[Experiabox v10a] soms wel verbonden, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:29
Sinds afgelopen vrijdag over op internet van KPN (DSL)
Alles werkt prima met uitzondering van de tablet van mijn dochter.

Na een poosje prima internet, stopt Youtube en is de wifistatus: verbonden maar geen internet.
Overige verbonden apparaten hebben geen problemen.

Om e.e.a uit te sluiten een losse router aan de Experiabox gehangen, bedraad. Toen de tablet weer zonder internet zat, direct verbonden met de andere router... wederom wel verbonden maar geen internet.
Na een poos werkt het internet wel weer gewoon. Betreft een simpele budget tablet

Voor de overstap had ze overigens geen problemen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Beetje weinig info...?

Zomaar een router eraan hangen is dubbel NAT/DHCP dus dan geef ik je direct 100% kans dat je inderdaad geen internet hebt op de "andere router". Verder hebben tablets en laptops de uitermate vervelende gewoonte om "dezelfde SSID" te onthouden maar het verkeerde wachtwoord; neem aan dat je op de tablet alle SSID's al volledig eruit hebt gehaald en daarna weer ingesteld?

Verder lijkt me de werking en sterkte van het signaal via de EB een pakkie-an van KPN. Met dien verstande dat de radio, voor zover ik weet, een b/g/n signaal afgeeft. Hiermee zit je meteen een beetje in de modus "hoe ver / sterk" staat de EB en snapt de tablet dat wel.

Heb je ook met andere apparaten op 2.4GHz (op zo laag mogelijke snelheid) al geprobeerd te verbinden met de WiFi om te controleren of daar vergelijkbaar gedrag optreedt? Heb je KPN al gevraagd of ze misschien iets kunnen zien in de EB?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:29
2 routers gaat prima, heb hem als AP ingezet. Had ik even moeten vermelden |:(

Het ssid is gewijzigd na de overstap en het wachtwoord is geen probleem. Internet valt pas na een poosje weg, verbinding met wifi blijft bestaan met een uitroepteken omdat de tablet geen internet heeft op dat moment.

Ik zal morgen eens kijken met mijn eigen tablet op 2.4g en dan een poosje op youtube.

KPN nog niet gebeld, probeer eerst uit te sluiten dat het probleem bij ons zelf zit.

Update 20-5-2019:
Inmiddels geconcludeerd dat het probleem in de Experiabox V10a zit. Schijnt in de V10a een wifi probleem te zitten wat al maanden lang bij KPN bekend is.
Zal deze week eens kijken hoe ze dit gaan oplossen...

[ Voor 19% gewijzigd door Gadgeteer op 20-05-2019 13:59 ]