Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Nu ik al een poosje hiermee zit te tobben heb ik me er toch maar bij neergelegd dat ik hulp moet vragen. |:(

Mijn vraag
Voor mijn werk moet ik in kaart brengen hoeveel werknemers van ons (in%) al hun jaargesprek hebben gehad. Mijn tabel ziet eruit als volgt:

Naam werknemer | Status jaargesprek | Datum gesprek gepland | Datum gesprek gevoerd | Datum gesprek ondertekend ingeleverd.

Nu wil ik dat in de kolom "Status jaargesprek" de woorden "Gepland", "Gevoerd" en "Niet gevoerd" teruggegeven worden op basis van de (al dan niet ingevulde) data in de kolommen die daarop volgen.
Ik krijg het niet voor elkaar, volgens mij vooral doordat ik niet genoeg argumenten kan gebruiken / niet weet hoe dat moet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2010

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
=ALS(E10="";"Niet gevoerd";"Gevoerd") < Deze formule geeft niet gevoerd bij een lege cel onder de kolom "Datum gesprek gevoerd" of "gevoerd" als deze kolom wel in is gevuld.
=ALS(EN(D5<D2;E5<D2);"Gevoerd";"Gepland") Deze formule geeft tot nu toe gepland als geplande datum kleiner is dan d2 (in die cel heb ik =vandaag() gezet) of gevoerd als gevoerde datum groter is dan d2. Maar dan mis ik dus de optie niet gevoerd.

Voor de duidelijkheid: wat ik wil:
Als de kolom "Datum gesprek gepland" ingevuld is, wil ik dat de status "gepland" is, als de kolom "datum gesprek gevoerd" ingevuld is, wil ik dat de status "gevoerd" wordt. Als allebei die kolommen niet ingevuld zijn moet de status "Niet gevoerd" worden.

Ik hoop dat iemand wijs kan worden uit mijn verhaal en me in ieder geval uit kan leggen of wat ik wil uberhaupt mogelijk is.

Alvast bedankt! _/-\o_

Beste antwoord (via Verwijderd op 14-05-2019 15:24)

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:38:
Ook jij bedankt voor je snelle reactie! Als ik de door jou geprobeerde formule kopieer dan krijg ik een lege cel. Ik zou een screenshot willen uploaden maar ik heb niet genoeg karmapunten :X. De cel blijft dus helemaal leeg en geeft niets terug.

[...]

Bedankt voor je snelle reactie! In een draaitabel krijg ik op zich ook wel aardige informatie, maar (zoals ik het nu probeer iig) telt ie dus gesprekken dubbel. Als ik een geplande datum invul maar ook een daadwerkelijk gevoerde datum, telt ie bij beide mee, terwijl hij natuurlijk alleen hoeft te tellen als het gesprek gevoerd is. Tot die tijd gepland.

[...]
Deze formule werkt bij mij: =ALS(OF(D5>0;E5>0);ALS(EN(D5<D2;E5<2);"Gevoerd";"Gepland");"Niet gevoerd")

Daarbij heb ik cel D5
Jaer288 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:48:
Ik ben uitgegaan van:

Kolom A Naam werknemer
Kolom B Status jaargesprek
Kolom C Datum gesprek gepland
Kolom D Datum gesprek gevoerd
Kolom E Datum gesprek ondertekend ingeleverd

en data die begint in rij 2

Volgens mij heb je dan genoeg aan de volgende formule

=IF(D2>0;"Gevoerd";IF(C2>0;"Gepland";"Niet gevoerd"))
Enige correctie die ik zou doen is de eerste 0 vervangen voor de cel/functie voor de (huidige)datum:
=ALS(D2>0;"Gevoerd";ALS(C2>0;"Gepland";"Niet gevoerd"))

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

@Verwijderd
Probeer het eens met een draaitabel. Grote kans dat het daarmee lukt.

[ Voor 5% gewijzigd door R2L op 14-05-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
Een geneste als?
Hoop dat deze werkt zo uit mijn hoofd;
=ALS(EN(D5>0;E5>0);ALS(EN(D5<D2;E5<D2);"Gevoerd";"Gepland");"Niet gevoerd")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook jij bedankt voor je snelle reactie! Als ik de door jou geprobeerde formule kopieer dan krijg ik een lege cel. Ik zou een screenshot willen uploaden maar ik heb niet genoeg karmapunten :X. De cel blijft dus helemaal leeg en geeft niets terug.
stijn1309 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:37:
Een geneste als?
Hoop dat deze werkt zo uit mijn hoofd;
=ALS(EN(D5>0;E5>0);ALS(EN(D5<D2;E5<D2);"Gevoerd";"Gepland");"Niet gevoerd")
Bedankt voor je snelle reactie! In een draaitabel krijg ik op zich ook wel aardige informatie, maar (zoals ik het nu probeer iig) telt ie dus gesprekken dubbel. Als ik een geplande datum invul maar ook een daadwerkelijk gevoerde datum, telt ie bij beide mee, terwijl hij natuurlijk alleen hoeft te tellen als het gesprek gevoerd is. Tot die tijd gepland.
R2L schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:28:
@Verwijderd
Probeer het eens met een draaitabel. Grote kans dat het daarmee lukt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 11:23
Ik ben uitgegaan van:

Kolom A Naam werknemer

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:38:

[...]

[...]
Deze formule werkt bij mij: =ALS(OF(D5>0;E5>0);ALS(EN(D5<D2;E5<2);"Gevoerd";"Gepland");"Niet gevoerd")

Daarbij heb ik cel D5
Ik ben uitgegaan van:

Kolom A Naam werknemer

Enige correctie die ik zou doen is de eerste 0 vervangen voor de cel/functie voor de (huidige)datum:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk! Hij werkte toch wel. Het enige wat hij nu niet goed doet, is dat als ik alleen de kolom gepland invul, hij niet "gepland" teruggeeft maar "niet gevoerd". En de formule die nu hieronder staat geeft alleen gepland terug, ongeacht of je de kolom gevoerd wel of niet invult.
stijn1309 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:50:
[...]

Daarbij heb ik cel D5
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:55:
Je hebt gelijk! Hij werkte toch wel. Het enige wat hij nu niet goed doet, is dat als ik alleen de kolom gepland invul, hij niet "gepland" teruggeeft maar "niet gevoerd". En de formule die nu hieronder staat geeft alleen gepland terug, ongeacht of je de kolom gevoerd wel of niet invult.

[...]
Hij klopte inderdaad niet, doordat 0 uiteraard kleiner is dat de huidige datum.
Deze zou moeten kloppen:

=ALS(EN(D5<D2;D5>0);ALS(EN(E5>0;E5<D2);"Gevoerd";"Gepland");"Niet gevoerd")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja! Hij doet het!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dit topic kan dan gesloten worden, maar kan ik dat zelf doen of gebeurt dat na een tijdje? :') Heel erg bedankt iig!
Ik ben uitgegaan van:

Kolom A Naam werknemer

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2019 15:26 ]

Pagina: 1