Notificaties bij account creatie aan.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i4y
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-08 15:07
Ik ben de laatste tijd veel nieuwe handelaren tegengekomen op Tweakers. Dit is natuurlijk een goede zaak want des te meer er hier verhandeld word des te meer traffic en dus Ad revenue.
Wat ik heel vaak ervaar is dat beginnende handelaren hun Site instellingen niet doorlopen waardoor zij geen notificatie via Email ontvangen op reacties op hun advertentie. Dit was mij zoveel jaar geleden ook overkomen toen ik voor het eerst van de V&A gebruik maakte om mij graka te verkopen. Ik was 6 dagen laat met mijn reactie en die beoordeling staat er nog :D

Er zijn nu ook veel startende handelaren met een één ster beoordeling omdat zij compleet niet reageren.
Is het mogelijk om notificaties via Email bij de V&A sectie standaard aan te zetten bij de account creatie zodat deze nieuwe gebruikers direct naar de site gebracht worden op het moment dat hun aandacht vereist is?
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of dit ivm privacy overwegingen is toegestaan maar het maakt het een stukje makkelijker voor deze startende handelaren en het lijkt mij beter voor Tweakers om deze handelaren hier te houden ivm traffic/Ad revenue etc.

Vriendelijke Groeten
Ivor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36

Pazo

Mroaw?

Hmm, je bent handelaar. Dus je wilt kopen / verkopen, dat is je business, je brood. Dan lijkt mij JUIST dat je de site in de gaten houdt toch? Of dat je het zelf aanzet?

[ Voor 8% gewijzigd door Pazo op 14-05-2019 11:31 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op persoonlijke titel: V&A is -vind ik- voor handel tussen Tweakers die je als Tweaker ook meer vertrouwt dan een eeuhm Marktplaatser. Als men die moeite niet neemt dan vindt ik dat een prima indicatie over of ik er mee wil handelen.
offtopic:
Al is een paar dagen niet reageren dan ook wat overdreven voor een slechte review.

Verder is het inderdaad (niet vanwege privacy-, maar spamwetgeving) oppassen met te makkelijk "zonder goede reden" te gaan mailen zonder expliciete toestemming daarvoor. Maar dat is niet aan mij.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i4y
Ik had zoveel jaar geleden ook m'n notificaties niet aanstaan en na een paar dagen stilte ging ik toch maar 'ns kijken. Ik had aangenomen dat het wel aan zou staan zoals bij marktplaats wel het geval was.
Jullie argumenten begrijp ik wel maar veel jongeren die hun set upgraden en hun nog werkende spulletjes voor het eerst online proberen te verkopen kan je zo toch wel een beetje helpen?

Als notificaties via Email vanaf account creatie aanstaan word het in ieder geval meteen duidelijk met wie/wat je te maken hebt als er niet gereageerd word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Lijkt mij op te lossen door bij het aanmaken van een account de vraag te stellen of de user emails wil ontvangen bij nieuwe notificaties.

En dat veld default uitgevinkt laten, om klachten over spam te voorkomen.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pazo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:30:
Hmm, je bent handelaar. Dus je wilt kopen / verkopen, dat is je business, je brood. Dan lijkt mij JUIST dat je de site in de gaten houdt toch? Of dat je het zelf aanzet?
Dat zou je denken ja, maar dat is blijkbaar niet het geval. Wil je mensen een lesje leren of wil je ze helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:20

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Pazo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:30:
Ik gok zomaar dat de meeste handelaren die hier bedoeld worden geen broodhandelaren zijn, maar juist mensen die eenmalig iets kwijt willen hiermee dus een slechte ervaring krijgen.

Overigens ben ik er niet voor om standaard de email-notificaties aan te zetten, dit wordt ook vaak als spam ervaren, maar er kan natuurlijk wel op gewezen worden in het standaard welkomsbericht. En een optie bij het aanmaken van het account zou inderdaad ook kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dirk op 14-05-2019 13:02 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:21:
[...]

Dat zou je denken ja, maar dat is blijkbaar niet het geval. Wil je mensen een lesje leren of wil je ze helpen?
Ik bedoel maar te zeggen dat als je zo actief bezig bent met kopen / verkopen, dat je dan ook wel weet hoe (email)notificaties werken of dat je dan regelmatig om de betreffende website kijkt. Moet Tweakers het dan voorkauwen terwijl de optie er gewoon is? Tweakers zijn toch een bepaald slag mensen, die over het algemeen wel weten hoe zo iets werkt. En anders ben je hier op het verkeerde adres naar mijn mening, dan ga je maar naar Marktplaats :)

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

i4y schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:48:
Jullie argumenten begrijp ik wel maar veel jongeren die hun set upgraden en hun nog werkende spulletjes voor het eerst online proberen te verkopen kan je zo toch wel een beetje helpen?
Misschien zou het al een boel helpen als er bij https://tweakers.net/aanbod/nieuw/ een tekstje bij komt met 'let op, schakel mail alerts in via https://tweakers.net/instellingen/notificaties/ als je wilt dat je een e-mail krijgt bij reacties.'

(In plaats van ongevraagd mailen).

Edit: @Pazo het zit een beetje 'verstopt' als je er van uit gaat dat het by default al aanstaat. Kan ik me wel iets bij voorstellen.

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 14-05-2019 13:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

F_J_K schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:07:
[...]
Edit: @Pazo het zit een beetje 'verstopt' als je er van uit gaat dat het by default al aanstaat. Kan ik me wel iets bij voorstellen.
Verstopt? Het is toch een aardig duidelijke pagina waar alle notificatiemogelijkheden / instellingen netjes per onderwerp onder elkaar staan.
Maar goed, dat in mijn mening, ik vind het niet nodig, uiteraard mogen anderen daar een eigen mening over hebben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Pazo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:11:
[...]
Verstopt? Het is toch een aardig duidelijke pagina waar alle notificatiemogelijkheden / instellingen netjes per onderwerp onder elkaar staan.
Maar goed, dat in mijn mening, ik vind het niet nodig, uiteraard mogen anderen daar een eigen mening over hebben. :)
Voor mij persoonlijk hoeft het ook niet, maar ik denk dat we beiden niet de doelgroep zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pazo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:06:
[...]

Ik bedoel maar te zeggen dat als je zo actief bezig bent met kopen / verkopen, dat je dan ook wel weet hoe (email)notificaties werken of dat je dan regelmatig om de betreffende website kijkt. Moet Tweakers het dan voorkauwen terwijl de optie er gewoon is? Tweakers zijn toch een bepaald slag mensen, die over het algemeen wel weten hoe zo iets werkt. En anders ben je hier op het verkeerde adres naar mijn mening, dan ga je maar naar Marktplaats :)
Ik snap het niet. Je ziet toch ook dat het fout gaat. Waarom dan eigenwijs en elitair gaan zitten doen? Blij dat jij de baas niet bent iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:33:
[...]

Ik snap het niet. Je ziet toch ook dat het fout gaat. Waarom dan eigenwijs en elitair gaan zitten doen? Blij dat jij de baas niet bent iig.
Prima, het is ook mijn mening. Je hoeft het er niet mee eens te zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i4y
Interessante discussie dames en heren maar uiteindelijk is dit aan de mods gericht. Ik moest laatst een PS4 voor m'n buurjongen regelen en de eerste 3 adverteerders reageerden allen niet. Aan de foto's bij 2 van de advertenties kon ik zien dat de PS4 op hun slaapkamer stond hoogstwaarschijnlijk bij hun ouders thuis. Jonge adverteerders dus.
Twee van hen hebben inmiddels een één ster beoordeling van iemand gekregen en mijn vraag is dus: Willen we jonge/nieuwe Tweakers een handje helpen of gaan we ze meteen als noob wegschuiven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:20

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als moderator heb ik geen enkel bezwaar om een extra hint te geven richting de notificaties, maar uiteindelijk zijn het de devvers (of eigenlijk het productteam) die hierover beslissen. ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1