Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
Mijn vraag
...
Ik heb een nieuwbouwappartement gekocht waarvoor de aannemer nu aan het heien is. Geplande oplevering is juli 2020. Op dak komen voor mijn appartement 10 zonnepanelen. Ik wil graag de btw van de zonnepanelen terugvragen van de fiscus. Maar als de panelen bijvoorbeeld in december 2019 geplaatst worden, kan ik dan nog in juli 2020 (eerder staat energiecontract niet op mijn naam en nw adres) de btw terugvragen. Advies is van harte welkom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 09:20
@DutchChelsea
er is altijd van alles mogenlijk met de BTW.

ik had wel een erg vreemde, de rechter had besloten dat ook oude zonnepanel ook de BTW terug behoorde te krijgen.
ik blij dat ik de oude bonnen nog had. (kreeg zelfs de BTW terug van 2012 lol)
daar door kreeg ik ineens een cadeautje van 800€, wat ik natuurlijk gebruikt heb om nog meer panelen neer te leggen, en zo nog eens 600€ extra terug te krijgen.
vrijwel een 60% korting gehad op de nieuwe set. >:)

maar jij hebt wel iets wat je even voor moet opletten:
en dit is wel de beste info er over:
https://www.belastingdien...igenaren_van_zonnepanelen

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het nu sinds kort maximaal 6 maanden met terugwerkende kracht kan. Is dus afhankelijk van je factuurdatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peeters1
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Jazeker dat is mogelijk, de datum van de factuur van de zonnepanelen is bepalend over welke periode je de BTW terugvraagt.

Kijk ook naar de mogelijkheid om een deel van de BTW van de nieuwbouw terug te vragen. Vereniging Eigen Huis heeft daar gisteren een persbericht over gepubliceerd.
geen acquisitie op het forum

[ Voor 16% gewijzigd door teacher op 24-05-2019 00:41 ]