Toon posts:

Siemens S40 en infrarood communicatie met PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heedan,

Heeft iemand de Siemens S40 (of SL45, want dat werkt neem ik aan ongeveer hetzelfde) en communiceer je dan via InfraRood met je PC? (om bijvoorbeeld outlook te synchroniseren)

Werkt dat lekker? Wat heb je nodig (ik heb nog geen Ir op mijn PC) en van welk merk (Asus?)? Of gebruiken jullie liever een datakabeltje?

kortom: Wat moet ik doen om mijn afspraken en contactpersonen uit outlook op mijn telefoontje te zetten?

Dank voor de hulp en grtx, L-Bert

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:38

Wokschotel

Op 6 wielen

Welke softwareversie heb je?

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 20:39 schreef rdgf het volgende:
Welke softwareversie heb je?
Ik ga van Siemens.nl de neiuwste softwareversie downloaden (knipplak van de siemenssite: "S40 XTND Connect PC Software V02.01 (3.8 MB)").
Op mijn PC draai ik WinME en outlook 2000

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 26 juli 2001 21:00 schreef L-bert het volgende:

[..]

Ik ga van Siemens.nl de neiuwste softwareversie downloaden (knipplak van de siemenssite: "S40 XTND Connect PC Software V02.01 (3.8 MB)").
Op mijn PC draai ik WinME en outlook 2000
Ik bedoel de softwareversie van je telefoon :+

Opvragen daarvan:
Intoetsen:
*#ENGINEER*TEST#
(Uiteraard hetzelfde doen als met naam-bellen)! Daarna [Bel] en dan direct [Cancel]
Je hebt nu een nieuw menu [Techniek], met o.a. de softwareversie.

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:50
Op donderdag 26 juli 2001 22:09 schreef rdgf het volgende:

[..]

Ik bedoel de softwareversie van je telefoon :+

Opvragen daarvan:
Intoetsen:
*#ENGINEER*TEST#
(Uiteraard hetzelfde doen als met naam-bellen)! Daarna [Bel] en dan direct [Cancel]
nah dat naambellen van je werkt voor geen meter op mijn c35 :? (of hoort het niet te werken op mijn c35???)
die andere (*#06# en dan linker softkey) werk wel...???

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 juli 2001 22:09 schreef rdgf het volgende:
Intoetsen:
*#ENGINEER*TEST#
Dat begrijp ik (ook) niet... Hoe bedoel je "hetzelfde als naambellen"?.. Moet ik toesten: *#36436337*8378# ?? nee toch? Als ik een e wil toetsen (drie keer op de 3 drukken) dan krijg ik geen "e" maar drie 3tjes...

Als ik *#06# doe, dan zie ik wel een tekenreeks. (Al weet ik niet wat het betekent)

Dus: Ik ben blij dat je me wilt helpen, maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt...

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 26 juli 2001 22:30 schreef MasterM het volgende:

[..]

nah dat naambellen van je werkt voor geen meter op mijn c35 :? (of hoort het niet te werken op mijn c35???)
die andere (*#06# en dan linker softkey) werk wel...???
Dat werkt idd niet op de C35. De S40 is oorspronkelijk nog een Bosch en daarom wijkt het af.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hij bedoelt wel *#36436337*8378# denk ik (net zoals met de nokia *#war0anty# en *#sim0clock# codes).

Overigens hebben ze bij www.koopjessite.nl een niet al te duur IRda infrarood-kastje dat je ervoor kunt gebruiken.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 26 juli 2001 23:02 schreef L-bert het volgende:

[..]

Dat begrijp ik (ook) niet... Hoe bedoel je "hetzelfde als naambellen"?.. Moet ik toesten: *#36436337*8378# ?? nee toch? Als ik een e wil toetsen (drie keer op de 3 drukken) dan krijg ik geen "e" maar drie 3tjes...

Als ik *#06# doe, dan zie ik wel een tekenreeks. (Al weet ik niet wat het betekent)

Dus: Ik ben blij dat je me wilt helpen, maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt...
Je moet dus NIET doen alsof je een smsje aan het invoeren bent maar je kunt elke toets maar voor 1 letter gebruiken. Dus je moet het volgende invoeren:
*#36445337*8378#

Bellen, en dan weer cancelen.

Je zat dus in de buurt, en dit werkt echt! In je gewone menu heb je nu de optie techniek.

Verwijderd

Topicstarter
Nou... Ik heb het (verschillende keren) geprobeerd, maar ik krijg geen techniekmenu ;(

Verwijderd

ik heb zelf ook een S40. Deze was een tijdje geleden stuk, dus ik naar Siemens bellen, toen moesten ze ook t software versie weten. De dame van Siemens zei me dat ik *#06# in m'n gsm moest toetsen. Ik kreeg toen geen versie nr. want ik had te oude software...
Dus in principe moet *#06# werken of je moet je GSM al erg lang hebben?

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 27 juli 2001 09:10 schreef L-bert het volgende:
Nou... Ik heb het (verschillende keren) geprobeerd, maar ik krijg geen techniekmenu ;(
Bij mij werkt het echt! Je moet dus bovenstaande code intikken, op [bellen-groen] drukken dan meteen weer [ophangen-rood]. Je moet dan niet je lijstenmenu hebben maar je gewone menu. Overigens verdwijnt dat menu weer als je de telefoon weer uitzet, hou daar rekening mee! Ik probeer het op dit moment nog een keer, en het werkt gewoon.

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:13
Op vrijdag 27 juli 2001 09:49 schreef rdgf het volgende:

[..]

Bij mij werkt het echt!
<knip>
Bij mij ook. Ik werd nieuwsgierig toen ik dit topic voorbij zag komen, en heb het ook even geprobeerd. Als je te snel ophangt, is het menu er niet. Laat de telefoon ff een seconde ofzo "bellen" naar dat nummer.
Dat zou moeten werken.

Mijn Firewizzie

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:45
Nou ehh, ik krijg hem er niet uit :( of is het niet bedoeld voor de SL45 ?

Trouwens krijg je bij de S40 niet een cradle net als bij de SL45 ? "t is niet om blij van te oerdn qua snelheid, maar sneller dan IrDa.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 27 juli 2001 10:54 schreef zeef het volgende:
Nou ehh, ik krijg hem er niet uit :( of is het niet bedoeld voor de SL45 ?

Trouwens krijg je bij de S40 niet een cradle net als bij de SL45 ? "t is niet om blij van te oerdn qua snelheid, maar sneller dan IrDa.
Het werkt echt bij mijn S40, je zult dan toch wel iets fout doen. Geef eens stap voor stap aan wat je doet?

• zeef
nou gewoon ik vul de code in druk op groen wacht heel even en dan op rood. ALs ik te lang wacht staat er "NIET UITGEVOERD", als ik eerder op rood druk gebeurt er niets. :(

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 27 juli 2001 15:27 schreef zeef het volgende:
nou gewoon ik vul de code in druk op groen wacht heel even en dan op rood. ALs ik te lang wacht staat er "NIET UITGEVOERD", als ik eerder op rood druk gebeurt er niets. :(
Je moet ongeveer een seconde wachten voordat je op rood drukt. En als je dat hebt gedaan, dan heb je echt geen 'techniek' optie in je menu?

• zeef
Nee
* zeef komt niks tegen

maar ik heb dan ook een SL45, geen S40

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij gebeurt er ook echt nix...
Ik krijg dus wel een code als ik *#06# intoets.
Heb je daar nix aan?
Ik heb trouwens eens verder zitten surfen, en ik kwan bij Mycom.nl een IrDa module van Asus tegen... Zou het hiermee moeten werken?

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 27 juli 2001 22:21 schreef zeef het volgende:
Nee
* zeef komt niks tegen

maar ik heb dan ook een SL45, geen S40
Ja, dan werkt het ook niet waarschijnlijk. Ik moet beter leren lezen :+

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 27 juli 2001 22:46 schreef L-bert het volgende:
Bij mij gebeurt er ook echt nix...
Ik krijg dus wel een code als ik *#06# intoets.
Heb je daar nix aan?
Ik heb trouwens eens verder zitten surfen, en ik kwan bij Mycom.nl een IrDa module van Asus tegen... Zou het hiermee moeten werken?
Da's volgens mij de IMEI-code. Heb je niets aan.

En het probleem is dat die IR-optie pas goed functioneert vanaf een bepaalde softwareversie in je telefoon. Vandaar dus mijn vraag. Je zou het eens kunnen proberen bij iemand met een laptop, die hebben meestal standaard wel IR. Ik heb zelf 2.4.0 en heb het niet aan de gang gekregen en ga dus m'n software laten updaten naar 2.9.0. Kost niets bij Siemens, je bent alleen je telefoon een tijdje kwijt. Voor de exacte procedure moet je even op hun website kijken.

Verwijderd

ik heb zelf ook een siemens s40 en ik las hier over een code die je intypt. en dan krijg je een nieuw iets met techniek in je lijst. maar hoe doe ik het want het wil niet erg lukken
Pagina: 1