Onze zoektocht naar een geschikte woning duurt al enige maanden. Nu zijn wij best kritisch en minimaal 5 slaapkamers helpt ook niet echt mee. Nu hebben wij twee vrijwel identieke woningen gezien waarvan de ene sinds 1975 nauwelijks meer gemoderniseerd is en de andere wel een recente verbouwing heeft meegemaakt.
Tussen beide woningen zit een prijsverschil van € 65000,00. De woning die verbouwd is, is wel gemoderniseerd maar niet echt helemaal onze smaak. Niet lelijk, maar ook niet echt mooi. Het gaat dan om keuken en badkamer. Vloeren zijn best ok. Nu moet aan de andere wel best veel gebeuren, maar dan heb je wel alles naar eigen smaak.
Op zich vind ik het niet erg om te verbouwen maar ik heb echt twee linkerhanden. Dus alles moet uitbesteed worden. Ik ben dus bezig met het maken van een begroting, maar vraag mij af of we in de juiste richting gaan.
Ik heb even een opsomming gemaakt van wat er allemaal gedaan zou moeten worden.
Dit is een royale schatting wat ik denk dat het ongeveer zou moeten kosten. Schilderwerk buiten beneden en zolder hoeft niet want is recent nog gedaan. Bovenverdieping ook, maar allemaal enkel glas.
Wij willen de verbouwing in stappen laten doen. Eerst bovenverdieping en dan benedenverdieping of andersom. Woning moet wel bewoonbaar blijven tijdens verbouwing.
Is dit een reële begroting?
Tussen beide woningen zit een prijsverschil van € 65000,00. De woning die verbouwd is, is wel gemoderniseerd maar niet echt helemaal onze smaak. Niet lelijk, maar ook niet echt mooi. Het gaat dan om keuken en badkamer. Vloeren zijn best ok. Nu moet aan de andere wel best veel gebeuren, maar dan heb je wel alles naar eigen smaak.
Op zich vind ik het niet erg om te verbouwen maar ik heb echt twee linkerhanden. Dus alles moet uitbesteed worden. Ik ben dus bezig met het maken van een begroting, maar vraag mij af of we in de juiste richting gaan.
Ik heb even een opsomming gemaakt van wat er allemaal gedaan zou moeten worden.
- Plavuizen verwijderen woonkamer/hal + egaliseren - € 1000,00
- Leggen houten vloer - €5000,00 (45 m2)
- Muren stuccen woonkamer - € 1200,00 (40m2)
- Verwijderen schrootjes en plafond stuccen - €1500,00
- Aanpassen elektra+ groepenkast €2500,00
- Hal stuccen - € 750,00
- Wc vernieuwen - € 2500,00 (slopen, closet, pot, tegels)
- Keuken vervangen - € 15000,00 (standaard L)
- Badkamer vervangen - € 10000,00 (5m2 incl. slopen)
- Slaapkamers stuccen - € 1800,00 (60m2, alleen muren)
- Bovenverdieping vloer leggen laminaat - € 2000,00
- Kozijnen vervangen - € 8000,00 (4 stuks HR++ kunststof)
- Zolder vloer laminaat leggen - € 1000,00
- CV ketel vervangen - € 1800,00
- Post onvoorzien - € 2500,00
Dit is een royale schatting wat ik denk dat het ongeveer zou moeten kosten. Schilderwerk buiten beneden en zolder hoeft niet want is recent nog gedaan. Bovenverdieping ook, maar allemaal enkel glas.
Wij willen de verbouwing in stappen laten doen. Eerst bovenverdieping en dan benedenverdieping of andersom. Woning moet wel bewoonbaar blijven tijdens verbouwing.
Is dit een reële begroting?