Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen ik zit met een probleem waar ik geen antwoord op kan vinden op het internet (google) mischien weet 1 van jullie het ?

Ik wil graag een 8GB ram in men PC zetten waar nu een 4 gb in zit. Ik wil er graag een 8 GB ram in zetten omdat ik met mijn studie velen tabladen open heb staan en men laptop dan sloom is ed dingen. Ik kan alleen geen goede RAM vinden die matched met mijn moederbord en kaart. ik heb de informatie op een lijstje hieronder gezet.
intel Core i3 6006U
4GB DDR4RAM
128GB Solid State Disk (SSD)
13,3"" (33,8 cm) 1366x768 (HD)
Intel HD Graphics 520
Windows 10 Pro

Ik vraag me af wat voor 8GB ram kan er in mijn laptop ? iemand een shoplinkje of iets dergelijks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Kijk met een tooltje of schroef je laptop open en kijk wat er nu in zit. Dan kan je dat gebruiken om te zoeken wat je nodig hebt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Leuk al die specs, maar je hebt juist het merk en type moederbord nodig. Met die info kun je op de site van de fabrikant in de compatibiliteitslijst zien welk type geheugen past :)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 14-05-2019 21:49 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Room42 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:48:
@Verwijderd Leuk al die specs, maar je hebt juist het merk en type moederbord nodig. Met die info kun je op de site van de fabrikant in de compatibiliteitslijst zien welk type geheugen past :)
TS vergeet even te vermelden in het topic zelf (meld het wel in de gelinkte items...) dat het een laptop betreft.

offtopic:
absurd dat er nog 1366*768 laptops werden verkocht in 2017... en voor dat geld...

Even googelen leert me dat er één SoDIMM slot in zit. Mijn advies: ga de handleidingen en QVL van Dell bekijken, de bordjes in dit soort laptops kunnen nogal kieskeurig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah ik heb dit al geprobeerd maar ben totaal geen icter. een normale student :X. kan er geen wijs uit worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Umbrah schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:00:
[...]

TS vergeet even te vermelden in het topic zelf (meld het wel in de gelinkte items...) dat het een laptop betreft.
Die stonden er nog niet toen ik reageerde, denk ik. O-)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dell Memory Upgrade - 8GB - 1Rx8 DDR4 SODIMM 2400MHz Kan er in zegt het suport maar volgens mij heb ik een 2000 MHZ moederbord is dat dan alsnog mogelijk ?

Intel core I3 6006 CPU 2.00 GHZ, 2000 MHZ, 2 cores, 4 logische cores
^^ staat bij mijn systeeminformatie

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2019 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Verwijderd Inderdaad kom ik die ook tegen. Je kunt met CPU Z eens kijken wat voor RAM je er zelf nu precies in hebt zitten. Als de info online klopt, heb je twee sloten dus dan zou je er 4GB bij kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Room42 mischien heb je wat aan deze foto ? is van mijn laptop. ik d8t dat er eigelijk maar voor 1 plaats was. http://prntscr.com/nol8oh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:42
Ik heb nog steeds niet gezien wat voor Model laptop je nou precies hebt.

Als je daar niet achter kunt komen zou je de "Service tag" kunnen invoeren op de Dell support website of je gebruikt " PC detecteren.

Dan antwoord je hier welk model je hebt, bv een Dell Latitude 3380 (ik noem maar wat).

Dan is met die informatie onomstotelijk vast te stellen welk geheugen je nodig hebt.

Leuk die foto maar zegt soms niet alles, soms zit er nog een RAM slot onder het toetsenbord BV.

Zonder het exacte model blijft het gissen.
...maar volgens mij heb ik een 2000 MHZ moederbord is dat dan alsnog mogelijk ?
Dat is niet je moederboard maar de CPU. Maar als je niet weet wat die getallen betekenen dan kun je ze beter negeren en afgaan op wat Dell voorschrijft of je kijkt op "RAM finder" sites zoals deze. Maar ook dan moet je het model goed invullen anders heeft het geen zin.

[ Voor 39% gewijzigd door peterpv op 14-05-2019 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:18:
@Room42 misschien heb je wat aan deze foto? is van mijn laptop. ik d8t dat er eigenlijk maar voor 1 plaats was. http://prntscr.com/nol8oh
Nee, die foto is zo klein als een postzegel :P Plak hem anders even op https://imgur.com/upload, dan blijft de grootte origineel.

@Verwijderd Pak nog even het SPD-tabblad.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 14-05-2019 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Room42 Ik zie nu dat hij ook niet egt scherp is :X https://imgur.com/a/C9l4mXI
https://imgur.com/kUyHLg4
http://prntscr.com/nolcpu spd blad

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2019 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nee, met die foto kan ik niet veel, nee :)
Maar zoals je op het SPD-tabblad ziet gaat DDR4-2400 zeker werken.

edit:
peterpv schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:34:
Hehe, het is dus een Dell Latitude 13 3380.
Ja, dat staat al zeker sinds 22:00 uur boven het topic te pronken O-)

[ Voor 60% gewijzigd door Room42 op 14-05-2019 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
Hehe, het is dus een Dell Latitude 13 3380.

Effe Googlen hoe het moederboard eruit ziet.

OK, daar kan dus maar één RAM module in. De 3380 is ook een "goedkoop" model, dus dat was te verwachten.

Op de Dell site staat dit over deze laptop

Ofwel: DDR4 2133 MHz.

Kingston RAM finder

De 2133 MHz zijn "discontinued" maar een 2400 MHz werkt ook (dat is over het algemeen backwards compatibel).

Ik zou er gewoon eentje uitkiezen uit deze lijst. Ja er is een kleine kans dat een willekeurig geheugen niet compatibel is maar dat valt over het algemeen wel mee. Als je echt geen risoco wilt lopen moet je naar een PC winkel gaan die het voor je wil doen, betaal je misschien iets meer maar weet je zeker dat het werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door peterpv op 14-05-2019 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
Room42 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:32:
Nee, met die foto kan ik niet veel, nee :)
Maar zoals je op het SPD-tabblad ziet gaat DDR4-2400 zeker werken.

edit:

[...]

Ja, dat staat al zeker sinds 22:00 uur boven het topic te pronken O-)
Uhm ja maar lijkt ook wel errug op een advertentie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@peterpv Ik wil gewoon een goede :X ik speel ook wel eens games op baddest graph. dus gewoon een goede wat raad je me dan aan ?
en als ik nog meer verbetering zou willen aan men laptop zou dat goedkoper zijn dan een nieuwe (game) laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterpv
Ik zou de goedkoopste pakken van een A-merk, bv de Corsair.

Je kan 10x meer uitgeven aan whatever fancy RAM maar dat verschil ga je echt niet merken.
Dus pak gewoon die Corsair. Ik zou zelf ook overwegen om voor een tweedehandse te gaan uit de V&A als dat een paar euro goedkoper uitpakt.

Als het maar een DDR4 SODIMM is met 2133 MHz of meer.

Maar 2133 MHz vs 2400 MHz ga je niet merken ook niet bij gamen.

Voor gamen is de videokaart van belang, in deze laptop zit een simpele en die wordt niet beter met meer of sneller RAM. Dus als je deze met deze 8GB alleen maar wilt om beter te gamen: hou dan je geld in je zak.

Als je meerdere programma's tegelijk wilt gebruiken, veel tabs in je browser etc. Dan is 8GB wel nuttig.

[ Voor 23% gewijzigd door peterpv op 14-05-2019 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
peterpv schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:47:
[...]

Voor gamen is de videokaart van belang, in deze laptop zit een simpele en die wordt niet beter met meer of sneller RAM.
Dit. Je zult wellicht wat merken in de laadtijden en misschien hoeft ie iets minder te swappen tijdens het gamen, vanwege geheugentekort maar dat is allemaal afhankelijk van de game.

Ik denk dat je absoluut geen spijt zult hebben van 8GB vs 4GB maar wonderen voor het gamen moet je er niet van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Room42 @peterpv een losse videokaart heb ik wel eens wat over gehoord? ik zit atm gewoon een beetje met men geld appartement enz enz. is een losse videokaart een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die 8gb wil ik er sws in btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
Een losse videokaart kan alleen in een Desktop PC, niet in deze laptop! Deze laptop heeft de video vast in de CPU zitten en die CPU zit vastgesoldeerd in de laptop. Kun je dus nooit upgraden.

Gamen op een laptop is sowieso altijd duurder dan op een Desktop. Ik kan makkelijk een game-laptop betalen maar ik heb het er niet voor over. Ik heb een 5 jaar oude desktop met een tweedehands AMD Radeon R9 290 erin en ik kan alle games vloeiend spelen. Beetje game-laptop kost je al snel meer dan het dubbele. Maar hangt ook af van welke spellen je speelt of je dat nodig hebt.

[ Voor 50% gewijzigd door peterpv op 14-05-2019 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:52:
@Room42 @peterpv een losse videokaart heb ik wel eens wat over gehoord? ik zit atm gewoon een beetje met men geld appartement enz enz. is een losse videokaart een oplossing ?
Daar zul je je even in moeten verdiepen. Ik vrees dat de interfaces op jouw laptop daar niet voor geschikt zijn.

Google-tip: notebook external video card

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 14-05-2019 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@peterpv was ik al bang voor.
@Room42 @peterpv iedereen bedankt voor de info ing.
mischien kom ik later nog is terug om info voor een gaming laptop apart voor men studie laptop? ik wil deze sws wel graag houden omdat hij klein en fijn is voor op school enz. een pc(kast) is geen optie hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@peterpv op dit moment speel ik vooral Counterstrike global offensive - rocket league
tomm clany wou ik ook doen maar dat is simpelweg gewoon niet mogelijk met deze laptop.
Modbreak:Aub niet meerdere keren achter elkaar posten. Als je iets wilt toevoegen aan een post voordat een ander erop gereageerd heeft, gebruik de "wijzig"-knop.

Zet ook aub *in * je topicstart de exacte merk+type laptop. Koppelingen zijn leuk, maar dat soort info hoort gewoon als platte - searchable - text in je topicstart.

[ Voor 81% gewijzigd door dion_b op 15-05-2019 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:59:
[...] mischien kom ik later nog is terug om info voor een gaming laptop apart voor men studie laptop? ik wil deze sws wel graag houden omdat hij klein en fijn is voor op school enz. een pc(kast) is geen optie hierzo.
Zie in dat geval tegen die tijd Aankoopadvies vragen mag... maar lees eerst dit! even :)

Pagina: 1