Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhunlet
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-05-2022
Hallo allemaal,

Ongetwijfeld dat ik hier het verkeerde topic start, alvast de excuses daarvoor.

Ik heb een usb aansluiting op mijn tv ( BDL4330QL), waarop ik mijn externe harde schijf (2,5" gevoed door de usb kabel) graag aansluit om video's te bekijken.
Wanneer ik de meegeleverde Micro USB B kabel aansluit, werkt deze perfect.
Het probleem is dat de kabel maar een paar centimeter lang is en de schijf daarom aan het scherm moet bungelen, niet handig dus.
Vandaar dat ik dacht om een usb verlengkabel aan te schaffen zodat de schijf netjes op de kast onder het scherm kan liggen.
De schijf wordt (met de usb verlengkabel ertussen) wel herkend door het scherm en ik kan ook alle video bestanden starten.
Alleen lijkt de schijf dan een buffer probleem te hebben (haperend beeld, hangt soms vast).
Om wat problemen uit te sluiten heb ik een usb hub (die wel extern gevoed is) aangesloten op dezelfde usb poort als waar normaliter de externe harde schijf zit aangesloten, en op de hub dan de hdd aangesloten.
Dan worden alle video's zonder enige problemen netjes afgespeeld, dus het lijkt een voedingsprobleem te zijn.

Aangezien ik een complete hub echt lomp vindt staan voor 1 harde schijf die aangesloten is op het scherm ben ik aan het kijken voor een micro usb b kabel met een langere lengte zodat ik dus 1 kabel heb tussen de hdd en het scherm maar wel netjes kan laten rusten op de kast eronder.

Mijn vraag; gaat dit werken of hebben jullie nog andere tips?

* Dezelfde verlengkabel heb ik ook ooit eens tussen een andere externe hdd en mijn pc aangesloten en op dat moment herkende mijn pc de schijf heel moeilijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Peterhunlet op 14-05-2019 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waar heb je de verlengkabel vanaan? Veel goedkope (merkloos van Action, eBay, Ali, etc.) USB kabels hebben flosdraad als voedingsdraden, en daar kan je inderdaad de HDD niet mee voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb hier een relatief dure kabel gekocht; dikke USB3.0-specificatie. 3 meter en die doet vlekkeloos 2160p bestanden doorsturen over een "goedkoop" USB2-schijfje naar mijn TV.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhunlet
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-05-2022
Geen idee waar die vandaan komt, ligt al zo lang bij mij in de kast haha.
Maar het zou goed kunnen dat het van een heel goedkoop merk is.
Maar dan ga ik eerst even proberen om een andere verlengkabel te gebruiken.
Iemand tips welk merk voldoet?

[ Voor 15% gewijzigd door Peterhunlet op 14-05-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je kan de koperen contactpunten ook natuurlijk schoonmaken met alcohol ketanus

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Lip schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:07:
Je kan de koperen contactpunten ook natuurlijk schoonmaken met alcohol ketanus
Dat zal geen enkel effect hebben.
Peterhunlet schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:02:
Geen idee waar die vandaan komt, ligt al zo lang bij mij in de kast haha.
Maar het zou goed kunnen dat het van een heel goedkoop merk is.
Maar dan ga ik eerst even proberen om een andere verlengkabel te gebruiken.
Iemand tips welk merk voldoet?
Ik zou gewoon een microUSB kabel van de juiste lengte kopen, in plaats van een verlengkabel. Zelf heb ik goede ervaringen met Blitzwolf kabels, maar die bestel ik altijd in China (bij BangGood om precies te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterverbeek
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-03-2022
Ik weet niet of deze discussie nog actief is maar ik probeer het gewoon...
Ik heb een soortgelijk probleem, hopelijk kan iemand mij hier helpen.
Ik wil mijn Google Home mini aansluiten met een kabel van 5 meter, hiervoor heb ik bij allekabels deze https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1289308 besteld, hiermee viel de Google Home na een paar seconden uit als het volume hoger gezet werd dus er te weinig vermogen door de kabel kwam.
Na een vaag gesprek met alle kabels heb ik gegokt dat de Google Home met deze https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1383174 wel zou werken maar helaas, het duurt nu ietsje langer maar ook nu valt hij weer uit als er vermogen gevraagd word.
Ik heb van alles gezocht en getest, met een kortere kabel werkt het wel dus aan de adapter(van een ipad 2,4 A) ksn het niet liggen (de originele adapter 1,8 A zit de draad 1,5 m gevulkaniseerd dus kan ik niet gebruiken)
Wat mij wel opvalt is dat de stekker te dik is en ik het plastic weg moet slijpen om hem te kunnen insteken.
Ik heb inmiddels 3 ! kabelds besteld, de laatste (deze https://www.onlinekabelsh...b2-0-tot-2a-zwart-5-meter) zou 2A moeten aankunnen maar helaas blijft het probleem hetzelfde.
Kan iemand mij vertellen of ik iets verkeerd doe en of er een oplossing is behalve de originele draad doorknippen en verlengen met speakerdaad?
Alvast bedankt!
Groet Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

USB spec. laat maximaal usb(verleng)kabels toe tot 4m. Alles daar buiten valt buiten de specificaties en leid hoogstwaarschijnlijk tot een voltagedrop.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1