Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLTN
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-08 09:17
Omdat ik van koeler ging wisselen, moest ik deze uiteraard scheiden van mijn processor. Dit ging naar mijn inziens probleemloos. Toch merkte ik tot mijn verbazing dat er krassen op de bovenkant van mijn CPU zitten. Ik ben tijdens het verwijderen van de koeler uiterst zorgzaam te werk gegaan en ik snap daarom ook niet hoe deze er op zijn gekomen. Op verschillende oude topics lees ik dat dit gebeurd kan zijn tijdens de installatie van de koeler, maar ook dat ging naar mijn gevoel zonder problemen, dus lijkt dit mij onwaarschijnlijk.

Ik heb hier een foto geupload: https://imgur.com/a/LIf9Lxg
Als je inzoomt dan zie je dat er bij de N van Ryzen een flinke kras zit.

Ik heb al contact opgenomen met Alternate, waar ik de processor heb gekocht, maar zij scharen dit onder 'gebruikersschade' en dus kan ik hem niet omwisselen. Moet ik me zorgen maken om deze krassen of kan dit geen kwaad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat is de heatspreader, kan absoluut geen kwaad. Daarom smeer je er ook altijd koelpasta op, om eventuele ongelijkheden weg te werken. No worries.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 21:13
Geen probleem, lekker doorgaan waar je mee bezig was. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Is geen enkel probleem. Als je er wel last van hebt kun je de cpu helemaal vlakschuren (lappen) maar het effect zal echt minimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLTN
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-08 09:17
Microkid schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:15:
Dat is de heatspreader, kan absoluut geen kwaad. Daarom smeer je er ook altijd koelpasta op, om eventuele ongelijkheden weg te werken. No worries.
Fairy schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:19:
Is geen enkel probleem. Als je er wel last van hebt kun je de cpu helemaal vlakschuren (lappen) maar het effect zal echt minimaal zijn.
JappieR schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:18:
Geen probleem, lekker doorgaan waar je mee bezig was. :)
Oké, gelukkig maar! Bedankt voor de geruststelling :)