Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Beste tweakers, ik heb een SSD waar een oude Windows installatie op staat. Deze will ik helemaal formateren en als extra SSD gebruiken. In Disk Manager kan ik de twee normale partities gewoon verwijderen, maar er staan ook drie system reserved partities op die niet te verwijderen zijn. Het right-click menu geeft alleen 'Help' en verder niks. Ik krijg de gehele schijf met geen mogelijkheid geformatteerd. Via diskpart krijg ik de schijf ook niet leeg: diskpart1 en diskpart2. Normaal kun je via de Windows installatie tool partities verwijderen tijdens de installtie. Dit werkt ook niet. Alles is grayed out: install. Iemand tips om de hele disk te verwijderen en met een schone schijf te beginnen?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je ze niet van achter naar voor verwijderen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

basdej

OutSystems Consultant

Begin anders met alles verwijderen wat wel kan, komt ie dan niet beschikbaar?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je zeker weet dat je de partities niet gebruikt (weet je zeker dat je niet per ongeluk de bootloader van je 2e SSD gebruikt?) dan kun je eens starten van een bootable gparted USB-stick (of gewoon een Ubuntu Desktop USB, daar staat die ook op) en daarmee de partities verwijderen.

Om er zeker van te zijn, zou je ook de SSD eens kunnen aansluiten nadat Windows opgestart is. Eerst stroom dan SATA. Stekkertje recht, en niet te snel erop steken.

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 14-05-2019 19:54 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:46
amas schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:40:
Via diskpart krijg ik de schijf ook niet leeg: [Afbeelding: diskpart1]
Ook niet met het diskpart "clean" commando?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
The_Doman schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:56:
[...]

Ook niet met het diskpart "clean" commando?
Dit heeft gewerkt! Zo simpel kan het zijn. Dankjewel _/-\o_

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Pagina: 1