Toon posts:

Op zoek naar ervaringen met DynAPI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren,

Ik ben bezig met het ontwikkelen van enkele DHMTL / JScript gedreven navigatie onderdelen voor een aantal sites.

Nu bestaat er DynAPI. Een soort platform onafhanklijke API voor DHTML.

Heeft iemand hier al ervaring mee en zo ja, is het pakket de moeite waard of kan ik beter iets anders vinden...

Zit te krap in het aantal uren wat ik mag besteden, dus daarom vraag ik het hier...

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Nope, geen ervaring mee.

Ik weet niet hoe ingewikkeld het allemaal moet worden en hoeveel ervaring met DHTML je hebt. Ziet er mooi uit dat DynAPI (bijv. www.dansteinman.com - zijn er meer?) maar ook daar ben je denk ik de eerste keer aardig wat tijd mee kwijt voordat je het lekker toepast. Gaat misschien net zo snel om het gewoon 'traditioneel' aan te pakken. Beetje afhankelijk van hoe ingewikkeld één en ander dient te worden.

Niet gebaseerd op ervaring of zo, dus ik ben eigenlijk ook wel benieuwd... :P

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de belangrijkste werkzaamheden die k met DynAPI doe is eigenlijk leren,
Da steinmann en de anderen van sourceforge doen uitstekend werk en de API is en toonbeeld van goed doordacht programmeerwerk;

echter om het in applicaties toe te passen is het ook een beetje zwaar (een beetje top-zwaar)
ik kan me enkel voorstellen dat voor ultieme DHTML-demo's e.d. met draaiende scollende layers die nog eens bewegen het volledig voldoet, maar voor simplere toepassingen voldoen zelf geschreven scriptjes of light-weight libraries toch beter.

voor die ultieme DHTML-demo zelf voldoet eigenlijk flash zelf ook weer beter, maar zou dat nooit in Dan Steinman's gezicht durven zeggen want wat hij doet is fantastisch en enorm leerzaam.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34

crisp

Devver

Pixelated

Het probleem IMHO met voorgekauwde scripts is altijd dat het 1) nooit 100% in je behoefte voorziet, 2) uiteindelijk toch weer een eenheidsworst oplevert, en 3) altijd te zwaar is voor wat je ervan gebruikt.
Als programmeur zijnde wil je dan altijd alle overhead eruit slopen, en de boel omvormen naar wat je zelf wilt. Probleem is dan altijd dat wat voor de ene programmeur logisch is voor een ander als algebra overkomt.
Ergo: ik schrijf het liever zelf...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Thanx for de info!

Ik denk idd dat het mischien een overkill apparaat is...

Dan maar GoLive sources omhakken tot iets bruikbaars...

"We have always done that. We still do it and we shall always keep doing it"

--- Anonymous

Grtz