Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1211406

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Gister kreeg ik tijdens het bekijken van een video plots een luid, storend geluid over mijn speakers te horen. Ik heb de laptop direct uitgezet en het geluid hield aan tot hij helemaal uit stond. Bij het heropstarten deden mijn luidsprekers niets meer. Nu heb ik van alles geprobeerd om het op te lossen en ik heb heel google al uitgespeeld maar tot heden nog geen succes.

Het betreft een Macbook van begin 2013 die sinds 5 minuten gelden op Mojave 10.14.5 draait.

Samenvatting van de problemen:
- De geluidstoetsen geven dit icoon weer: https://discussions.apple.com/content/attachment/849196040.
- Het geluidpaneel van systeemvoorkeuren geeft geen opties aan qua input of output.(https://discussions.apple.com/content/attachment/849197040)
- MIDI app geeft geen apparaten weer.
- System Report geeft ook geen apparaten weer onder het kopje audio.
- AUX geeft geen contact bij het inpluggen.
- De HDMI kabel geeft beeld maar geen geluid.
- Van videobestanden toont hij geen preview meer in de finder.
- Start bij het afspelen van online video's maar loopt niet door nadat ik op de tijdlijn heb geklikt.
- Veel online video's speelt hij niet af.

Op basis hiervan ben ik gaan zoeken en dit is wat ik de afgelopen 2 dagen heb gedaan. Na elke stap heb ik de laptop opnieuw opgestart.
- Backup gemaakt via Time Machine;
- Update 10.14.4 geïnstalleerd;
- Zowel met een 3.5mm Jack als met een tandenstoker meerdere malen in het contact lopen raggen in de hoop een switch om te switchen;
- PRAM and NVRAM gereset;
- SMC gereset;
- Met Disk Utility de schijf geprobeerd te EHBO'n. Dit werkte niet.
- Een nieuwe gebruiker toegevoegd aan het systeem;
- Gehuild;
- Tussendoor de Apple Hardware Test 15 maal uit proberen te voeren waarbij ik telkens de error: "0x8000000000000003, Cannot Load 'EFI/Drivers/TestSupport.efi' Status: 0x00000003" kreeg.
- De OS X opnieuw geïnstalleerd;
- De schijf geformatteerd en de OS X nog een keer geïnstalleerd;
- De fabriek-reset uitgevoerd met OS X Mountain Lion;
- De schijf gerepareerd via de EHBO functie (dit keer deed hij het wel);
- De schijf weer teruggezet naar Mojave;
- Afspraak gemaakt met de Apple store terwijl ik godverend opgezocht hoe duur een logic board is;
- Sudo killall coreaudiod command ingevoerd in de Terminal en hetzelfde in de Activity monitor gedaan;
- .plist bestanden uit de /library/audio map gehaald en verwijderd.
- geüpdatet naar Mojave 10.14.5.

Tot nu toe nog geen geluk dus. Wie-o-wie heeft nog een softwarematige oplossing wat ik een poging kan geven? Of kan iemand mij toevallig vertellen wat er precies naar de getver is zodat ik verder kan met mijn leven? Alvast bedankt voor jullie aandacht! _/-\o_