Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe mainstream gaming pc.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:44
Na 15 jaar diverse gaming laptops te hebben gehad wil ik eindelijk weer eens een vaste pc.
Ik woon al ondertussen 8 jaar op mezelf en we hebben nu een klein gezinnetje met 1 dochter en 1 op komst. Dus het verslepen van een computer tussen meerdere huizen is niet meer van toepassing.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast fotoshoppen, browsen op het web, toekomstig schoolwerk van mijn dochters en emails.

Spelen van cities skylines. (met veel mods/assets)

Race simulator (geen idee nog welk spel) (eventueel VR)
Vroeger bij mijn ouders thuis had ik een racesimulator, deze meegenomen. Logitech G27 aageschaft en 3x gebruikt vanwege het gedoe met opbouwen en afbreken.
Maar er komt een uitbouw dit najaar, en dan heb ik een kamer extra waar dit zou kunnen.
Een nieuwe race opstelling/rig moet er dus ook nog komen en heb daar al een prachtig topic over gevonden :P

GTA 5 heb ik in het begin op de ps3 en later op de ps4pro maar GTA6 zou ik denk ik eerder op de pc nemen.(nog niet zeker, ben rockstar zijn prijzenstelsel een beetje zat)

Gewoon een toekomstbestendig systeem wat minstens 5 jaar mee kan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb nu een lijst rond de 1000, mijn laptops zaten meer rond de 1500 maar dat geld besteed ik dan liever aan een nieuwe simulator. De best buy basis zit op 700, en de high end op 2600. ik zoek daar iets tussen.
Dus laten we zeggen 800-1100 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, maar ik wil alles zo zwart mogelijk.
De Noctua koeler is niet zwart, maar daar plaats ik wel zwarte fans op.
De koeler word op internet als beste aangeschreven, of dat zo is weet ik niet.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede cpu vanwege skylines wat veel belast op de cpu.
32GB vanwege skylines.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
(alleen de NZXT H500 Zwart vind ik erg gaaf)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zwart zwart en nog eens zwart
De pc komt in eerste instantie in de slaapkamer te staan, later in naastgelegen kamer waar de racesim komt. De tv in de slaapkamer dia als monitor gebruikt word is een 40" full HD led tv van sony.
Bij de racesim komen tegen die tijd 3 gaming monitoren of een VR bril.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Is mijn lijstje logisch? (niet te overdreven of juist te slechte componenten)
Vergeet ik dingen?
Wat zou je aanpassen voor meer bang for bucks.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler€ 235,-€ 235,-
1MoederbordenMSI B450-A PRO€ 89,90€ 89,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G€ 242,99€ 242,99
1Interne harde schijvenSeagate ST2000DM008, 2TB€ 58,89€ 58,89
1BehuizingenNZXT H500 Zwart€ 74,95€ 74,95
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 SE-AM4€ 81,-€ 81,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2400C16€ 142,63€ 142,63
1VoedingenCooler Master MWE Gold 650 Full Modular€ 74,05€ 74,05
1Solid state drivesAdata XPG SX8200 Pro 256GB€ 50,51€ 50,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.049,92

Beste antwoord (via FRANQ op 15-05-2019 10:47)

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

FrankBlom schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:02:
Ik heb de processoren even vergeleken op internet, en ze doen inderdaad niet heel veel voor elkaar onder.

Jullie zeiden misschien wachten op de gen 3, dat is inderdaad een optie omdat ik toch tot na de zomer ga wachten met het kopen. (belastingcenten zijn dan binnen)
Gezien dat de aankondiging van Ryzen Gen 3 op 27 mei is gepland, zou ik sowieso even wachten. Ik verwacht wel dat de CPU's pas beschikbaar zullen zijn begin juli.
Waarom kies je @Vidra voor een tomahawk moederbord?
had de specs naast elkaar gelegd, en kan niet echt verschillen ontdekken.
Maar misschien heb ik er overheen gelezen.
Momenteel maakt MSI de beste B450 moederborden; de tomahawk heeft een betere VRM en betere componenten - welke je niet zomaar kan spotten als je alleen via de pricewatch de specs vergelijkt. Als het moederbord EUR 25 euro goedkoper is ... dan is er natuurlijk op iets bespaart ....
Ook vind ik het wel slim om zelfde merk videokaart te doen, ik had daar niet over nagedacht.
Tegenwoordig hebben alle fabrikanten hun eigen software (bijv. MSI Afterburner, etc.) als je voor elke onderdeel een andere fabrikant gebruikt zit je uiteindelijk het een heel scala aan software wat je moet installeren - dit is imho niet wenselijk dus bij voorkeur zoveel mogelijk dezelfde fabrikant keuzes maken.
Het geheugen, had gelezen dat de 1800x maar tot 2166mhz support, vandaar dat ik niet heel veel hoger ben gaan zitten. De 2600x doet overigens 2933mhz
Moederborden ondersteunen vaak sneller geheugen, en dat heeft zijn voordelen :P
Iets grotere SSD is misschien wel handig, 512GB zal ik denk ik doen.
De normale hardeschijf heb ik nog liggen, lijkt me wel handig voor foto's films downoads en dergelijke.
Tegenwoordig is 512GB wel aan te raden, en 1TB is tegenwoordig zo goedkoop (EUR 120) dat het geen overbodige luxe is. Tegenwoordig zijn games als snel 60GB.
@heuveltje
Op mijn Laptop (Inspiron 15 7000) heb ik met CS 12GB in gebruik van de 16GB.
Daarom dacht ik 32GB te plaatsen.
16 GB is doorgaans genoeg; momenteel heeft BFV het grootste verbruik met 12GB (dit is inclusief Windows, andere programma's, etc.)
Ik zie ook een andere voeding in het lijstje van @Vidra, hoe bepaal je de voeding? (compleet zwart gat voor me)
Momenteel zijn er goede voedingen van Bitfenix, Corsair Rm(x) 2018 series, etc. 450watt is voldoende voor de aangeraden build.

:P

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Alle reacties

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Je processor en je geheugen zijn niet de juiste.

De processor is van een oude generatie Ryzen. Je kan voor hetzelfde geld de nieuwere Ryzen 7 2700 halen. Die is beter dan de 1800X. Je kan ook de Ryzen 5 2600(X) halen. Die zijn goedkoper en waarschijnlijk net zo goed, zo niet beter voor jouw beoogde toepassing.
Je kan het best ook enkele weekjes wachten, dan wordt de derde generatie Ryzen aangekondigd.

Je geheugen is te traag voor Ryzen. Daar wil je minimaal 3000 MHz op hebben. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3000C16
Ik weet overigens niet of die op de QVL lijst staat, mogelijk wil je dat even checken en eventueel switchen voor 1 die wel op die lijst staat.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zoals gezegd pak een 2600, of wacht evt nog een paar maanden om te kijken wat de nieuwe ryzen3 modellen doen.

Ik zou ook die paar tientjes meer uitgeven voor een 512 (of zelfs 1tb) SSD.
Dan kun je daar lekker al je spellen opzetten, scheelt voor sommige spellen behoorlijk in laadtijden.
Verder vraag ik me af waarom 32gb. Ik heb een shitload aan assets binnen skylines, en dat draait prima op 8GB. Ik zou idd met het oog op de toekomst wel 16GB nemen, maar 32 lijkt mij wat overkill

Verder heb je nogal een dure koeler voor als je toch niet gaat overklokken. Dus mocht je willen bezuinigen is daar ook nog wel e.e.a. te winnen

[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 14-05-2019 17:40 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Vidra

Vidra

Vragen?

Hierbij een aangepaste build met o.a. een andere Ryzen 2e generatie, moederbord en videokaart van MSI (scheelt software van verschillende fabrikanten installeren). Sneller geheugen (wel 16GB ipv 32 GB). Andere voeding, het gebruik van de boxed cooler (die is prima) en een 1TB NVME SSD.

Eventueel zoals aangegeven kan je wachten op de Ryzen 3 generatie waarbij de aankondiging hiervan op 27 mei 2019 wordt verwacht.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 191,08€ 191,08
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk€ 102,85€ 102,85
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Armor 6G OC€ 259,99€ 259,99
1Interne harde schijvenSeagate ST2000DM008, 2TB€ 58,89€ 58,89
1BehuizingenNZXT H500 Zwart€ 74,95€ 74,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 91,95€ 91,95
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,-€ 65,-
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 109,51€ 109,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 954,22

En deze build is sneller en goedkoper :P

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:44
Ik heb de processoren even vergeleken op internet, en ze doen inderdaad niet heel veel voor elkaar onder.

Jullie zeiden misschien wachten op de gen 3, dat is inderdaad een optie omdat ik toch tot na de zomer ga wachten met het kopen. (belastingcenten zijn dan binnen)

Ook vind ik het wel slim om zelfde merk videokaart te doen, ik had daar niet over nagedacht.

Het geheugen, had gelezen dat de 1800x maar tot 2166mhz support, vandaar dat ik niet heel veel hoger ben gaan zitten. De 2600x doet overigens 2933mhz

De normale hardeschijf heb ik nog liggen, lijkt me wel handig voor foto's films downoads en dergelijke.

@heuveltje

Ik zie ook een andere voeding in het lijstje van @Vidra, hoe bepaal je de voeding? (compleet zwart gat voor me)

Maar hoewel ik nu dus vooral CS speel heb ik als voornemen om volgend jaar rond deze tijd een nieuwe race sim te bouwen. aka sim lab p1, maar dan zelfbouw. (die profielen kan je overal kopen, en plaatjes laten lasersnijden is nou ook weer niet zo ingewikkeld)
En dan langzaam maar zeker spulletje uitbreiden.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
De Armor serie had matige koeling in de 10xx serie, omdat ze een relatief klein koelblok hadden. Zoek hier nog wat over op.
Bij meer-channel RAM gaat de gegarandeerde snelheid omlaag, maar meestal draait het gewoon op hoge snelheid.
Bij het kiezen van een voeding kijk je naar kwaliteit en max vermogen. Ik heb zelf geen verstand van kwaliteit, maar de BitFinex Formula/Whisper schijnt goed te zijn, net als de Corsair RMx. Voor vermogen kan je TDPs optellen of een calculator gebruiken (die zitten wel altijd relatief hoog).

Acties:
  • Beste antwoord

• Vidra

Vidra

Vragen?

FrankBlom schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:02:

Gezien dat de aankondiging van Ryzen Gen 3 op 27 mei is gepland, zou ik sowieso even wachten. Ik verwacht wel dat de CPU's pas beschikbaar zullen zijn begin juli.
Momenteel maakt MSI de beste B450 moederborden; de tomahawk heeft een betere VRM en betere componenten - welke je niet zomaar kan spotten als je alleen via de pricewatch de specs vergelijkt. Als het moederbord EUR 25 euro goedkoper is ... dan is er natuurlijk op iets bespaart ....
Tegenwoordig hebben alle fabrikanten hun eigen software (bijv. MSI Afterburner, etc.) als je voor elke onderdeel een andere fabrikant gebruikt zit je uiteindelijk het een heel scala aan software wat je moet installeren - dit is imho niet wenselijk dus bij voorkeur zoveel mogelijk dezelfde fabrikant keuzes maken.
Moederborden ondersteunen vaak sneller geheugen, en dat heeft zijn voordelen :P
Tegenwoordig is 512GB wel aan te raden, en 1TB is tegenwoordig zo goedkoop (EUR 120) dat het geen overbodige luxe is. Tegenwoordig zijn games als snel 60GB.
@heuveltje
16 GB is doorgaans genoeg; momenteel heeft BFV het grootste verbruik met 12GB (dit is inclusief Windows, andere programma's, etc.)
Momenteel zijn er goede voedingen van Bitfenix, Corsair Rm(x) 2018 series, etc. 450watt is voldoende voor de aangeraden build.

:P

Pagina: 1