlijk nooit. Maar ik zou toch graag een tv in de woonkamer willen. De oude is een enorme miskoop, de input lag is zo enorm lang, dat er niet op te gamen valt. Die tv verdwijnt dus naar de slaapkamer.

De tv zal de PS4 pro, xbox one x en Switch gaan afspelen, met tussendoor Netflix. Het zou fijn zijn als ie Ziggo Certified is voor CI module. Daarnaast wil ik er ook een soundbar op aansluiten.

Budget:

Max 1500 voor de tv
Max 250 voor de soundbar

Als ik een goede tv kan krijgen voor minder, dan betaal ik in dat geval liever minder.

Minimum eisen:

55 inch, 100hz (huidige tv is 58 inch)
100 hz omdat ik dus eventueel later een pc aan de tv wil aansluiten.

Na mijn eigen onderzoek kwam ik tot de conclusie dat het een Sony of een Samsung moet worden. Maar ik blijf twijfelen en wil nu graag van de week gewoon bestellen.

Zoals:

pricewatch: Sony KD-60XF8305 Zwart

Deze heeft als grote voordeel dat ie relatief goedkoop is, en ik dan geen chromecast ultra hoef te kopen, en er een HDMI slot over blijft, gezien er 3 consoles en later misschien een PC op aangesloten gaan worden.

of:

pricewatch: Samsung UE65NU8000 Zwart

Heb ik nu een beetje goed opgelet? Of heb ik nu echt 2 heel ongeschikte tv's gevonden en kan ik beter verder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@JamuellAbke Aankoopadviezen doen we in CEA; heb je topic verplaatst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 13:31
Pak een LG OLED 55' (C8 bijv). Dan houd je nog budget over voor een betere soundbar (bijv. Sonos Beam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
-Muncky- schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:01:
Pak een LG OLED 55' (C8 bijv). Dan houd je nog budget over voor een betere soundbar (bijv. Sonos Beam).
Zit ik er dan niet mee dat hij niet langdurig aan kan staan en de input lag weer slomer is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JamuellAbke schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:05:
[...]

Zit ik er dan niet mee dat hij niet langdurig aan kan staan en de input lag weer slomer is?
Stond dat in de reviews?

Ik heb een E7 en die doet perfect al jaren mijn One X afspelen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
MAX3400 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:08:
[...]

Stond dat in de reviews?

geen idee, weet niet welke de E7 is

maar na mijn miskoop (philips, uit 2014) wil ik gewoon 100% een tv hebben die goed samen gaat met xbox/ps4 :)

dus dat ik geen LG's omhoog krijg wanneer ik op input lag filter.. :)

pricewatch: LG OLED55B8PLA Zwart

zo lijkt deze 21 ms te hebben, terwijl de Sony en Samsung rond de 15 zouden moeten zitten

Zal dat merkbaar zijn? Ik speel normaal op 1ms monitors, maar we willen de consoles gewoon in de woonkamer hebben nu

Had al gekeken naar grote monitoren, maar dan kom ik snel rond de 3300 uit, dus dat word iets te gek :)

pricewatch: Bose Solo 5 TV sound system

dit is trouwens de soundbar die ik op t oog heb (ook nog niet gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:57
MAX3400 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:08:
[...]

Stond dat in de reviews?

Het staat niet in de reviews maar als je heel veel hetzelfde spel speelt met vaste items in beeld zul je zien dat ze bij OLED gaan 'inbranden'.
Speel je verschillende spelen dan kan ik je een OLED echt aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
SjigEd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:24:
[...]

Het staat niet in de reviews maar als je heel veel hetzelfde spel speelt met vaste items in beeld zul je zien dat ze bij OLED gaan 'inbranden'.
Speel je verschillende spelen dan kan ik je een OLED echt aanraden!
Ik wissel meestal van game als ik er mee klaar ben, dus dat is het probleem niet.
Maar dat soort dingen maakt toch wel dat ik dan twijfel of gewoon LED of QLED niet beter bij mij past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

SjigEd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:24:
[...]

Klinkt bot maar je roept maar wat.

Mijn posthistory laat zien dat ik weken achtereen goed 10 uur continu per dag een spel als Forza speel bij release. Leuk, racespelletje met een statische hud (positie, tijd, snelheid, etc). Werkelijk 0 inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
MAX3400 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:31:
[...]

Mijn posthistory laat zien dat ik weken achtereen goed 10 uur continu per dag een spel als Forza speel bij release. Leuk, racespelletje met een statische hud (positie, tijd, snelheid, etc). Werkelijk 0 inbranden.
Ik gaf ook aan dat ik de topic maakte omdat ik geen idee heb wat ik kopen moet :)
Forza speel ik ook trouwens!

Waar ik vooral op gelet heb zegmaar is echt de input lag, geen idee wat OLED of QLED of alles doet, t is wat duurder maar verder.. HDR zelfde verhaal

maar met hoe vaak ik de tv gebruik, wil ik wel voor 7 jaar ofzo klaar zijn (tenzij die kapot gaat, dat kan gebeuren)

Wat doet OLED precies?

Mijn idee is om na t weekend een lijstje te hebben van ongeveer 5 tv's die goed zouden zijn voor wat ik zoek, dan reviews te bekijken, en dan de keuze te maken
Maar dat is lastig als je eigenlijk niet goed weet wat je koopt

[ Voor 12% gewijzigd door JamuellAbke op 15-05-2019 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tja, als je niet weet wat de verschillen zijn tussen LED / LED / QLED / OLED maar ook niet welke HDR standaarden er zijn alsmede niet welke inputlag "voldoende" is voor de genoemde consoles (hint: 60Hz refresh / 16 tot 20ms lag), zou ik je toch even adviseren wat reviews door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
MAX3400 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:49:
Tja, als je niet weet wat de verschillen zijn tussen LED / LED / QLED / OLED maar ook niet welke HDR standaarden er zijn alsmede niet welke inputlag "voldoende" is voor de genoemde consoles (hint: 60Hz refresh / 16 tot 20ms lag), zou ik je toch even adviseren wat reviews door te nemen.
Ik wil uiteindelijk mijn huidige PC naar de tv verplaatsen (er zit een 2080ti in, dus zal pas zijn als de volgende generatie van Nvidia uitkomt) daarom had ik 100hz gedaan :) ik weet dat een ps4/xbox genoeg heeft aan 60

dus 20-21 input lag als maximum aanhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
MAX3400 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:31:
[...]

Nee, ik roep niet zomaar wat maar spreek uit eigen ervaring.
De Forza hud is vooral wit, kan zijn dat je er daardoor geen last hebt, of het is je nog niet opgevallen.

Ik speel Destiny 2. Bepaalde elementen uit de hud hebben een kleur afhankelijk van je subclass. Deze elementen zijn dus 'ingebrand'. Wat goed te zien is als de kinderen een tekenfilm kijken.

En google maar eens op "OLED burn in'. Die mensen roepen ook maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:16

Croga

The Unreasonable Man

SjigEd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:15:
En google maar eens op "OLED burn in'. Die mensen roepen ook maar wat?
Die mensen roepen vooral dat de laatste paar generaties er nauwelijks last van hebben en dat de "refresh" functies van de laatste generaties wonderen doen. Als je last hebt van inbranden heb je óf een hele oude OLED óf nog nooit de refresh functie gebruikt.

Hier uren en uren aan Diablo3; ook statische elementen, 0 inbranden op de C8 van LG. En met uren en uren bedoel ik uren en uren en uren en uren (GR100, Paragon 1000; daar gaat nogal wat tijd in zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

SjigEd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:15:
[...]

Nee, ik roep niet zomaar wat maar spreek uit eigen ervaring.
De Forza hud is vooral wit, kan zijn dat je er daardoor geen last hebt, of het is je nog niet opgevallen.
Het zal me inderdaad niet opvallen als ik een spel 600 speel inderdaad?
n google maar eens op "OLED burn in'. Die mensen roepen ook maar wat?
Nee, maar hoe veel mensen roepen "burn in" en hoeveel TV's zijn er verkocht? Precies...

Misschien alweer achterhaalde reaktie maar in MAX3400 in 'reviews: Samsung's 2019-Qled's - Eerste blik op de nieuwe 4k- en ... is er voor/na vrij goed beargumenteerd "waarom" en "hoe" burn-in wel/niet voorkomt.

Het aantal meldingen in [LG OLED] Ervaringen & Discussie is ook erg laag.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 15-05-2019 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
600 uur nog maar? En de nieuwe Forza is nog maar sinds oktober vorig jaar beschikbaar dus kom over 800 uur nog maar eens terug.
Hier kun je het gewoon zien: https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test

Terug on topic: Ben je geen gamer die veel hetzelfde spel speelt of kijk je niet veel naar maar 1 zender dan kan ik een OLED aanraden.
Of je speelt echt alleen maar hetzelfde spel zoals ik dan maakt het ook niet uit dat het inbrandt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JamuellAbke schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:53:
[...]

Ik wil uiteindelijk mijn huidige PC naar de tv verplaatsen (er zit een 2080ti in, dus zal pas zijn als de volgende generatie van Nvidia uitkomt) daarom had ik 100hz gedaan :) ik weet dat een ps4/xbox genoeg heeft aan 60

dus 20-21 input lag als maximum aanhouden?
Let wel op dat de meeste huidige 120 Hz tv's geen 4k@120Hz vanuit je pc kunnen weergeven omdat HDMI 2.0 daarvoor niet de benodigde bandbreedte heeft (vaak lukt dan alleen 1080p@120Hz of soms 1440p@120Hz). 4k@60Hz is vaak de enige optie voor die resolutie.

Alleen de nieuwste tv's van dit jaar beginnen HDMI 2.1 te ondersteunen die dat wel kan. Kijk goed in de rtings review van een tv welke resolutie incl refresh rate worden ondersteund.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 09:20
Ik zat aan begin van dit jaar ook te twijfelen tussen een OLED en een QLED tv voor dezelfde activiteiten die TS nu aangeeft.

Uiteindelijk heb ik zelf gekozen voor de Q9 serie van Samsung omdat ik het toch niet helemaal aandurfte met OLED ( ook aangezien ik van mezelf weet dat het nog wel eens voorkomt dat ik de tv per ongeluk aan laat staan)

En tot op heden nog geen spijt van gehad. beeld is helder, kleuren zijn mooi en ook de zwart tinten ( ook al zal dat bij OLED mooier zijn) zien er prachtig uit.

ik heb zelf de 55 inch toen aangeschaft voor omgerekend 1600 euro, dus ik vermoed dat die met de release van de nieuwere versies ook wel binnen jou budget te krijgen moet zijn ( met misschien een klein beetje geduld voor een aanbieding.

( Edit, ik zie dat deze op de pricewatch al voor 1300 te krijgen is)

[ Voor 4% gewijzigd door nickertNL op 15-05-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

SjigEd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:57:
600 uur nog maar? En de nieuwe Forza is nog maar sinds oktober vorig jaar beschikbaar dus kom over 800 uur nog maar eens terug.
Hier kun je het gewoon zien: https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test
Yup, de uniformity pictures van FIA en CoD laten amper issues zien. Let's agree to disagree :)

Forza Motorsport is al uit 2017, heb ook al honderden uren in Horizon 4 zitten. 0 last van burns
Terug on topic: Ben je geen gamer die veel hetzelfde spel speelt of kijk je niet veel naar maar 1 zender dan kan ik een OLED aanraden.
Of je speelt echt alleen maar hetzelfde spel zoals ik dan maakt het ook niet uit dat het inbrandt.
Wel fijn dat je dan in het OLED topic daarover niks hebt gemeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 19:05

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Voor beide is wat te zeggen. Alhoewel ik voor de beeldkwaliteit absoluut een LG zou aanraden. Vorig jaar is de C8 zowat verklaart als de beste OLED tv. De C9 gaat daar gewoon mee verder (check ook hardware.info die hebben deze modellen uitgebreid getest). Vooral met donkere scenes kan een OLED echt veel beter om gaan. De QLED's van samsung hebben gewoon een enorm hoge helderheid wat er voor zorgt dat de kleuren van je beeld afspatten. Ik vind het echter vaak geen realistische weergave.

Hier staat op tweakers ook een review over de C9. ''Zeker geschikt voor gamers'' staat er in de conlusie.

Hier overigens ook de review van de C8 waarin ook de lage inputlag genoemd wordt.

Die laatste kost voor 55 inch momenteel 1249,- laatst zag ik hem bij de MM zelfs voor 999 voorbij komen. Dat is echt een megascherpe deal. De 65 inch zit wel boven je budget. Maar dan nog zou ik de 55 inch C8 verkiezen boven een grotere maat QLED.

succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
Oke, ik heb een lijstje gemaakt met de tv's die waarschijnlijk goed genoeg zijn binnen prijsklasse die ik eventueel wat vind:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesLG OLED55B8PLA Zwart€ 1.119,-€ 1.119,-
1TelevisiesLG OLED55C8PLA Zwart€ 1.249,-€ 1.249,-
1TelevisiesSamsung QE55Q9F (2018) Zwart€ 1.288,-€ 1.288,-
1TelevisiesSamsung QLED QE55Q8D Zwart€ 1.349,-€ 1.349,-
1TelevisiesSamsung UE55NU8000 Zwart€ 799,-€ 799,-
1TelevisiesSony KD-60XF8305 Zwart€ 1.008,09€ 1.008,09
1Home cinema en audiosetsBose Solo 5 TV sound system€ 243,-€ 243,-
1Home cinema en audiosetsDenon DHT-S316€ 249,-€ 249,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 7.304,09

Ik heb op Youtube het verschil opgezocht tussen OLED en QLED en ik denk dat ik de QLED over de OLED ga verkiezen. Ik wil een langetermijn tv die ook wel eens langer aan moet kunnen, en als ik 3 weken het zelfde speel wil ik geen kans hebben dat ik een nieuwe tv nodig heb..

Qua pc aansluiten er op (toekomst) vind ik 1440p voldoende, daar word ie nu ook op gebruikt. Ik verkies snelheid boven resolutie.

Ik denk door reviews en zo dat ik uiteindelijk wel op 1 tv en 1 soundbar uitkom dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 19:05

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

JamuellAbke schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:19:
Oke, ik heb een lijstje gemaakt met de tv's die waarschijnlijk goed genoeg zijn binnen prijsklasse die ik eventueel wat vind:

1TelevisiesLG OLED55B8PLA Zwart€ 1.119,-€ 1.119,-
1TelevisiesLG OLED55C8PLA Zwart€ 1.249,-€ 1.249,-
1TelevisiesSamsung QLED QE55Q8D Zwart€ 1.349,-€ 1.349,-
1TelevisiesSony KD-60XF8305 Zwart€ 1.008,09€ 1.008,09
1Home cinema en audiosetsBose Solo 5 TV sound system€ 243,-€ 243,-
1Home cinema en audiosetsDenon DHT-S316€ 249,-€ 249,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 7.304,09

Ik heb op Youtube het verschil opgezocht tussen OLED en QLED en ik denk dat ik de QLED over de OLED ga verkiezen. Ik wil een langetermijn tv die ook wel eens langer aan moet kunnen, en als ik 3 weken het zelfde speel wil ik geen kans hebben dat ik een nieuwe tv nodig heb..

Qua pc aansluiten er op (toekomst) vind ik 1440p voldoende, daar word ie nu ook op gebruikt. Ik verkies snelheid boven resolutie.

Ik denk door reviews en zo dat ik uiteindelijk wel op 1 tv en 1 soundbar uitkom dan :)
De C8 (en zelfs de C7) heeft een panelrefresh functie, waarmee je beeldretentie kunt verwijderen, maar goed ieder zijn keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
1Home cinema en audiosetsHarman Kardon SB 26€ 368,-€ 368,-
1MediaspelersGoogle Chromecast Ultra€ 77,-€ 77,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.532,-

er zijn inmiddels 2 tv's over, beide zijn volgens reviews goed voor games.

Nu is de overweging dus vooral, wil ik voor 800 euro een tv die voldoet aan de eisen, en dan over 5 jaar verder kijken (dan is mijn huidige tv die naar de slaapkamer gaat 10 jaar oud dus die zal in die tijd wel sterven) of betaal ik +- 500 euro meer voor een betere tv

Soundbar is aangepast, en ik heb de chromecast aan t lijstje toegevoegd.

Let bij de soundbar op: ik ben gewend aan het standaard geluid van een Philips tv.

Huidige tv heb ik even op de achterkant gekeken, dat is deze:
pricewatch: Philips 58PUK6809 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamuellAbke
Ik heb deze besteld:

pricewatch: Samsung UE55NU8070 Zwart

ik verwacht hem morgen

Ik heb deze gekozen omdat de NU8000 besteld was, maar de winkel kon hem niet leveren, zij boden de 8070 aan en die bleek zo goed als het zelfde te wezen.

Ik heb voor de goedkopere gekozen omdat ik tot de conclusie kwam dat voor wat ik met de tv doe, deze tv echt meer dan genoeg is. De input lag is goed laag en geluid maakte verder niet uit.

OLED viel vrij snel af omdat ik nog wel eens de tv op chromecast laat staan en omdat ik tegenover een winkelcentrum woon, het is hier dus nooit echt donker.

Bedankt voor alle advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima keuze. Goede tv voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:54
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door renegrunn op 09-06-2019 08:43 ]