De situatie
Het betreft een dak van 6.75m hoog en 12.6m breed met een hellingshoek van 57 graden gelegen op het ZZO. Ik heb zelf een jaarlijks verbruik van +-6400kWh wat ik graag met all black zonnepanelen op wil gaan wekken.
Nu was mijn gedachte om zo hoog mogelijk op het dak 2 rijen van 11 panelen te leggen. Op het meest zuidelijke punt van het dak zit een klein pijpje van ongeveer 30cm hoog met een diameter van 15 centimeter aanwezig wat mogelijk op de installatie schijnt.

[img]http://i64.tinypic.com/es1b1j.jpg[img]

Ondertussen twee offertes gekregen, beide adviseren het gebruik van micro-omvormers.
Offerte 1
6600Wp
22 x DMEGC 300 Wp mono full black met Enphase systeem.
Prijs € 7.350,00 ex btw
Installatiekosten 900 euro
-----------------------------------------------+
9793.50 euro inclusief btw
Offerte 2
7150 Wp
22x LG LG325N1K-A5 Neon full black 325 Wp
22x Micro inverter IQ7 +60/72C
Installatiekosten
------------------------------------------------+
14425.00 euro inclusief btw
Offerte 1 bevat volgens mij een B merk zonnepaneel en offerte 2 volgens mij een A merk.
Mijn vragen:
Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Is een micro omvormer systeem in mijn geval verstandig?
Uiteraard zit er een duidelijk prijsverschil in de offertes, is de meerprijs te verantwoorden in dit geval?
Indien micro-omvormers worden toegepast wat is dan jullie gedachte bij de genoemde prijzen van de offertes?
Heel erg bedankt alvast voor de bijdragen!
Het betreft een dak van 6.75m hoog en 12.6m breed met een hellingshoek van 57 graden gelegen op het ZZO. Ik heb zelf een jaarlijks verbruik van +-6400kWh wat ik graag met all black zonnepanelen op wil gaan wekken.
Nu was mijn gedachte om zo hoog mogelijk op het dak 2 rijen van 11 panelen te leggen. Op het meest zuidelijke punt van het dak zit een klein pijpje van ongeveer 30cm hoog met een diameter van 15 centimeter aanwezig wat mogelijk op de installatie schijnt.

[img]http://i64.tinypic.com/es1b1j.jpg[img]

Ondertussen twee offertes gekregen, beide adviseren het gebruik van micro-omvormers.
Offerte 1
6600Wp
22 x DMEGC 300 Wp mono full black met Enphase systeem.
Prijs € 7.350,00 ex btw
Installatiekosten 900 euro
-----------------------------------------------+
9793.50 euro inclusief btw
Offerte 2
7150 Wp
22x LG LG325N1K-A5 Neon full black 325 Wp
22x Micro inverter IQ7 +60/72C
Installatiekosten
------------------------------------------------+
14425.00 euro inclusief btw
Offerte 1 bevat volgens mij een B merk zonnepaneel en offerte 2 volgens mij een A merk.
Mijn vragen:
Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Is een micro omvormer systeem in mijn geval verstandig?
Uiteraard zit er een duidelijk prijsverschil in de offertes, is de meerprijs te verantwoorden in dit geval?
Indien micro-omvormers worden toegepast wat is dan jullie gedachte bij de genoemde prijzen van de offertes?
Heel erg bedankt alvast voor de bijdragen!