Stoelen krassen op tuintegels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 19:28
Sinds april 2019 ben ik eindelijk de trotse eigenaar van een prachtig huis met een mooie grote tuin. In deze tuin hebben mijn vrouw en ik een tuinset geplaatst, maar nu komen wij erachter dat de poten bij het schuiven krassen maken op de tuintegels. Ik heb al geprobeerd te werken met rubberen viltjes onder de poten, maar deze blijven niet zitten. Daarnaast heb ik gezocht naar rubberen omhulsels voor de poten (vierkant 4 x 4 cm), maar die kan ik niet vinden.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn tuintegels kan beschermen?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:40

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Bestaan er geen rubbers die je erin kan spijkeren/schroeven? Net zoals ook bij de viltjes bestaan?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:36
Wat voor een poten? Metaal? Hout? Massief? Hol? Haaks op de vloer of onder een hoek?

Misschien heeft https://www.floorfriendly.nl iets voor je.

[ Voor 26% gewijzigd door Xander op 14-05-2019 20:49 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 269866

Wat voor soort tegels heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:04
rubber / kurk / oude vloerbedekking met kit / spijkertjes / nietjes bevestigen

Of accepteren dat het een tegel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 19:28
Trinsec schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:46:
Bestaan er geen rubbers die je erin kan spijkeren/schroeven? Net zoals ook bij de viltjes bestaan?
Dit is helaas geen optie. De poten hebben een plastic dop aan de onderkant welke de krassen veroorzaakt.
Xander schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:48:
Wat voor een poten? Metaal? Hout? Massief? Hol? Haaks op de vloer of onder een hoek?

Misschien heeft https://www.floorfriendly.nl iets voor je.
Het zijn metalen poten maar aan de onderkant ziet een plastic dopje. Ik heb al bij https://www.floorfriendly.nl en https://www.vloerglijders.nl gekeken, maar die hebben niet echt iets wat ik, volgens mij, kan gebruiken.
Ik durf het niet goed te zeggen. De tegels lijken van een soort natuursteen te zijn, maar ik heb er te weinig verstand van om hier met zekerheid iets van te zeggen.
Rukapul schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:49:
rubber / kurk / oude vloerbedekking met kit / spijkertjes / nietjes bevestigen

Ja, alleen wordt mijn vrouw er niet zo blij van :P

[ Voor 5% gewijzigd door Extigo op 14-05-2019 20:58 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

niks er onder spijkeren of nieten, dat gaat ook krassen op den duur. lijmen of kitten laat ook los. soort doppen moet je zoeken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:26

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Al bij Aliexpress gekeken? https://m.nl.aliexpress.com/item/32949971730.html bijvoorbeeld

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:54

Wokker

De avond wokkel

Ik heb zelf glijders bij floorfriendly besteld en met popnagels aan de plastic voetjes vastgemaakt. Werkt perfect.

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:30
krimpkous proberen :?

Geen idee of dat slijtvast genoeg is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-06 17:05
Ken je niet iemand met een 3D printer die wat voor je kan fabriceren?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:09
Heel stil blijven zitten?

Een paar oude sokken om de stoelpoten en vast ducttapen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 11:43

Edho

Heeft Canon A570IS

verpas.nl als ze het daar niet hebben is het er gewoon niet.

Edho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

demo31051987 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:45:
Sinds april 2019 ben ik eindelijk de trotse eigenaar van een prachtig huis met een mooie grote tuin. In deze tuin hebben mijn vrouw en ik een tuinset geplaatst, maar nu komen wij erachter dat de poten bij het schuiven krassen maken op de tuintegels. Ik heb al geprobeerd te werken met rubberen viltjes onder de poten, maar deze blijven niet zitten. Daarnaast heb ik gezocht naar rubberen omhulsels voor de poten (vierkant 4 x 4 cm), maar die kan ik niet vinden.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn tuintegels kan beschermen?
Check of je er een vierkante inslagdop in kunt meppen en lijm of schroef er eerst iets van vilt, of rubber op.
Rubber glijdt niet erg lekker, maar het kan wel goed tegen een buitenklimaat.
ijzerwinkel.nl/Insteekdop-vierkant

Dit is maar een voorbeeld want iedere ijzerwinkel zou zoiets op voorraad moeten hebben.

Deze insteekdop heeft binnenschroefdraad en in dat schroefdraad kun je weer een meubelglijder naar keuze monteren.
Ben je in 1 keer klaar.

Schuurt het dan nog steeds op je tegels, dan zul je de tegels zandvrij moeten houden, want die krassen komen natuurlijk 'ergens' vandaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als het keramische tegels zijn kun je de krassen gewoon verwijderen. Omdat deze tegels zo hard zijn, zitten de krassen niet in de tegel maar is het meer slijpsel van steentjes/zand wat tussen stoelpoot en tegel zit.
Hebben wij ook met ons tuinset, ik stoor me er niet aan eigenlijk. Ook met vilt etc. ga je dan krassen krijgen. Ik zou eerst eens nagaan wat voor materiaal je tegels zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-06 08:54

OmeJoyo

This is me

Wat je er ook onder stopt, krassen zul je blijven houden. Dat plastic krast echt niet in je tegels, het zand wat onherroepelijk tussen de poten en de tegels komt wel.

Het kan op zijn hoogst iets beter worden, foto's van je tegels en van je stoelpoten zouden helpen om een beter beeld te krijgen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Knip
Het is hier geen HK

[ Voor 75% gewijzigd door tweakduke op 15-05-2019 16:09 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Sheep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:57
Knip
Lijkt me sterk dat alleen jouw set krassen maakt. Vorige eigenaars zaten nooit buiten? Of het is zoals gezegd gewoon weg te poetsen.

[ Voor 64% gewijzigd door tweakduke op 15-05-2019 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Plastic krast niet in steen, dus het zijn niet de plastic voeten. De krassen komen dus van iets dat onder het plastic zit en krassen maakt, denk aan zand of kleine steentjes. Simpelweg de voetjes vervangen of iets overheen plaatsen is geen oplossing als er nog steeds zand of andere objecten tussen die voetjes en de tegels terecht kunnen komen.

Accepteren is het makkelijkst maar anders moet je de stoelen regelmatig schoonmaken en je terras zeer goed schoon houden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Rukapul schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:49:
Wat is dit nou voor armetierige reactie? TS kan toch gewoon voorzichtig zijn of geen krassen wensen, dat is ook zijn vraag. Je bijzinnetje is daarmee totaal irrelevant en overbodig.

Zelf dacht ik aan dotten epoxy aan de onderkant dat als een soort rubber opdroogt? Weet niet of dat duurzaam is / werkt, maar misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:11

Amphiebietje

In de blubber

N1ckk schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:40:
[...]
Wat is dit nou voor armetierige reactie? TS kan toch gewoon voorzichtig zijn of geen krassen wensen, dat is ook zijn vraag. Je bijzinnetje is daarmee totaal irrelevant en overbodig.
Het zijn wel tuintegels (volgens TS). Als het goed is (heeft ie niet gezegd). Dus de volgende vraag is misschien toch legitiem:

Het zijn niet toevallig binnentegels die buiten zijn gelegd, en die dus tegen minder kunnen dan je van een tuintegel zou verwachten?

[ Voor 8% gewijzigd door Amphiebietje op 16-05-2019 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:16
Ik moest even zoeken naar het tegenovergestelde van een insteekdop, maar dat noemen ze dus een oversteekdop of een omsteekdop :)

Deze webshop (denk dat ik dat mag benoemen toch?) verkoopt ze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cAIutCbrnIHJCMOs4qAHI23R/full.png
40 mm vierkant
https://www.ijzerwinkel.nl/Omsteekdop-vierkant-zwart-40x40mm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XakoaLtXpdaVxPOnPNTngDeX/full.jpg
40 mm rond
https://www.ijzerwinkel.nl/Stoeldop-zwart-peermodel-40mm

Deze webshop verkoopt de ronde in iets degelijker uitvoering (zo lijkt het) https://www.vloerglijders...ml?id=98335157&quantity=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:37

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Tsurany schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:29:
Plastic krast niet in steen, dus het zijn niet de plastic voeten. De krassen komen dus van iets dat onder het plastic zit en krassen maakt, denk aan zand of kleine steentjes. Simpelweg de voetjes vervangen of iets overheen plaatsen is geen oplossing als er nog steeds zand of andere objecten tussen die voetjes en de tegels terecht kunnen komen.

Accepteren is het makkelijkst maar anders moet je de stoelen regelmatig schoonmaken en je terras zeer goed schoon houden.
Ik heb wel eens gezien dat iemand buiten z'n terras stond te stofzuigen 8)7 was bij de rijdende rechter oid: blaadjes in de tuin van de boom van de buurman |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Firestorm schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:26:
[...]

Ik heb wel eens gezien dat iemand buiten z'n terras stond te stofzuigen 8)7 was bij de rijdende rechter oid: blaadjes in de tuin van de boom van de buurman |:(
Die kerel van de Smaakpolitie stofzuigt z'n kunstgras.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 18:36

immetjes

HIER is BERN-E

Firestorm schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:26:
[...]

Ik stofzuig ook m'n terras met keramische tegels. Ik heb twee honden en na verloop van tijd ligt er best veel haar. Dat loop je dan weer naar binnen. Even het terras stofzuigen lost een boel op. Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:11

Amphiebietje

In de blubber

immetjes schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:57:
[...]

Ik stofzuig ook m'n terras met keramische tegels. Ik heb twee honden en na verloop van tijd ligt er best veel haar. Dat loop je dan weer naar binnen. Even het terras stofzuigen lost een boel op. Waarom niet?
Omdat je dan ook veel aarde, zand, etc. opzuigt waar de stofzuiger meestal niet zo goed tegen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 18:36

immetjes

HIER is BERN-E

Amphiebietje schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:13:
[...]

Omdat je dan ook veel aarde, zand, etc. opzuigt waar de stofzuiger meestal niet zo goed tegen kan?
Met bouwstof moet je oppassen, dat is zo fijn dat het door je filters gaat en je motor sloopt. Dat ligt niet in m’n tuin. Zand is natuurlijk geen probleem (dat ligt binnen ook). Veel vocht is geen goed idee (dus alleen buiten stofzuigen als het kurk droog is) De voegen tussen m’n keramische tegels zijn van polymeerzand en dat zuig je er niet uit. Ik zie geen probleem.
Pagina: 1