Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk717
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-07 00:41
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een gaming headset die klinkt als een Steelseries Siberia 200, ik heb inmiddels mijn derde Siberia 200 versleten en na een paar jaar heb ik altijd last van slijtage aan het einde van de kabels na veel gebruik / frictie waardoor een oor uitvalt. Ik zou dan ook graag een headset hebben met een vergelijkbaar geluid / microfoon kwaliteit maar dan met een wisselbare kabel en bij voorkeur zowel USB als 3,5mm. Hierbij is 3,5mm verplicht en USB een sterke pre. Draadloos mag mits bedraad te gebruiken via een 3,5mm jack zonder laden.

Wat is je budget?
Maximaal rond de 150 euro, ik geef dit keer liever meer uit aan een degelijke headset dan opnieuw een headset te kopen welke na een paar jaar is versleten na dagelijks meerdere uren aan gebruik.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De headset wordt gebruikt op Linux, Android en Windows voor zowel gamen als muziek. Basweergaven is hierbij enorm belangrijk en kenmerkend aan de Siberia 200. Een duidelijke (subwoofer achtige) bas die niet de overige tonen verstoord. Klein beetje EQ om dit te bereiken is prima maar de bas moet wel duidelijk hoorbaar zijn zonder EQ, een headset mag niet blikkerig of plat klinken. Ook moet de microfoon geschikt zijn voor audio opnamens en dus voldoende helder zijn. Gebrek aan microfoon bas ben ik gewend van een headset microfoon en kan ik oplossen met EQ.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb vandaag een Steelseries Arctis Pro ontvangen welke een vergelijkbare geluidsfrequentie zou moeten kunnen presteren. Deze bleek echter niet over standaard kabels te beschikken en heeft vrijwel geen bas. Iets als een Razer Nari kan interresant zijn al heb ik deze nog niet gehoord. Het is erg lastig om vanuit online reviews te concluderen of een headset mooi bas geluid geeft.

Al met al gebruik ik dit filter in de pricewatch : categorie: Gaming headsets

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoewel niet direct een vraag zou het prettig zijn als de (USB) headset prima functioneert op Linux, momenteel heb ik namelijk een bug waarbij de 3,5mm microfoon poort verkeerde bitrates hanteert met veel gekraak en distortion als gevolg en dit zou een losse USB Dac besparen.

In het kort ben ik dus naar het volgende opzoek :
- Een headset tot 150 (Bij voorkeur onder de 100) welke vergelijkbaar presteert met de Siberia 200 / Siberia V2 (Practisch dezelfde headset).
- Verwisselbare gestandaardiseerde kabels zodat als de 3,5mm plug slijt ik deze kan vervangen door een nieuwe kabel in plaats van een nieuwe headset.
- USB ondersteuning die goed werkt op Linux (Dit zal gelden voor de meeste headsets maar mocht je dit toevallig getest hebben zou dat prettig zijn om te weten).
- Een helder klinkende microfoon bij voorkeur met ruis onderdrukking. Ik snap dat veel headset microfoons niet geweldig zijn en vaak wat meer bas en meer ruisonderdrukking nodig hebben in de software. Ik heb al de benodigde software hier voor maar de microfoon moet niet low bitrate klinken.
- Over the ear

Heeft iemand een headset getest die aan deze beschrijving voldoet?

[ Voor 0% gewijzigd door henk717 op 14-05-2019 21:05 . Reden: Over the ear toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik ga even los over je budget :(

pricewatch: Bose QuietComfort 35 II (Zwart)

Ik heb vroeger ook atijd die siberia dingen gehad, ik heb er ook ontzettend veel versleten, ook steeds hetzelfde defect). Ik heb nu ongeveer een jaartje deze quietcomfort. Dat is zo'n geweldig toestel in alle opzichten. Geluid is super, mic is zuiver, je kan die uren ophebben zonder probleem.

Met kabel verbinden via 3.5mm kan dus ook. Met één batterij doe ik meerdere dagen (+/- 4 uur gebruik per dag).

is wel zonder USB, maar als draadloos gewoon werkt? Je zou eens een mediamarkt moeten binnenstappen en dat testen. Ik gebruik hem op het werk om me af te zonderen en omgevingsgeluid te elimineren, en voor te gamen doet hij het ook perfect. Je kan hem met meerdere apparaten tegelijk koppelen. Als je aan het gamen bent en je telefoon gaat af, is dat ding slim genoeg om je gsm voorrang te geven. (hoewel dit afhankelijk van je leeftijd misschien net storend is ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk717
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-07 00:41
Dat gaat hem niet worden MetalG, als ik de reviews zoek is het geluid inderdaad vergelijkbaar met waar ik naar op zoek ben maar de prijs is veel te hoog en de microfoon kwaliteit is slecht op een manier die ik niet met een EQ kan oplossen (Klinkt dof / lage bitrate achtig).