Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Negatieve ervaring op Marktplaats

Pagina: 1
Acties:
  • 5.332 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denninho
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18-05 20:17
Ik heb een aanbieding geweigerd op een product dat ik op Marktplaats wilde verkopen. De bieder wilde het product voor 20% van de nieuwprijs.

Bij weigering heeft de bieder gelijk een negatieve ervaring geplaatst. Heeft iemand hier ervaringen mee? Wat kun je hier aan doen?

Ik bied al enkele producten aan tegen stuntprijzen. Het feit dat ik reageer op lage biedingen, zorgt ervoor dat zij door hun gierigheid boos worden en een negatieve ervaring kunnen plaatsen? Als ik niet reageer, heb ik dit probleem dan niet?

denninho wijzigde deze reactie 14-05-2019 23:53 (31%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:25
Zelfde meegemaakt. Marktplaats support gaf aan dat dit onderdeel is van het nieuwe systeem en dat een negatieve review onderdeel is van het willen verkopen op hun platform. Wmb een belachelijke reactie!

Lekker!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:27
Volgens mij niets... Dat hele nieuwe rating en volgsysteem is een beetje apart. Je hebt er altijd van die incapabele personen bij die moeite hebben met normaal praten en dan een leuke waardering geven. Je kan het zelfde doen natuurlijk maar uiteindelijk heb je toch een negatieve ervaring erbij door zo een clown.

www.facebook.com/cncdepartment CNC gerelateerde DIY projecten

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 01:20
Ik ben van mening dat je pas een review mag plaatsen als er ook daadwerkelijk een transactie is geweest. In dit geval is er geen sprake van een deal, dus zou er geen review (ervaring) mogen worden geplaatst.
Er een bepaald aantal berichten zijn uitgewisseld tussen koper en verkoper, waardoor er waarschijnlijk een deal tot stand is gekomen.
En daar gaat het waarschijnlijk mis, in plaats van een 'aantal' (hoeveel is dat dan >2?) moeten ze de berichten analyseren (NLP) om te bepalen (ML) of er een deal tot stand is gekomen :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23:25
Dat hele marktplaats ratingsysteem slaat inderdaad nergens op. Het is goed dat ze de mogelijkheid introduceren om verkopers te beoordelen maar de uitwerking raakt echt kant noch wal. Volgens mij is negeren van dit soort berichten inderdaad de beste optie.

Het aantal keren dat ik niet biedingen gehad heb waarbij iemand zei ‘voor 20 euro ik wil heb’ bij een (realistische) vraagprijs van over de 100 euro is legio. Gecombineerd met zoekresultaten die volledig volgespamd worden door bedrijven die door heel Nederland bezorgen zorgen er voor dat marktplaats voor mij wel een beetje afgedaan heeft.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bhagavad
  • Registratie: december 2014
  • Niet online
denninho schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:51:
Ik heb een aanbieding geweigerd op een product dat ik op Marktplaats wilde verkopen. De bieder wilde het product voor 20% van de nieuwprijs.
Bij weigering heeft de bieder gelijk een negatieve ervaring geplaatst. Heeft iemand hier ervaringen mee? Wat kun je hier aan doen?
Ik bied al enkele producten aan tegen stuntprijzen. Het feit dat ik reageer op lage biedingen, zorgt ervoor dat zij door hun gierigheid boos worden en een negatieve ervaring kunnen plaatsen? Als ik niet reageer, heb ik dit probleem dan niet?
Klopt het dat die 20% bieding lager was dan jouw vraagprijs??

Als ik mij goed herinner moet je binnen twee weken op zo'n beoordeling reageren, daarna gaan alle vensters hermetisch dicht en kun je moord en brand schreeuwen wat je wilt en heb je het nakijken.

Dat overkwam recent mijn vrouw die iets te koop aanbood waar de koper een aanmerking op had.
Dat kan.
Zij had geen zin in gezeur en besloot het object dan maar gratis!! aan de knul weg te geven.

Als dank kreeg zij een negatieve 1-ster beoordeling, waar niets meer aan te veranderen bleek. :+

Ik heb het helemaal gehad met dit platform "nieuwe stijl" en zolang het huidige beoordelingssysteem alle rechtvaardigheid blijft tarten, bied ik daar niets meer aan. :P
Iedere halve frustazool met sociopate trekken kan nu straffeloos je gekoesterde reputatie de nek omdraaien, wie heeft daar nu zin in?? |:(

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:10

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Aangezien dit gaat over het online kopen / verkopen, geef ik dit topic een schopje naar het juiste sub-forum:SF.

Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m € 750 all in

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Schouders ophalen en weer door...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20:25
Helemaal niets helaas. Is mij ook eens overkomen. Dat hele systeem is niet echt een vooruitgang omdat er inderdaad niet gekeken wordt of daadwerkelijk een overeenkomst tot stand is gekomen. Daarom reageer ik bij twijfel niet meer, dan heb je dit probleem ook niet.

Gijs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:55

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Daarom reageer ik niet op mensen die extreem laag bieden als je niks terugzegt kan je ook niet beoordeeld worden.

Dit kreeg ik van Marktplaats toen ik vroeg of ze een ''ervaring'' te willen verwijderen, ik heb niks aan de andere partij verkocht alleen liet deze een review achter met ''afspraken nakomen'' ''niks ontvangen'' :')

Ervaringen wordt naar aantal zinnen geactiveerd of als je trigger woorden of cijfers typt.
Beoordelingen die je hebt ontvangen of verstuurd kun je in principe later niet aanpassen of verwijderen. Daardoor blijven de beoordelingen eerlijk en betrouwbaar. Als in specifieke gevallen beide partijen verzoeken om de gedeelde ervaringen in te trekken, dan kan deze worden verwijderd. Het duurt maximaal twee weken totdat de ervaringen niet meer zichtbaar zijn.

Voordat ik een verzoek kan indienen voor het verwijderen van de beoordeling, moet ik zeker weten dat zowel de beoordelaar als de ontvanger de beoordeling wil laten verwijderen. Zou je mij een screenshot van het desbetreffende gesprek kunnen toesturen waarop te zien is dat beide partijen letterlijk en duidelijk toestemming geven om de beoordeling laten te verwijderen? Zou je mij daarnaast een screenshot kunnen toesturen om welke beoordeling het gaat? Zodra ik deze heb ontvangen kan ik kijken of ik een verzoek kan indienen voor een verwijdering van de beoordeling.

Zonder akkoord van de andere partij kan ik helaas niks voor je betekenen. Mijn excuses hiervoor.
De plaatser zover gekregen akkoord te gaan met verwijderen van de ''ervaring'' alles opgestuurd en ze hebben tot heden er niks mee gedaan of op geantwoord.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 00:52
Dat waarderingssysteem van marktplaats is gewoon zwaar kansloos!

Iedereen die het ergens niet mee eens is, kan een review schrijven, die kant noch wal raakt. Als je ook een tekstuele toelichting zou kunnen geven, zou het al makkelijker zijn om dit soort reviews te negeren. Laatst trouwens iets gekocht en later bleek het kapot te zijn. De koper gaf toe dat de laptop al eerder deze klachten gaf, na navraag. Dan wil ik dat toch graag in een review kunnen zetten in plaats van naast weet ik hoeveel goede reviews een slechte review plaatsen.

Sowieso is marktplaats echt het afvoerputje voor paupers. Ik heb al vaker dan eens te maken gehad met spam, poging tot oplichting en zeikerds.

• retakenroots
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21-05 12:01
titan1901 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 01:47:
... Gecombineerd met zoekresultaten die volledig volgespamd worden door bedrijven die door heel Nederland bezorgen zorgen er voor dat marktplaats voor mij wel een beetje afgedaan heeft.
Daarom ben ik jaren geleden al gestopt met Marktplaats.
Nog zoveel? Gemiddeld hoor ik van familie leden wel 10%. Zoals een motorjas voor 10 EUR en dan moet je hem wel opsturen. 8)7 Markplaats is voor mij een plek voor sjacheraars en sjoemelaars. Gewoon bij wegblijven.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23:25
retakenroots schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:22:
[...]

Nog zoveel? Gemiddeld hoor ik van familie leden wel 10%. Zoals een motorjas voor 10 EUR en dan moet je hem wel opsturen. 8)7 Markplaats is voor mij een plek voor sjacheraars en sjoemelaars. Gewoon bij wegblijven.
Toch moet zo’n tactiek soms wel werken want ik kan me niet voorstellen dat ze het anders blijven proberen. Bij mij wekt het altijd zoveel aversie op dat ik de spullen nog liever naar het grof vuil breng dan het aan zo iemand te verkopen.

• PRoCx
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15:12
Gast reageerde bij een week lang niet. Zelfs nog aangegeven dat ik meer gegadigden had, zelfs met hoger bod. Als hij niet reageerde voor de volgende dag ging het naar de volgende.

Na melding dat de tijd was verstreken gelijk een reactie gevolgd door het grootste gek***er wat je kan bedenken. Hier melding van gemaakt en bij de vraag om een review te geven over deze "koper" heb ik hem ook bewust 1 ster gegeven. Hoe minder mensen er zaken doen met die persoon hoe beter leek mij.

Reactie was regen aan ziektes en scheldwoorden, waarna ik natuurlijk netjes een 1 ster terugkreeg. Tot zover mijn eerste review.

Baggersysteem, snap niet dat ze het op die manier geïmplementeerd hebben.

• jmzeeman
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14:14
titan1901 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:31:
[...]

Toch moet zo’n tactiek soms wel werken want ik kan me niet voorstellen dat ze het anders blijven proberen. Bij mij wekt het altijd zoveel aversie op dat ik de spullen nog liever naar het grof vuil breng dan het aan zo iemand te verkopen.
Inderdaad van de week nog bod van 8 euro op een kast en of ik hem dan kon komen brengen want ze had geen auto. Als het zo moet rij ik zaterdag wel even naar de stort of vraag ik de kringloop om hem op te halen.

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Daaarom zeg ik zo weinig mogelijk. Dan is de kans op een slechte recensie van rare gasten zo klein mogelijk.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• JohnWhite
  • Laatst online: 16:33
Ik hen dat ook gehad. Ik heb toen een 2e marktplaats-profiel aangemaakt en heb met mezelf een gesprek gevoerd waarin ik akkoord ging met de verwijdering van de negatieve review. Screenshot gemaakt. Daarna in paint een beetje geknipt en geplakt waardoor het lijkt alsof de verkoper, die mij die negatieve review gaf, akkoord ging met verwijderen. Dit met marktplaats gedeeld en binnen 2 weken was ie weg. Ze kwamen er uiteindelijk wel achter dat ik dit zelf gemaakt had, maar toen was de review al weg. Boeit mij verder niks dus.

Dat hele systeem van marktplaats slaat nergens op. Na 4 berichten heen en weer mag je al een review schrijven. Ik zag dat iemand een bepaalde film zocht op marktplaats. Ik benader hem dat ik die film heb. Maar uiteindelijk komen we er qua prijs niet uit. Kan gebeuren. Maar ik was er al bang voor dat hij nu een negatieve review over mij achterlaat, terwijl ik degene ben die contact met hem zocht over iets waar hij naar op zoek was. Slaat nergens op natuurlijk.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Dan hoort bij handelen op MP, net als scammers, en spam ontvangen etc etc.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:09
Als ik niet reageer, heb ik dit probleem dan niet?
Er een bepaald aantal berichten zijn uitgewisseld tussen koper en verkoper, waardoor er waarschijnlijk een deal tot stand is gekomen.
Niet reageren op onzin berichten is dus beter

https://help.marktplaats....-en-verkopers-test-versie

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
ik heb dit ook gehad inderdaad, maar heb ook meegemaakt dat ik positieve beoordelingen kreeg, terwijl er geen transactie is geweest voor 'vriendelijk' en 'reageert snel'.

het smerige is dat je de beoordeling van de tegenpartij binnen 14 dagen niet te zien krijgt als jij hem niet direct beoordeelt.

Hamazaki wijzigde deze reactie 15-05-2019 09:38 (34%)

• Kipdrumstick
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20:18

Ik heb zelf een aantal maanden geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt, de vermoedelijke koper toonde interesse in een product wat ik te koop had staan, ondanks dat ik hem meerde maren duidelijk had gemaakt dat ik het product al verkocht had besloot hij dat het dan gepast is om een negatieve beoordeling te plaatsen.

Na een aantal mails over en weer met marktplaats komt het erop neer dat zij de negatieve beoordeling niet kunnen verwijderen wanneer de tegenpartij daar geen toestemming voor geeft. Als 'troost' wouden zij wel kosteloos één advertentie omhoog plaatsen :|

kansloos systeem inderdaad....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:03
Moet zeggen dat ik dan eerder gecharmeerd ben van die verkoop groepen op Facebook waar mijn vrouw zich mee bezig houdt. Allemaal lokaal en geen gezeik met reviews e.d.
Heb er iig nog geen gezeik over gehad.

MP, tegen elkaar opbieden en dan de onderste bieding weghalen waardoor het bedrag naar beneden stort. Laat maar, steek het wel in de fik.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21-05 13:26

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

O.a. hier op GoT kun je in diverse topics zien dat heel veel MP gebruikers jarenlang hebben gevraagd om een beoordelingssysteem. Het is er uiteindelijk dan toch gekomen. Het meest idiote systeem dat je kunt opzetten, dat wel. Bij goedwillende gebruikers werkt het prima, maar dan was dit systeem ook niet echt nodig geweest.

Zo heel af en toe denk ik weer eens iets via MP te verkopen, iets dat niet hier op V&A past (witgoed oid). En vrijwel steeds volgt dan dezelfde teleurstelling: Paar aanbiedingen worden gedaan, je gaat akkoord, afspraak komt niet opdagen. Als je geluk hebt, meldt men dit een half uurtje van te voren, maar meestal blijft het gewoon stil. Met wat pech ook nog een slechte beoordeling aan je broek.

Wat is er mis met bv. het Ebay-systeem? Alleen als je tot zaken bent gekomen, wordt er beoordeeld. Netjes uitgesplitst in een paar relevante onderdelen en je kunt een paar zinnen erbij zetten. Dan kun je als toekomstige koper/verkoper heel mooi zien wat voor iemand er aan de andere kant zit.

Ik heb het gevoel dat MP sinds een jaar of 10 langzaam maar zeker tot een soort vergaarputje is geworden van lieden die niet zoveel op hebben met normale omgangsvormen, waar een steeds groter deel geen moeite heeft met de herkomst van spullen en er ook geen probleem van maken om je te tillen. Vaak voor een miniscuul bedrag. Sancties zijn er niet of nauwelijks. Account wordt verwijderd en opnieuw aangemaakt of aangekocht. Aangifte is redelijk kansloos in individuele gevallen.

Ben steeds aangenaam verrast als ik (een paar keer per jaar) hier op V&A iets koop/verkoop, dat eigenlijk altijd vlekkeloos verloopt. Vaak ook nog even leuk contact als je iets ophaalt/laat ophalen. Gelukkig kan dat dus ook :)

En ik vertrouw op het beoordelingssysteem hier. Dat blijkt gewoon perfect te werken!

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hamazaki
  • Niet online
ja, je hebt op tweakers geen gezeik met kopen/verkopen, maar ik kom via MP gewoon veel sneller af van mijn spullen en gek genoeg meestal voor de vraagprijs. dus ik ben eigenlijk wel tevreden met MP.

• stftweaker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-05 21:41
Ja dat rating systeem van marktplaats is echt bagger. Kom je er samen niet uit? Dan is het of 1 dreigen met een bad review of 2 een bad review schrijven.

Om eerlijk te zijn ik hecht er geen waarde aan. Veel volk op marktplaats zijn uitzuigers en willen alles voor niks of bijna niks. Ergste voorbeeld een iphone 10s (praktisch nieuw 1 week oud) krijg ik een slechte review omdat ik hem niet voor 100 euro wil verkopen.

Mijn advies lekker verkopen en niks aantrekken van ratings. En anders zoeken ze het maar uit daar :D

How are you doing?

• Hamazaki
  • Niet online
stftweaker schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:02:
Ja dat rating systeem van marktplaats is echt bagger. Kom je er samen niet uit? Dan is het of 1 dreigen met een bad review of 2 een bad review schrijven.

Om eerlijk te zijn ik hecht er geen waarde aan. Veel volk op marktplaats zijn uitzuigers en willen alles voor niks of bijna niks. Ergste voorbeeld een iphone 10s (praktisch nieuw 1 week oud) krijg ik een slechte review omdat ik hem niet voor 100 euro wil verkopen.

Mijn advies lekker verkopen en niks aantrekken van ratings. En anders zoeken ze het maar uit daar :D
Tjah, ik ga toch wel uitkijken als iemand 2 sterren heeft met 20 beoordelingen.

• MrMonkE
  • Laatst online: 22:13

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

Dat hele marktplaats ratingsysteem slaat inderdaad nergens op. Het is goed dat ze de mogelijkheid introduceren om verkopers te beoordelen maar de uitwerking raakt echt kant noch wal. Volgens mij is negeren van dit soort berichten inderdaad de beste optie.

Het aantal keren dat ik niet biedingen gehad heb waarbij iemand zei ‘voor 20 euro ik wil heb’ bij een (realistische) vraagprijs van over de 100 euro is legio. Gecombineerd met zoekresultaten die volledig volgespamd worden door bedrijven die door heel Nederland bezorgen zorgen er voor dat marktplaats voor mij wel een beetje afgedaan heeft.
Dit was destijds wat mij betreft de dood van Monsterboard. (Een job site) Daar waren op een gegeven moment alleen of vacatures te vinden van de star apples, huxleys associates en andere mega toko's.
Dus ik begrijp je sentiment volkomen.

Zelf gebruikte ik wel eens een andere site voor ver/aankopen. (Qoop.nl)
Maar dat was(is?) voor verzamelaars

check: Ja ze bestaan nog :)

Ape shall not kill ape!

• copywizard
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
volgens mij werkt het rating systeem toch zo dat als ik een rating geef hij pas zichtbaar is als als de ander ook een review heeft geschreven? of heb ik dat verkeerd dus als de een een review plaatst en de ander doet dat niet dan krijg jij ook geen review?

Intel I5-6600K, Asrock Z170 Extreme4, 2 x MSI GTX960 2G SLI, 16GB HyperX DDR4

• Hamazaki
  • Niet online
copywizard schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:23:
volgens mij werkt het rating systeem toch zo dat als ik een rating geef hij pas zichtbaar is als als de ander ook een review heeft geschreven? of heb ik dat verkeerd dus als de een een review plaatst en de ander doet dat niet dan krijg jij ook geen review?
dat dacht ik dus ook, totdat ik erachter kwam dat het pas na 14 dagen verschijnt op je profiel.

• copywizard
  • Niet online
Hamazaki schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:24:
[...]

dat dacht ik dus ook, totdat ik erachter kwam dat het pas na 14 dagen verschijnt op je profiel.
ok dat is dan voor mij nieuw maar goed om te weten dankjewel!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mrveenie
  • Laatst online: 22:11
Ik vind het wel bijna hilarisch dat nu consumenten worden beoordeeld via deze wijze de wereld te klein is. Maar dat we ondernemers zo beoordelen vinden we geheel normaal...

Google. Facebook trustpilot ze werken allemaal op deze manier als openbare schandpaal. Waarom is het nu dan ineens wel een probleem als jij als verkoper beoordeeld kan worden maar als die grote boze webshop beoordeeld kan worden dan is het in ene normaal sterker nog vaak wordt het zelfs als pressie middel ingezet...

Ik zou er mee omgaan net als dat de grote shops doen. Zorgen dat je het goed voor elkaar hebt en die enkeling lekker negeren.

• Temraakle
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Als jij de tegenpartij geen 'ervaring' geeft, dan krijg jij ook geen 'ervaring'.

Het klopt dus niet dat ervaringen na 14 dagen in je profiel verschijnen. Mensen waarbij de verkoop is afgebroken, geef je dus geen ervaring. Doe je dat wel en de tegenpartij heeft je ook een ervaring gegeven, dan komt die dus wel in je profiel.

EDIT
Blijkbaar klopt dit niet meer...

Dit staat in de Marktplaats FAQ:
De ervaring wordt op hetzelfde moment gepubliceerd of indien slechts 1 partij de ervaring deelt, automatisch na 14 dagen.
https://help.marktplaats....-en-verkopers-test-versie

Temraakle wijzigde deze reactie 15-05-2019 10:39 (34%)

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
mrveenie schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:28:
Ik vind het wel bijna hilarisch dat nu consumenten worden beoordeeld via deze wijze de wereld te klein is. Maar dat we ondernemers zo beoordelen vinden we geheel normaal...

Google. Facebook trustpilot ze werken allemaal op deze manier als openbare schandpaal. Waarom is het nu dan ineens wel een probleem als jij als verkoper beoordeeld kan worden maar als die grote boze webshop beoordeeld kan worden dan is het in ene normaal sterker nog vaak wordt het zelfs als pressie middel ingezet...

Ik zou er mee omgaan net als dat de grote shops doen. Zorgen dat je het goed voor elkaar hebt en die enkeling lekker negeren.
die ene slechte review op de duizenden die een webshop heeft maakt geen deuk in een pakje boter natuurlijk en de webshop heeft hier weinig tot niet om te lijden?

een particulier die zijn oude baby spullen probeert te verkopen en van de 10 reviews er 3 slecht zijn en dus gemiddeld scoort zal ervoor zorgen dat deze vermoedelijk " eerlijke" persoon zijn spullen niet meer kan slijten op MP.

er zit dus wel een groot verschil tussen beide?

daarnaast heeft een grote webshop vaak verplichtingen die een particulier niet heeft en mocht deze webshop zich daar dan niet aan houden dan is een slechte review gewoon op zijn plaats.

stel je voor dat jij bol.com belt en een nieuwe ipad wilt kopen die voor 899 word aangeboden en zegt ik wil hem voor 200 kopen! en bol.com zegt helaas meneer dat gaat niet en jij plaatst dan een slechte review dan klopt er toch ook iets niet?
Temraakle schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:33:
Als jij de tegenpartij geen 'ervaring' geeft, dan krijg jij ook geen 'ervaring'.

Het klopt dus niet dat ervaringen na 14 dagen in je profiel verschijnen. Mensen waarbij de verkoop is afgebroken, geef je dus geen ervaring. Doe je dat wel en de tegenpartij heeft je ook een ervaring gegeven, dan komt die dus wel in je profiel.
nu ben ik toch wel even de weg kwijt dit dacht ik dus ook te herinneren? maar lees net in de vorige post dat er dus een 14 dagen wachttijd op zit iemand die dit kan verduidelijken?

copywizard wijzigde deze reactie 15-05-2019 10:35 (16%)

• Hamazaki
  • Niet online
Temraakle schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:33:

uhmm, ik spreek uit ervaring + mailcontact gehad met MP. ze hebben dat bevestigd. dus het klopt niet wat je zegt.

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23:31
Arunia schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:53:
Moet zeggen dat ik dan eerder gecharmeerd ben van die verkoop groepen op Facebook waar mijn vrouw zich mee bezig houdt. Allemaal lokaal en geen gezeik met reviews e.d.
Heb er iig nog geen gezeik over gehad.

MP, tegen elkaar opbieden en dan de onderste bieding weghalen waardoor het bedrag naar beneden stort. Laat maar, steek het wel in de fik.
Nou Facebook is de laatste tijd ook niet meer leuk: ik probeer een paar schoenen te verkopen en krijg enkel reacties van Afrikanen, waar ik natuurlijk niks op tegen heb. Maar het is wel heel verdacht en bieden telkens de helft van de vraagprijs :(

• Ikke_niet
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:44
Ik denk dat het na verloop van tijd wel uitmiddeld. iedereen loopt wat averij op en neemt dit mee met het lezen van de reviews. Is het meerendeel positief dan is het goed. Een lage waardering met een label met iets met prijs.. Gewoon negeren

• copywizard
  • Niet online
XiaomiGlobal schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:37:
[...]

Nou Facebook is de laatste tijd ook niet meer leuk: ik probeer een paar schoenen te verkopen en krijg enkel reacties van Afrikanen, waar ik natuurlijk niks op tegen heb. Maar het is wel heel verdacht en bieden telkens de helft van de vraagprijs :(
ik ga met enige regelmaat naar rommelmarkten en schoenen zijn voor afrikanen (voornamelijk noord afrikanen) zeer interessant en zijn dan ook vaak als eerst weg daarna is huishoudelijke elektronica aan de beurt in grote bigshoppers worden die tegelijk gekocht en heb begrepen dat deze mensen via een collectief een zee container huren/kopen en deze vol gooien met deze spullen en ze dan in de Afrikaanse landen met veel winst doorverkopen op hun "rommel" markten.

zelfde principe dat noord Afrikaanse jongeren die net hun rijbewijs hebben vaak in de zomervakantie een oude Mercedes hier in de grens streek kopen en deze geheel naar het zuiden van Spanje rijden daar op de boot stappen met de auto en hem dan in noord Afrikaanse landen doorverkopen voor een leuk zakcentje.

laten we wel wezen een goede manier om een zakcentje te verdienen :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:25
mrveenie schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:28:

Ik begrijp je punt, maar OP heeft hier toch een beetje een ander verhaal. Ik weet natuurlijk niet voor hoeveel van de nieuwprijs de OP het product aanbiedt, maar als ik naar de grote boze webshop ga kan ik er wel zeker van zijn dat ik de nieuwprijs neer moet leggen. Ik kan lastig tegen de grote boze webshop zeggen van "joh, mooi product man, maar hier heb je 20% van dat bedrag, neem ik het zo van je over". De webshop ziet mij al aankomen. Als ik dan ook nog eens een review zou schrijven met "Ik heb wel 20% van de prijs geboden maar deze grote stomme webshop ging er niet op in. Dit terwijl het mijn zuurverdiende centjes waren en ik echt niets slechts bedoelde. Deze shop is echt stom. Nooit kopen.", neemt niemand mij meer serieus.

Dit is ook gelijk weer de voornaamste reden dat ik voor alle elektronica V&A gebruik en alleen kleine dingen op MP zet. Met altijd de kanttekening dat ik bij een te laag bod niet zal reageren. Biedingen onder de minimum te bieden prijs komen dan alsnog via mail binnen, maar geen contact leggen = geen slechte feedback krijgen. MP zorgt hiermee voor een ietwat asociale manier van communicatie, maar dit past in mijn ogen wel prima bij de mensen die zich veelal op MP bevinden.

Als Tweaker mag je binnen komen en krijg je bij mij koffie, als MP koper handelen we het in de voortuin wel af :+.

• mrveenie
@copywizard

Dus kleine webshops hebben maat pech in jouw verhaal? Beiden proberen wat te verkopen en alle webshops zijn klein begonnen en ja daar doet elke negatieve review ook gewoon pijn. En ja ook bol.com krijgt met dat soort reviews te maken.

De wet kent overigens helemaal geen verschil tussen een particuliere of een zakelijke verkoper beiden hebben dezelfde verplichtingen.

Dus als TS zijn zaakjes goed regelt heeft die ooit ook zo'n mooie score als bol.com ...

De situatie is gewoon hetzelfde tussen een beginnende webshop of TS die beiden wat willen verkopen

@Raznov
Situatie van TS is niet anders als die van een startende webshop. En ja lees de reviews maar eens door van grote ketens de gekste reviews staan er tussen en Google en Facebook laten verwijderen ook niet toe. Zijn duizende voorbeelden van te vinden.

mrveenie wijzigde deze reactie 15-05-2019 10:47 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Raznov schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:43:
[...]

Als Tweaker mag je binnen komen en krijg je bij mij koffie, als MP koper handelen we het in de voortuin wel af :+.
met deze stelling ben ik het geheel eens!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23:31
copywizard schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:42:
[...]

ik ga met enige regelmaat naar rommelmarkten en schoenen zijn voor afrikanen (voornamelijk noord afrikanen) zeer interessant en zijn dan ook vaak als eerst weg daarna is huishoudelijke elektronica aan de beurt in grote bigshoppers worden die tegelijk gekocht en heb begrepen dat deze mensen via een collectief een zee container huren/kopen en deze vol gooien met deze spullen en ze dan in de Afrikaanse landen met veel winst doorverkopen op hun "rommel" markten.

zelfde principe dat noord Afrikaanse jongeren die net hun rijbewijs hebben vaak in de zomervakantie een oude Mercedes hier in de grens streek kopen en deze geheel naar het zuiden van Spanje rijden daar op de boot stappen met de auto en hem dan in noord Afrikaanse landen doorverkopen voor een leuk zakcentje.

laten we wel wezen een goede manier om een zakcentje te verdienen :)
Er valt alleen niet mee te onderhandelen, omdat ze de Nederlandse taal slecht spreken. Ik vraag zeg maar € 20 en dan bieden ze gewoon € 10 en dan heb ik echt van zoiets: ja voor zo'n bedrag ga ik niet mijn NAW gegevens voor geven. Dan kun je het net zo gratis weggeven aan iemand die het niet zo breed heeft: al heeft in die Facebook groepen de helft het niet zo breed.

Als ze gewoon redelijk deden bieden, dan denk ik dat ik wel het risico zou willen nemen. Maar soms heb ik het idee, dat ze niet eens in Nederland wonen. Omdat er op hun Facebook profiel niks valt te zien, waarvan je zou zeggen ze wonen in Nederland.

Maja ik begrijp het wel van die handel: Afrikaanse landen zijn veel al onderontwikkeld, dus in Guangzhou China heb je ook veel Afrikaanse zakenlui die vanuit daar spul terug sturen voor te verkopen.

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:30
@denninho Daar doe je niks aan, daarom koop/verkoop ik ook liever op Ebay, ze proberen alle mogelijke manieren te bedenken om de prijs omlaag te krijgen, omdat mensen denken wanneer ze nog anoniem zijn dit op een onbeschofte manier klaar te kunnen krijgen.

20% van nieuwprijs kan men zelf bedenken dat je dat niet gaat doen, dat je het soms wel doet met andere producten hoort niet ter zake te komen over het huidige product.

Beste manier als iemand direct al begint met een niet serieus gesprek of serieus bod is meteen negeren, het klikt onbeschoft maar zo voorkom je vaak dat je 1 ster krijgt.

mr_evil08 wijzigde deze reactie 15-05-2019 11:10 (94%)

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Raznov
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:25
mrveenie schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:44:
...

@Raznov
Situatie van TS is niet anders als die van een startende webshop. En ja lees de reviews maar eens door van grote ketens de gekste reviews staan er tussen en Google en Facebook laten verwijderen ook niet toe. Zijn duizende voorbeelden van te vinden.
Ik zie zelf niet in waarom deze situatie niet anders is. De situatie er omheen is onbekend. OP/TS vermeld niet wat de vraagprijs is. Het lijkt mij dat TS op MP een tweedehands artikel verkoopt. Als de vraagprijs van TS 70% van de nieuwprijs is en er 20% wordt geboden is dan niet echt redelijk. Dan heeft TS een punt.

Een startende webshop heeft over het algemeen nieuwe producten, welke voor een nieuwprijs aan worden geboden. Je kan dan het product in je mandje doen en afrekenen. Afdingen is daar niet bij. Dat er wel reviews worden geplaatst met negatieve reacties als "de prijzen zijn te hoog", dat is eigenlijk 'normaal' geworden. Als jij als startende webshop het niet voor elkaar kan krijgen om zo nu en dan bovenaan te komen in de prijsvergelijkingssites zal het lastig worden om uiteindelijk groot te worden. Mensen plaatsen eerder een negatieve review dan een positieve. Veelal ook omdat het wordt beloond om negatieve reviews te schrijven (als in, webshop neemt contact op om "het op te lossen"). Eigenlijk zou je bij iedere online bestelling een review moeten schrijven voor iedere shop.

Ga ik bijvoorbeeld even door de reviews van een gemiddelde grote keten krijg je als negatieve reacties "parkeren was duur" of "ik werd gelijk belaagd door personeel". Als je een beetje weldenkend mens bent, begrijp je ook wel dat, dat bedrijf er niets aan kan doen dat de gemeente geld vraagt voor het parkeren. Ook het gelijk aangesproken worden zou niet negatief moeten zijn, in tegenstelling, de medewerkers staan dus juist voor je klaar (dat het niet prettig kan worden ervaren is tot daar aan toe, maar niet aangesproken worden is nog veel slechter).

Ik denk vooral dat het een leer is voor TS om gewoon niet te reageren op onzin biedingen. MP's feedback systeem is gewoon zeer fout gevoelig en het MP-team is niet in staat dit op te lossen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Gecombineerd met zoekresultaten die volledig volgespamd worden door bedrijven die door heel Nederland bezorgen zorgen er voor dat marktplaats voor mij wel een beetje afgedaan heeft.
https://addons.mozilla.or...on/marktplaats-anti-spam/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohnWhite
Ik vind het zo'n dom systeem op marktplaats. Na 4 berichten over en weer kun je al een review maken, terwijl je dan meestal nog in de onderhandelfase zit of vragen hebt over het product. Je hebt als koper nog niks in handen en hebt nog niks kunnen checken. Het zou veel logischer zijn als je via een knop kunt aangeven dat je het product ontvangen hebt. En dat je daarna pas een review kunt maken.

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22:37
Gewoon het beoordelingssysteem negeren?
Iets wat niet werkt moet je niet serieus nemen.

• Hamazaki
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:44:
Gewoon het beoordelingssysteem negeren?
Iets wat niet werkt moet je niet serieus nemen.
kan je niet negeren, want die kans krijg je niet tijdens een conversatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

mrveenie schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:44:
De wet kent overigens helemaal geen verschil tussen een particuliere of een zakelijke verkoper beiden hebben dezelfde verplichtingen.
Dit is zeker niet zo. Er zit een groot verschil tussen koop en consumentenkoop. Bijv. qua garantie. Bij koop kan er prima sprake zijn van "garantie tot aan de deur" en bij levering kan er prima sprake zijn van afwijkende afspraken (risico voor koper bijv.). Bij consumentenkoop kan dat niet en is er sprake van dwingend recht. Maar goed, da's 'n beetje OT.

• copywizard
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:24:
[...]

Dit is zeker niet zo. Er zit een groot verschil tussen koop en consumentenkoop. Bijv. qua garantie. Bij koop kan er prima sprake zijn van "garantie tot aan de deur" en bij levering kan er prima sprake zijn van afwijkende afspraken (risico voor koper bijv.). Bij consumentenkoop kan dat niet en is er sprake van dwingend recht. Maar goed, da's 'n beetje OT.
precies dit daarom ben ik ook geheel niet ingegaan op mrveenie zijn verdere reacties.
Dit topic is hier verder niet mee geholpen.

• hans3702
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 01:14
Als erg veel last van de negative recenties hebt zijn er vast wel tweakers te vinden die je willen up-voten met een 5***** :-)
en het negatief behoordelen heb je hier hier op tweakers bij reacties ook mee te maken dus tja andere kant is live with it.

Zet maar het MP link /code hier neer ik help je wel, ken het probleem met twee recenties één 100% en één 100% negatief door een sloopnotebook verkoper die met fake biedingen de prijs probeerde op te drijven en als ik niet reageer het na een week voor mijn biedprijs aanbied...

https://www.marktplaats.nl/verkopers/22221049.html

• Hamazaki
  • Niet online
hans3702 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:10:
Als erg veel last van de negative recenties hebt zijn er vast wel tweakers te vinden die je willen up-voten met een 5***** :-)
en het negatief behoordelen heb je hier hier op tweakers bij reacties ook mee te maken dus tja andere kant is live with it.

Zet maar het MP link /code hier neer ik help je wel, ken het probleem met twee recenties één 100% en één 100% negatief door een sloopnotebook verkoper die met fake biedingen de prijs probeerde op te drijven en als ik niet reageer het na een week voor mijn biedprijs aanbied...

https://www.marktplaats.nl/verkopers/22221049.html
dat helpt weer mee aan het kromme beoordelingssysteem van MP. dit willen we juist voorkomen hier. (kan niet, maar we kunnen op zn minst eerlijk blijven)

Hamazaki wijzigde deze reactie 15-05-2019 15:20 (4%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:32
Het meest kansloze beoordelingssysteem wat ik ooit heb gezien. Koper komt niet opdraven, ik laat een negatieve review achter en hij doet daarna hetzelfde met de selecties 'product niet ontvangen', 'geen goede communicatie' en nog een hele waslijst. Het bedrijf achter Marktplaats is net zo ziek als veel van zijn gebruikers. Je hoeft niet bij Marktplaats te klagen, want die doen niks. Na een paar reacties kun je zelfs al een negatieve review plaatsen. Ik heb daarom maar besloten om op het merendeel maar niet te reageren voordat het een eindeloze onderhandeling wordt met als uitkomst een negatieve review. Op Tweakers nog nooit een enkel probleem gehad.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 15-05-2019 15:25 (33%)

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16:38
JohnWhite schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:40:
Ik vind het zo'n dom systeem op marktplaats. Na 4 berichten over en weer kun je al een review maken, terwijl je dan meestal nog in de onderhandelfase zit of vragen hebt over het product. Je hebt als koper nog niks in handen en hebt nog niks kunnen checken. Het zou veel logischer zijn als je via een knop kunt aangeven dat je het product ontvangen hebt. En dat je daarna pas een review kunt maken.
4 over en weer. Is dat 2 van mij en 2 van de andere partij of ieders 4 berichten gestuurd?
Ben daar benieuwd naar omdat ik eerdaags ook weer e.e.a. wil verkopen. Wil graag weten wanneer ik stop met de communicatie..

Ook ik vindt het belachelijk dat MP zo'n systeem heeft ingevoerd. Hoop dat ze veel klachten krijgen zodat ze het aanpassen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• luukmans7
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:26
Debielen op MP. Als ze t niet krijgen geven ze meteen 1 ster.

• hans3702
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 01:14
Hamazaki schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:18:
dit willen we juist voorkomen hier. (kan niet, maar we kunnen op zn minst eerlijk blijven)
Ik zie het meer als een tweak** om op MP een boost te geven net zo als bij de moderaties.

0 Geef boost (807 in voorraad)

Oneerlijk op MP is in mijn ogen het (bewust) negatief beoordelen omdat je niet je zin krijgt

**En hier zitten toch juist de tweakers :-)

hans3702 wijzigde deze reactie 15-05-2019 17:28 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-05 08:10
luukmans7 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:33:
Debielen op MP. Als ze t niet krijgen geven ze meteen 1 ster.
Zo was er een paar weken geleden een meneer met mij in onderhandeling over een oude telefoon van mij, paar berichten heen en weer en meneer zegt, ik ga er nu over nadenken. Ik antwoordde met: "Ik ga nu mijn terugvlucht vanuit Taiwan naar Amsterdam pakken, dus ik ben een tijdje offline". Vervolgens werd mevrouw ongeduldig en gaf mij een 1 ster beoordeling omdat ik niet zou reageren 8)7

Wat een waardeloos en diep triest systeem daar.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• luukmans7
sderooij schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:40:
[...]

Zo was er een paar weken geleden een meneer met mij in onderhandeling over een oude telefoon van mij, paar berichten heen en weer en meneer zegt, ik ga er nu over nadenken. Ik antwoordde met: "Ik ga nu mijn terugvlucht vanuit Taiwan naar Amsterdam pakken, dus ik ben een tijdje offline". Vervolgens werd mevrouw ongeduldig en gaf mij een 1 ster beoordeling omdat ik niet zou reageren 8)7

Wat een waardeloos en diep triest systeem daar.
Ja iemand wou toen een laptop voor 2 tientjes kopen (i5) Minimaal 75 waard.
Ik kreeg iets in de context: " Ik graag wil, ik meteen kopen , 20 euro. meteen ophalen.
Net berichtje terug gestuurd dat ik er toch minimaal 75 voor wou:"
" Jij oplichter omdat ik turks ben" Maakt me serieus niet uit waar je vandaan komt maar om meteen op die weg te richten vind ik zo kinderachtig. 1 ster erbij voor mij omdat ik geen deal had :'(

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Ardana schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:24:
[...]

Een geleverde zaak dient te voldoen aan de overeenkomst. dat staat buiten fabrieks en winkelgarantie Koopovereenkomst met de verkoper. Bij aanschaf van een product gaat u een koopovereenkomst aan met de verkoper. Die is degene die u een deugdelijk product moet leveren(wat overeenkomt aan de overeenkomst. waar je van een gebruikte zaak minder kunt verwachten dan een niet gebruikte zaak) Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• sderooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-05 08:10
luukmans7 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:42:
[...]

Ik kreeg iets in de context: " Ik graag wil, ik meteen kopen , 20 euro. meteen ophalen.
" Jij oplichter omdat ik turks ben" Maakt me serieus niet uit waar je vandaan komt maar om meteen op die weg te richten vind ik zo kinderachtig. 1 ster erbij voor mij omdat ik geen deal had :'(
Wat een trieste baklap van een figuur zeg....sjonge jonge jonge...

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

luukmans7 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:42:
[...]

Dat snap ik niet, je moet toch minimaal 2x heen en weer bericht hebben voordat je 'n beoordeling kan geven?

• luukmans7
Ardana schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:47:
[...]

Dat snap ik niet, je moet toch minimaal 2x heen en weer bericht hebben voordat je 'n beoordeling kan geven?
Niet als je een betaalverzoek stuurt alvast :)
Ik had die persoon een betaalverzoek gestuurd van Marktplaats zelf.
Ik neem via marktplaats geen cash aan

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

luukmans7 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:55:
[...]

Niet als je een betaalverzoek stuurt alvast :)
Ik had die persoon een betaalverzoek gestuurd van Marktplaats zelf.
Ik neem via marktplaats geen cash aan
Hoe gaat dat dan?
A: Ik wil kopen voor € 20
B: Nee, ik wil er minimaal € 75 voor hebben. Hier heb je alvast een betaalverzoek.
A: Jij racist!

Ik snap hier iets niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohnWhite
Gadgeteer schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:31:
[...]

4 over en weer. Is dat 2 van mij en 2 van de andere partij of ieders 4 berichten gestuurd?
Ben daar benieuwd naar omdat ik eerdaags ook weer e.e.a. wil verkopen. Wil graag weten wanneer ik stop met de communicatie..

Ook ik vindt het belachelijk dat MP zo'n systeem heeft ingevoerd. Hoop dat ze veel klachten krijgen zodat ze het aanpassen.
Na 4 van jou en 4 van de ander.

Dit systeem leidt er alleen maar toe dat ik niet meer reageer op een "gezocht"-advertentie en als ik dat wel doe, zorg ik dat ik heel kortaf blijf. Dus al je vragen in 1 bericht proppen en er vooral voor zorgen dat wanneer na de eerste antwoorden de reacties je niet bevallen, stoppen met reageren. Dus ook niet netjes afsluiten met "volgens mij komen we er niet uit, even goede vrienden?" want dat zou zo maar de 4e reactie kunnen zijn die je een 1 ster Ervaring oplevert.

• luukmans7
Ardana schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:00:
[...]

Hoe gaat dat dan?
A: Ik wil kopen voor € 20
B: Nee, ik wil er minimaal € 75 voor hebben. Hier heb je alvast een betaalverzoek.
A: Jij racist!

Ik snap hier iets niet.
B: Goedendag, ik vind uw bod wel erg weinig. Ik wil er minimaal €75,- voor. Ik stuur u alvast een betaalverzoek omdat ik een keer ben opgelicht met nep geld.
A: Racist.

Je verhaal klopt grotendeels. Doordat ik al een betaal link had gestuurd kan je beoordelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:57
JohnWhite schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:20:
[...]

Na 4 van jou en 4 van de ander.
Ah dat verklaart waarom ik die optie nog nergens gezien heb. Ik heb m'n laatste berichten / aankopen doorgenomen maar heb overal max 3 berichten. Blijkbaar zijn we het nogal snel eens met mekaar.
Wel raar dat ik dan juist geen beoordeling kan geven, terwijl ik wel al verschillende kopen heb gedaan. Krom systeem inderdaad.

PV Output

• targaryanwolf
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21-05 10:12
Heb al 2 of 3 "slechte" reviews op Marktplaats, deze heb ik gekregen nadat ik niet meer in discussie ging met mensen, die maar €10,- boden op iets met een vraagprijs van €100,- of zelfs meer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mrveenie
De conclusie is dus eigenlijk simpel...

Marktplaats systeem is zelfs beter dan de gemiddelde beoordeling site die niet eens kijkt of je wel ergens klant bent.

Maar de gebruikers op marktplaats zijn dermate verrot dat ze toch alles met de grond gelijk maken.

Uiteindelijk heeft straks iedereen op marktplaats slechte scores en neemt niemand marktplaats meer serieus dus alle problemen in 1x opgelost ik zeg vooral zo door gaan dus :p

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

luukmans7 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:32:
[...]

B: Goedendag, ik vind uw bod wel erg weinig. Ik wil er minimaal €75,- voor. Ik stuur u alvast een betaalverzoek omdat ik een keer ben opgelicht met nep geld.

Je verhaal klopt grotendeels. Doordat ik al een betaal link had gestuurd kan je beoordelen.
Maar dat is dan ook wel een beetje dom. Je hebt helemaal nog geen overeenkomst, niks. Ik zou ook raar opkijken als ik een betaalverzoek zou krijgen terwijl we helemaal nog geen koop gesloten hebben. Zou je niet uitmaken voor racist, maar het wel erg raar vinden. Het komt iig erg dwingend over.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:32
[...]

Zelfs zonder link kunnen mensen je na het versturen van 4 of 5 berichten beoordelen. Krankzinnig systeem.

• Thijsmans
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:43

Thijsmans

Hangt te prammen

Een negatieve review terugplaatsen?

* Thijsmans wil op MP best wat berichten sturen met Tweakers, zodat we elkaar een positieve review kunnen geven :+

• FSSF
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:27
[...]

Tsja, en dan vervolgens klagen op internet dat je niks kwijt raakt via Marktplaats. 8)7

www.facebook.com/cncdepartment CNC gerelateerde DIY projecten

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt van mij een slotje. De discussie is al op vele punten uit de hand gelopen en TS heeft zijn originele vraag beantwoord gekregen.

Elkaar helpen met beoordelingen is niet de bedoeling van het systeem van Marktplaats en gaan we hier dus ook niet bespreken. Ook niet om (vermoedelijke) oplichters aan een negatieve review te helpen.

Tevens is dit ook geen "Algemeen rant-hier-op-Marktplaats"-topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True