Tijd voor regels wat betreft topictitels?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03

GG85

.......

Topicstarter
Lieve Adjes,

Wordt het niet tijd om fatsoenlijke, duidelijke en "toekomstproof" topictitels verplicht te gaan stellen zodat topics in de toekomst ook nog vindbaar zijn en mensen in elk geval enig idee hebben waar het over gaat?

Nu zie ik zo al topictitels met "Zin er mogelijkheden", "Kan dit", "Help, pc start niet", etc, etc.
Moeten dit soort topics niet direct dicht met het verzoek tot herposten met een duidelijke titel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat soort topictitels zijn nooit de bedoeling geweest en wanneer ze wél gebruikt worden worden ze OF aangepast OF wordt 't topic gesloten omdat 't meestal ditto topicstart is. Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen natuurlijk, maar ik denk dat 't reuze meevalt. In onze Quickstart staat in regel 3 precies waar jij op doelt.

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 14-05-2019 16:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De regel dat je een fatsoenlijke titel moet kiezen hebben we al lang, maak dus gerust een topicreport aan als je ergens een topic met onduidelijke titel ziet.

Het algemeen beleid #quickstart
Verzin een goede topictitel die zo duidelijk mogelijk aangeeft wat de inhoud van je topic is.

Dus bijvoorbeeld niet "[Windows] Profielprobleem" maar "[Vista] Profielwijzigingen worden niet opgeslagen".

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 14-05-2019 16:42 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vreselijk irritant is het zeker, maar mijn ervaring is wel dat als de topictitel ruk is de inhoud ook ruk is, en zeker niet doorzoekbaar is op handige dingen zoals de exacte foutmelding of foutcode.