Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC Advies/Meningen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KingCorrosiv
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-04-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe game pc in elkaar gaan flansen die de test of time goed moet doorstaan. tot nu toe heb ik om de 4-5-6 jaar een nieuwe pc gebouwd met hulp van mijn neef maar wil nu zelf een pc gaan bouwen en deze dan over de jaren heen gaan upgraden wanneer nodig.

Wat mag het systeem gaan kosten?
mijn budget ligt zo rond de 2000 euro. 2100 is okey, 1900 natuurlijk ook. kwaliteit is natuurlijk het belangrijkste

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb twee HDDs van beide 500 Gb die ik over zou willen nemen maar heb geen idee of daar ruimte voor is. zoals hieronder staat heb ik een 2TB HDD op het oog dus mocht ik de 500GBs niet mee kunnen nemen doe ik het met 2TB in plaats van 3TB totaal. Ook heb ik nu een 24 inch monitor waar ik later een 32 inch monitor van ga maken maar dat heeft geen haast.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De build die ik zelf op het oog heb en waar ik graag advies/meningen over zou willen horen is als volgt:

CASE: Sharkoon DG7000-G tempered glas case rood
CPU: AMD Ryzen ThreadRipper 1920x 12 cores
CPU COOLER: cooler master wraith ripper processor koeler
GPU: Nvidia RTX 2070 Gaming 8gb
MOBO: Asus Prime X399-A
RAM: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 2x16gb

VOEDING: Corsair RM850x (2018) Zwart
VOEDINGKABELS: Corsair premium cables rood

SSD: Crucial MX500 2,5" 500GB
HDD: Seagate ST2000DM008, 2TB

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niet uit zolang de kwaliteit maar goed is. Heb daarom ook op aanraden van een collega in plaats van een I9 de AMD Ryzen threadkiller gekozen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidniveau maakt mij niet heel veel uit aangezien ik vooral met headset game. het belangrijkste vind ik gewoon dat de pc de laatste games aan kan op de hoogste settings en dat blijft kunnen voor aanzienlijke tijd. Ook is het belangrijk om te weten dat ik ook een Oculus Rift heb en daar natuurlijk ook gebruik van wil blijven maken. Mijn Oculus kit bestaat uit de headset zelf en drie sensoren.

Ga je overklokken?
Ik weet nog niet of ik ga overklokken aangezien ik dat nog nooit heb gedaan. Heb er wel wat over gelezen en ben wel benieuwd of ik genoeg cooling ervoor heb en wat de mensen hier natuurlijk erover denken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Als je advies hebt of gewoon je mening over deze build kwijt wil hoor ik het graag. Al met al is mijn doel gewoon om een flink mooi beest neer te zetten waar ik sowieso voor aanzienlijke tijd niet meer aan hoef te zitten. Thanks in advance! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Beste antwoord (via KingCorrosiv op 15-05-2019 11:51)

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:32
Even een paar snelle punten:
- Threadtrippers zijn absoluut niet goed voor gaming. Ze zijn vaak lager geclocked en zijn specifiek voor taken waarbij veel threads nodig zijn.
- I9 is een heel goede CPU maar ook extreem duur. Intel is momenteel in het algemeen heel duur en heeft als enige voordeel over AMD dat het bij hoge refreshrates (120+ Hz) iets beter is. Als je dat niet belangrijk vind geeft AMD meer prestaties/prijs.
- Binnenkort worden de volgende generatie Ryzens aangekondigd die mogelijk bovenstaande voordeel voor intel teniet doen.
- Een 2070 is een prima kaart maar zeker als je naar hogere resoluties gaat kijken (1440p of 4K) dan gaat die nu al niet alles op high/ultra kunnen draaien en al helemaal niet jaren. Die zal je dan dus moeten upgraden.
- 32GB ram is voor gaming absoluut niet nodig. Ook komende jaren kan je nog wel met 16GB vooruit.

Vraag:
- Welke resolutie en frequentie is je scherm?

Verder is het handig als je even een lijstje maakt in de pricewatch, dan kunnen we makkelijker reageren.

Alle reacties

Verwijderd

KingCorrosiv schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:25:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niet uit zolang de kwaliteit maar goed is. Heb daarom ook op aanraden van een collega in plaats van een I9 de AMD Ryzen threadkiller gekozen.
Kun je aangeven waarom collega voor een threadripper koos?

Acties:
  • Beste antwoord

• Philip Ross
- Threadtrippers zijn absoluut niet goed voor gaming. Ze zijn vaak lager geclocked en zijn specifiek voor taken waarbij veel threads nodig zijn.
- I9 is een heel goede CPU maar ook extreem duur. Intel is momenteel in het algemeen heel duur en heeft als enige voordeel over AMD dat het bij hoge refreshrates (120+ Hz) iets beter is. Als je dat niet belangrijk vind geeft AMD meer prestaties/prijs.
- Binnenkort worden de volgende generatie Ryzens aangekondigd die mogelijk bovenstaande voordeel voor intel teniet doen.
- Een 2070 is een prima kaart maar zeker als je naar hogere resoluties gaat kijken (1440p of 4K) dan gaat die nu al niet alles op high/ultra kunnen draaien en al helemaal niet jaren. Die zal je dan dus moeten upgraden.
- 32GB ram is voor gaming absoluut niet nodig. Ook komende jaren kan je nog wel met 16GB vooruit.

Vraag:

Verder is het handig als je even een lijstje maakt in de pricewatch, dan kunnen we makkelijker reageren.

• KingCorrosiv
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:34:
[...]

Kun je aangeven waarom collega voor een threadripper koos?
Tuurlijk, Hij gaf aan dat over het algemeen intel processoren warmer worden en dat er toch wel een redelijk prijsverschil is terwijl de specs niet heel erg anders zijn. de threadripper in mijn build is goedkoper, heeft 3 cores extra en is ietsjes langzamer. Dit is echter zover ik kan zien. weet niet of er meer achter de schermen aan de hand is?

• KingCorrosiv
Philip Ross schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:35:

Vraag:

Aah okey ik doe niet veel op tweakers dus ik dacht ik maak gewoon een thread aan. ik zal dan zeker even kijken of ik een andere AMD cpu kan vinden. 4K is geen absolute must voor mij. ik zal dan een stap terug nemen naar 16 gb ram. mijn scherm heeft een resolutie van 1920X1080, moet alleen even kijken voor de frequentie aangezien ik nu op mijn werk ben.
Heb je nog enige aanraders voor CPU's?

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
Voor dit budget kan je een R5 2600X of R7 2700X nemen. De R7 heeft meer cores, maar niet alle games kunnen hier gebruik van maken.
Voor de meeste games is de GPU de bottleneck.
Je kan nog de M.2 versie van de MX500 overwegen, scheelt 1 kabel.
Is het de bedoeling dat de GPU die je gaat kopen ook voor de 32" monitor werkt? Welke resolutie en refresh rate gaat die 32" hebben?

• KingCorrosiv
SpeedQber schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:11:
Voor dit budget kan je een R5 2600X of R7 2700X nemen. De R7 heeft meer cores, maar niet alle games kunnen hier gebruik van maken.
Voor de meeste games is de GPU de bottleneck.
Je kan nog de M.2 versie van de MX500 overwegen, scheelt 1 kabel.
Is het de bedoeling dat de GPU die je gaat kopen ook voor de 32" monitor werkt? Welke resolutie en refresh rate gaat die 32" hebben?
zat toevallig net ook te kijken naar de R5 en R7, het gaat mij erom dat ik ook modded games goed kan blijven spelen. heb nu een i5 die zichzelf beschijt als ik sta 5 probeer te modden of bij mijn zwaar gemodden Skyrim en fallout. ik zal even kijken naar de MX500 en ik heb nog niet uitgebreid gekeken naar 32 inch schermen. maar ik denk 2560X1440 75hz

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
Als je nu een i5 met 4 cores en 4 threads hebt, kan ik me voorstellen dat het zwaar wordt.
De 2070 lijkt prima voor 1440p75, maar voor benchmarks voor zwaar gemodde games moet je even goed zoeken denk ik.
reviews: Nvidia GeForce RTX 2070 - Turing op budget?

• KingCorrosiv
en ik maar denken dat de cpu en gpu het makkelijkst te kiezen waren XD
ik ga dan nog maar even goed zoeken naar een goede cpu. Thanks voor de tips!

• Philip Ross
KingCorrosiv schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:29:
en ik maar denken dat de cpu en gpu het makkelijkst te kiezen waren XD
ik ga dan nog maar even goed zoeken naar een goede cpu. Thanks voor de tips!
Is ook wel te doen, even een richtlijn als ik zo snel zou moeten gokken. Neem onderstaande met een korrletje zout maar het geeft je een aardig idee van wat ongeveer waar bij past.

CPU:
onder 120Hz scherm: 2600(x) of 2700(x)
boven 120Hz scherm: 9600K, 9700K, 9900K

GPU
1080p onder 120Hz scherm: RX580/590, GTX1660, 1660ti, 2060
1080p boven 120Hz scherm: 1660ti, 2060, 2070
1440p onder 120Hz scherm: 2060, 2070, 2080
1440p boven 120Hz scherm: 2080
4K: 2080, 2080ti

• KingCorrosiv
Nice thanks! dit geeft in iedergeval een goede Richtlijn!

Verwijderd

KingCorrosiv schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:52:
[...]
Tuurlijk, Hij gaf aan dat over het algemeen intel processoren warmer worden en dat er toch wel een redelijk prijsverschil is terwijl de specs niet heel erg anders zijn. de threadripper in mijn build is goedkoper, heeft 3 cores extra en is ietsjes langzamer. Dit is echter zover ik kan zien. weet niet of er meer achter de schermen aan de hand is?
Misschien moet je dit artikel nog even doornemen: https://www.tomshardware....ipper-1920x-cpu,5183.html
Een threadripper verstookt bijna het dubbele van een i7-9700k, welke zou warmer worden denk je?

• KingCorrosiv
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:06:
[...]

Misschien moet je dit artikel nog even doornemen: https://www.tomshardware....ipper-1920x-cpu,5183.html
Een threadripper verstookt bijna het dubbele van een i7-9700k, welke zou warmer worden denk je?
Aha. Het ging in dit geval om een threadripper vs I9-9900K maar ik snap zeker je punt. Heb door de opmerkingen hier zowiezo maar afgezien van de threadripper. zit nu een overweging te maken tussen I7 of Ryzen 7 2700x. Thanks voor het linkje!

• KingCorrosiv
Ik heb mijn build aangepast en er een wenslijst van gemaakt. Mocht iemand er naar kunnen kijken en mij vertellen of het er beter uitziek dan de build hierboven, dan graag!!!

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Onderaan je wenslijst staat een knop met "Genereer RML". Als je daar op klikt krijg je een stuk code. Als je die plakt in je post op het forum, dan krijg je dit:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 295,-€ 295,-
1MoederbordenGigabyte X470 Aorus Ultra Gaming€ 130,-€ 130,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio€ 809,-€ 809,-
1Interne harde schijvenSeagate ST2000DM008, 2TB€ 58,89€ 58,89
1BehuizingenSharkoon DG7000-G Rood€ 64,90€ 64,90
1KabelsCorsair Premium Individually Sleeved PSU Cable Kit Starter Package, Type 4 (Generation 3) - Rood€ 59,99€ 59,99
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 111,95€ 111,95
1VoedingenCorsair RM850x (2018) Zwart€ 126,90€ 126,90
1Solid state drivesCrucial MX500 m.2 500GB€ 71,33€ 71,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.727,96

Mogelijk was het al gezegd, maar wacht in ieder geval even de aankondiging van AMD over een paar weekjes af. Ze kondigen dan zeer waarschijnlijk de nieuwe generatie Ryzen aan. Dat is mogelijk interessant.

Je voeding van 850 Watt is erg overdreven. Met 650 Watt zit je al ruim voldoende met deze CPU en GPU.

• KingCorrosiv
Maypole schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:49:
Onderaan je wenslijst staat een knop met "Genereer RML". Als je daar op klikt krijg je een stuk code. Als je die plakt in je post op het forum, dan krijg je dit:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 295,-€ 295,-
1MoederbordenGigabyte X470 Aorus Ultra Gaming€ 130,-€ 130,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio€ 809,-€ 809,-
1Interne harde schijvenSeagate ST2000DM008, 2TB€ 58,89€ 58,89
1BehuizingenSharkoon DG7000-G Rood€ 64,90€ 64,90
1KabelsCorsair Premium Individually Sleeved PSU Cable Kit Starter Package, Type 4 (Generation 3) - Rood€ 59,99€ 59,99
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 111,95€ 111,95
1VoedingenCorsair RM850x (2018) Zwart€ 126,90€ 126,90
1Solid state drivesCrucial MX500 m.2 500GB€ 71,33€ 71,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.727,96

Mogelijk was het al gezegd, maar wacht in ieder geval even de aankondiging van AMD over een paar weekjes af. Ze kondigen dan zeer waarschijnlijk de nieuwe generatie Ryzen aan. Dat is mogelijk interessant.
AH thanks ik zocht al hoe ik die wenslijst erin kreeg! Sorry ik zit pas net op Tweakers. Ik zal even gaan zoeken hoe lang die aankondiging nog gaat duren want ik wil natuurlijk niet maanden wachten tot die CPUS beschikbaar zijn.
Verder nog dingen in de build waar ik op zou moeten letten?

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Geen probleem!

Ik zat je kast nog even te bekijken. Even los van smaak, is hij niet van hele hoge kwaliteit. Er zit geen rubberen afwerking bij de kabelgaten en de voorkant is van plastic. Ook de airflow lijkt op het oog vrij slecht met max 3 fans, waarvan 1 van de intakes recht tegen de schroud van de PSU aan blaast. Bovendien is er geen plaats voor een radiator, mocht je in de toekomst waterkoeling willen gaan gebruiken.

Daar zijn denk ik betere keuzes te maken.

• KingCorrosiv
Maypole schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:02:
Geen probleem!

Ik zat je kast nog even te bekijken. Even los van smaak, is hij niet van hele hoge kwaliteit. Er zit geen rubberen afwerking bij de kabelgaten en de voorkant is van plastic. Ook de airflow lijkt op het oog vrij slecht met max 3 fans, waarvan 1 van de intakes recht tegen de schroud van de PSU aan blaast. Bovendien is er geen plaats voor een radiator, mocht je in de toekomst waterkoeling willen gaan gebruiken.

Daar zijn denk ik betere keuzes te maken.
Thanks! over de kast heb ik verder nog niks gehoord maar daar ga ik dan zeker nog even naar kijken!
Pagina: 1