Documenteigenschappen aan PDF toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
Goedendag,

Binnen ons bedrijf gebruiken we voor een aantal projecten een online platform om documenten uit te wisselen. Om dit efficient te laten werken moeten alle bestanden voldoen aan een bepaalde sleutel. Die sleutel is opgebouwd uit een aantal reeksen tekens in de bestandsnaam.

Het online platform herkent daardoor direct om welke discipline het gaat, welke werkfase, herkent de versie, etc. etc.
Op zich een mooi systeem.

Hierdoor is besloten om bedrijfsbreed dit hanteren.
Echter wordt hierdoor de bestandsnaam cryptisch en is het lastig om te herkennen welk bestand je nu moet hebben.

Daarom vroeg ik mij af of er een mogelijkheid is om eigenschappen aan een document toe te voegen. Bij een foto die ik met mn Canon maak staan ook alle EXIF gegevens in de eigenschappen. Kan dit ook bij (met name PDF) documenten?

En zijn dit soort eigenschappen door een online platform uit te lezen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien handig om even wat naam- en toenamen te noemen en wat je al gevonden had? Facebook is ook een online platform. Tweakers ook. Maar ik denk dat die beiden niet veel met jouw PDF zullen doen ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:08
Ja dat kan. Als je de letterlijke koptekst van je post googeld dan vindt je hierover al veel informatie. Of een platform deze gegevens uit kan lezen hangt af van het platform.