Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Site log van router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beserkbrolly
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 14-05-2019
Voor persoonlijke prive redenen wil ik graag bij mij thuis kunnen controleren welke site worden bezocht via de router. Ik weet dat het hier deels om privacy gaat, maar dit gaat puur om de bescherming van mijn gezin. Ik wil geen site blockeren ik wil echter alleen weten wat er wordt bezocht. Graag zou ik willen weten hoe dit moet. kan iemand mij hierbij helpen? ik heb een Fritz!Box 5490

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 09:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Wellicht kan een proxy zoals pfsense dat?

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
En blijkbaar: https://osqa-ask.wireshar...-traffic-with-a-fritz-box (hoewel dat info uit 2012 is... kan verouderd zijn O-)). Daarmee log je misschien wel iets meer dan je zou willen maar dat kun je natuurlijk filteren ;)

Als je enkel DNS wilt loggen, kun je ook een [Pi-Hole] Ervaringen & discussie inzetten.

[Voor 30% gewijzigd door u34186 op 14-05-2019 20:02]

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 26-01 19:56

Brahiewahiewa

boelkloedig

Allemaal leuk en aardig, die log files. Maar als iemand niet gelogged wil worden gebruikt-ie een vpn. Doe je niks tegen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• drie van acht
  • Registratie: december 2015
  • Niet online
Puntje van orde: pfsense is geen proxy. Je kan natuurlijk wel kijken of'ie kan doen wat je wil.

Met een http-proxy zoals squid kan het zeker, eventueel in te stellen als transparent proxy (via bijvoorbeeld de pf van een pfsense-appliance). Maar als ik heel even rondzoek zie ik bijvoorbeeld nog een alternatief via opendns. Je kan zelfs op de titel van die pagina verder zoeken voor meer van hetzelfde. Hoe je je fritz!box daarvoor instelt, nou, ga eens in de handleiding kijken. Daar staat vast ook vanalles over parental controls, logging, etc. En als je even doorzoekt kun je zelfs de (ongedocumenteerde) traffic capture optie op dat ding vinden en met tcpdump of wireshark meekijken wat er allemaal gebeurt op je WAN-link.

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 21:11
Hoe bescherm je je gezin door sitebezoek te loggen? Niet. Je kinderen kunnen nog steeds schadelijke sites bekijken, het kwaad is al geschied. Als je dit niet wilt kun je beter een filter gebruiken.

Houd er ook rekening mee dat je gezinsleden recht hebben op privacy. Jouw wens om het gezin te 'beschermen' mag dan bonafide zijn, maar dat geeft je niet het recht om de privacy van je gezinsleden te schenden. Pas daar dus mee op als je oudere kinderen hebt of andere meerderjarige inwoners.

Met een filter log je niks en schend je dus niemands privacy. Maar of filteren de beste 'bescherming' is? In mijn ervaring komen ze schadelijke sites toch wel tegen. Het is beter als ze weten dat er ook slechte mensen en sites bestaan en dat ze altijd met jou kunnen praten als ze iets gezien hebben wat eng, raar of onpasselijk is, of wat ze niet begrijpen.

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 09:58

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Tja, ten eerste heeft dit natuurlijk niets met Professional Networking & Servers te maken. Ten tweede, heb ik mijn twijfels bij de nut van het loggen om je gezin te beschermen, maar dat even terzijde.

Wat heb je zelf al geprobeerd te vinden? Wat voor router heb je nu, en kan je daar wat logging in vinden? Heb je al onderzocht wat je nodig hebt? Wil je alleen de URL weten, of wil je ook bijhouden welke subpagina er geraadpleegd wordt? Wil je zelfs de data die verstuurd is kunnen bekijken?

Er zijn vele opties mogelijk, maar jij zal even duidelijk moeten maken wat je wilt bereiken. En let op: zodra er een VPN wordt gebruikt, dan ben jij blind. Wordt er https gebruikt (en dat is steeds meer) kan jij geen (of veel moeilijker) data inzien (als dat uberhaupt noodzakelijk is).
Gaat er een client gebruik maken van DNS over HTTPS dan zie jij weer minder.

Maar goed, aangezien het een thuissituatie betreft, zal dat risico wel erg klein zijn, maar dan nog is het belangrijk om te weten wat je nu precies wilt bereiken, en wat jij denkt dat je nodig hebt om dit te bereiken.

Ik verplaats het topic even naar Netwerken

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True