Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair gamen. Daarnaast wellicht een beetje (web-/game-)ontwikkeling
Ben niet zo van de snelle shooters, meer simulatie, strategie, RTS. Mijn doel is om op 1440p@100Hz op "ultra settings" te spelen. Wat ik de afgelopen tijd o.a. speel: Anno 1800, Star Citizen, Elite Dangerous, Cities Skylines.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is behoorlijk ruim, maximum ligt wel rond de €3500. Hoef nu niet perse de allerduurste componenten, tussentijds upgraden is zeker een optie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles wordt nieuw aangeschaft.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil in ieder geval een ultra-wide monitor die m'n beoogde performance aankan. Verder gewoon één dikke videokaart en een mooie open kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig erg naar Corsair producten, want RGB. Kan het verder niet echt onderbouwen, maar vind het mooi spul.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik of budget is niet echt een issue. Ik vind het uiterlijk van het systeem wel belangrijk. Daarom verkies ik bijvoorbeeld een AIO koeler boven een standaard CPU koelblok, en ga ik voor wat RGB elementen. De kast komt op m'n bureau te staan dus mag best een beetje een pronkstuk zijn.
Geluidsproductie liefst zoveel mogelijk beperken, maar hangt af van wat ik ervoor moet opofferen. Als er echt lawaaierige componenten in m'n lijst staan hoor ik het graag.
Ga je overklokken?
Nee, hoogstwaarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Heb best lang over onderstaande lijst gedaan, veel gewisseld van componenten, maar denk dat dit 'm wel wordt. Wil graag horen of er echt rare/incompatibele zaken in staan, of dat er wellicht nog wat te verbeteren is met het oog op m'n eisen/wensen.
Eigen afwegingen
Edit 1: Intel 660p vervangen voor Samsung 970 Evo. 550W vervangen voor 650W.
Primair gamen. Daarnaast wellicht een beetje (web-/game-)ontwikkeling
Ben niet zo van de snelle shooters, meer simulatie, strategie, RTS. Mijn doel is om op 1440p@100Hz op "ultra settings" te spelen. Wat ik de afgelopen tijd o.a. speel: Anno 1800, Star Citizen, Elite Dangerous, Cities Skylines.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is behoorlijk ruim, maximum ligt wel rond de €3500. Hoef nu niet perse de allerduurste componenten, tussentijds upgraden is zeker een optie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles wordt nieuw aangeschaft.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil in ieder geval een ultra-wide monitor die m'n beoogde performance aankan. Verder gewoon één dikke videokaart en een mooie open kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig erg naar Corsair producten, want RGB. Kan het verder niet echt onderbouwen, maar vind het mooi spul.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik of budget is niet echt een issue. Ik vind het uiterlijk van het systeem wel belangrijk. Daarom verkies ik bijvoorbeeld een AIO koeler boven een standaard CPU koelblok, en ga ik voor wat RGB elementen. De kast komt op m'n bureau te staan dus mag best een beetje een pronkstuk zijn.
Geluidsproductie liefst zoveel mogelijk beperken, maar hangt af van wat ik ervoor moet opofferen. Als er echt lawaaierige componenten in m'n lijst staan hoor ik het graag.
Ga je overklokken?
Nee, hoogstwaarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Heb best lang over onderstaande lijst gedaan, veel gewisseld van componenten, maar denk dat dit 'm wel wordt. Wil graag horen of er echt rare/incompatibele zaken in staan, of dat er wellicht nog wat te verbeteren is met het oog op m'n eisen/wensen.
Eigen afwegingen
- 2080 i.p.v. 2080 Ti omdat ik de Ti de meerprijs niet waard vind. Tussentijds upgraden is goedkoper.
- Ik wil de GPU mogelijk rechtop plaatsen i.v.m. betere airflow in de case (en uiterlijk).
- De case gekozen omdat het veel glas heeft en een apart compartiment voor kabels.
- Het Alienware scherm gekozen vanwege het uiterlijk. Andere monitoren (Asus/Acer) hebben soms rode accenten in de behuizing, dat wil ik niet. Scherm komt overigens aan de muur te hangen dus de voet is niet belangrijk.
- Er staat nu één 1TB SSD in de lijst. Ben er nog niet over uit of ik volledig SSD wil of dat ik er ook nog een normale HDD bij prik met een hogere capaciteit.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i9-9900K Boxed | € 530,- | € 530,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix Z390-E Gaming | € 231,- | € 231,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | € 809,- | € 809,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li PC-O11 Dynamic (Zwart) | € 118,- | € 118,- |
| 1 | Monitoren | Dell Alienware AW3418DW Zwart | € 949,- | € 949,- |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H150i Pro RGB 360mm Liquid CPU Cooler | € 151,- | € 151,- |
| 1 | Ventilatoren | Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 111,95 | € 111,95 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 102,90 | € 102,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 191,- | € 191,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.422,89 | ||
Edit 1: Intel 660p vervangen voor Samsung 970 Evo. 550W vervangen voor 650W.