Na 15 jaar diverse gaming laptops te hebben gehad wil ik eindelijk weer eens een vaste pc.
Ik woon al ondertussen 8 jaar op mezelf en we hebben nu een klein gezinnetje met 1 dochter en 1 op komst. Dus het verslepen van een computer tussen meerdere huizen is niet meer van toepassing.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast fotoshoppen, browsen op het web, toekomstig schoolwerk van mijn dochters en emails.
Spelen van cities skylines. (met veel mods/assets)
Race simulator (geen idee nog welk spel) (eventueel VR)
Vroeger bij mijn ouders thuis had ik een racesimulator, deze meegenomen. Logitech G27 aageschaft en 3x gebruikt vanwege het gedoe met opbouwen en afbreken.
Maar er komt een uitbouw dit najaar, en dan heb ik een kamer extra waar dit zou kunnen.
Een nieuwe race opstelling/rig moet er dus ook nog komen en heb daar al een prachtig topic over gevonden
GTA 5 heb ik in het begin op de ps3 en later op de ps4pro maar GTA6 zou ik denk ik eerder op de pc nemen.(nog niet zeker, ben rockstar zijn prijzenstelsel een beetje zat)
Gewoon een toekomstbestendig systeem wat minstens 5 jaar mee kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb nu een lijst rond de 1000, mijn laptops zaten meer rond de 1500 maar dat geld besteed ik dan liever aan een nieuwe simulator. De best buy basis zit op 700, en de high end op 2600. ik zoek daar iets tussen.
Dus laten we zeggen 800-1100 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, maar ik wil alles zo zwart mogelijk.
De Noctua koeler is niet zwart, maar daar plaats ik wel zwarte fans op.
De koeler word op internet als beste aangeschreven, of dat zo is weet ik niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede cpu vanwege skylines wat veel belast op de cpu.
32GB vanwege skylines.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
(alleen de NZXT H500 Zwart vind ik erg gaaf)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zwart zwart en nog eens zwart
De pc komt in eerste instantie in de slaapkamer te staan, later in naastgelegen kamer waar de racesim komt. De tv in de slaapkamer dia als monitor gebruikt word is een 40" full HD led tv van sony.
Bij de racesim komen tegen die tijd 3 gaming monitoren of een VR bril.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Is mijn lijstje logisch? (niet te overdreven of juist te slechte componenten)
Vergeet ik dingen?
Wat zou je aanpassen voor meer bang for bucks.
Ik woon al ondertussen 8 jaar op mezelf en we hebben nu een klein gezinnetje met 1 dochter en 1 op komst. Dus het verslepen van een computer tussen meerdere huizen is niet meer van toepassing.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast fotoshoppen, browsen op het web, toekomstig schoolwerk van mijn dochters en emails.
Spelen van cities skylines. (met veel mods/assets)
Race simulator (geen idee nog welk spel) (eventueel VR)
Vroeger bij mijn ouders thuis had ik een racesimulator, deze meegenomen. Logitech G27 aageschaft en 3x gebruikt vanwege het gedoe met opbouwen en afbreken.
Maar er komt een uitbouw dit najaar, en dan heb ik een kamer extra waar dit zou kunnen.
Een nieuwe race opstelling/rig moet er dus ook nog komen en heb daar al een prachtig topic over gevonden
GTA 5 heb ik in het begin op de ps3 en later op de ps4pro maar GTA6 zou ik denk ik eerder op de pc nemen.(nog niet zeker, ben rockstar zijn prijzenstelsel een beetje zat)
Gewoon een toekomstbestendig systeem wat minstens 5 jaar mee kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb nu een lijst rond de 1000, mijn laptops zaten meer rond de 1500 maar dat geld besteed ik dan liever aan een nieuwe simulator. De best buy basis zit op 700, en de high end op 2600. ik zoek daar iets tussen.
Dus laten we zeggen 800-1100 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, maar ik wil alles zo zwart mogelijk.
De Noctua koeler is niet zwart, maar daar plaats ik wel zwarte fans op.
De koeler word op internet als beste aangeschreven, of dat zo is weet ik niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede cpu vanwege skylines wat veel belast op de cpu.
32GB vanwege skylines.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
(alleen de NZXT H500 Zwart vind ik erg gaaf)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zwart zwart en nog eens zwart
De pc komt in eerste instantie in de slaapkamer te staan, later in naastgelegen kamer waar de racesim komt. De tv in de slaapkamer dia als monitor gebruikt word is een 40" full HD led tv van sony.
Bij de racesim komen tegen die tijd 3 gaming monitoren of een VR bril.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Is mijn lijstje logisch? (niet te overdreven of juist te slechte componenten)
Vergeet ik dingen?
Wat zou je aanpassen voor meer bang for bucks.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler | € 235,- | € 235,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450-A PRO | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G | € 242,99 | € 242,99 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate ST2000DM008, 2TB | € 58,89 | € 58,89 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H500 Zwart | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 SE-AM4 | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2A2400C16 | € 142,63 | € 142,63 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 650 Full Modular | € 74,05 | € 74,05 |
| 1 | Solid state drives | Adata XPG SX8200 Pro 256GB | € 50,51 | € 50,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.049,92 | ||