Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een fijne monitor voor bij mijn laptop. Ik wil graag een 27” IPS-monitor met resolutie hoger dan 1080p. Vanwege het prijsverschil tussen 2k en 4k ga ik liever voor 4k, voor scherper beeld en zodat ik er in de toekomst ook nog plezier van heb. (Prijsvergelijking). De Philips 276E8VJSB lijkt de beste keuze.
Ik weet alleen niet goed hoe 4k i.c.m. mijn laptop zal werken.
Hardware: een Asus laptop met deze specs:
• i5-5200u @ 2.2ghz (Broadwell)
• Intel HD Graphics 5500 (Integrated)
• 6GB DDR3L
• Crucial BX200 SSD
• Video out: Vga & Hdmi (versie onbekend)
• Windows 10 home x64
Ik weet dat mijn IGPU niet in staat is tot het weergeven van 4k 60hz, 4k 30hz zou wel moeten kunnen. Ook kan ik wel 1440p 60hz weergeven (geprobeerd). Later wil ik de laptop wel vervangen door een wat krachtigere.
Mijn vragen:
• Kan deze monitor 4k 30hz weergeven?
• Werkt 1440p fijn op een 4k monitor? (Als alternatief met wel 60hz.)
• Kan iemand inschatten of deze laptop 4k video (30 fps) op een 4k scherm kan afspelen?
Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar een fijne monitor voor bij mijn laptop. Ik wil graag een 27” IPS-monitor met resolutie hoger dan 1080p. Vanwege het prijsverschil tussen 2k en 4k ga ik liever voor 4k, voor scherper beeld en zodat ik er in de toekomst ook nog plezier van heb. (Prijsvergelijking). De Philips 276E8VJSB lijkt de beste keuze.
Ik weet alleen niet goed hoe 4k i.c.m. mijn laptop zal werken.
Hardware: een Asus laptop met deze specs:
• i5-5200u @ 2.2ghz (Broadwell)
• Intel HD Graphics 5500 (Integrated)
• 6GB DDR3L
• Crucial BX200 SSD
• Video out: Vga & Hdmi (versie onbekend)
• Windows 10 home x64
Ik weet dat mijn IGPU niet in staat is tot het weergeven van 4k 60hz, 4k 30hz zou wel moeten kunnen. Ook kan ik wel 1440p 60hz weergeven (geprobeerd). Later wil ik de laptop wel vervangen door een wat krachtigere.
Mijn vragen:
• Kan deze monitor 4k 30hz weergeven?
• Werkt 1440p fijn op een 4k monitor? (Als alternatief met wel 60hz.)
• Kan iemand inschatten of deze laptop 4k video (30 fps) op een 4k scherm kan afspelen?
Alvast bedankt!