Houten begane grondvloer vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermenfeith
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik moet toegeven dat ik vrij nieuw ben hier op het forum. :w

kleine intro:
Ik heb onderlaatst een huis gekocht en zijn de hele boel aan het verbouwen.
Vloer eruit, aanbouw van 4 bij 7 met vloerverwarming, dakkapel, nieuwe cv installatie en Electra installatie
Huis is zelf in 1950 gebouwd, betreft een oud huurwoning waar tot eind vorig jaar de eerste eigenaar in heeft gezeten dus ben nu de 2e eigenaar.

Nu gaan we de vloer vervangen omdat deze grotendeels verrot was. Bij het eruit halen van de vloer kwamen we erachter dat er 3 balken verrot zijn en deze ook moeten vervangen.
De houten balken gaan we ieder ondersteunen met betonnen poeren voor de stevigheid
Balken liggen hart 60cm naast elkaar

De kruipruimte is ong. 60 cm die gaan we voor de helft vol leggen met isolatiechips.

Mijn vraag is nu. Wat is verstandig om te gebruiken als vloerplaat? Ik heb underlayment platen gezien maar ook OSB platen.
Zelf zit ik te denken om 2x 18 mm underlayment op elkaar te leggen zodat je zo minder mogelijk ''doorzakt''

Nu hebben we ook overwogen om beton te storten maar vanwege de hoeveelheid beton en kosten zien we hier vanaf.

Beste antwoord (via hermenfeith op 14-05-2019 13:45)

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:08
Underlayment nemen, geen OSB. 1 x 18 mm is meer dan voldoende, daar ga je echt niet doorheen zakken anders is er wat anders mis ;)
Als ik jou was zou ik toch voor comfort, dus beton, kiezen. Je kunt er een broodjesvloer inleggen en die meteen isoleren en vloerverwarming aanbrengen. Heb je er nooit meer omkijken naar.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:08
Underlayment nemen, geen OSB. 1 x 18 mm is meer dan voldoende, daar ga je echt niet doorheen zakken anders is er wat anders mis ;)
Als ik jou was zou ik toch voor comfort, dus beton, kiezen. Je kunt er een broodjesvloer inleggen en die meteen isoleren en vloerverwarming aanbrengen. Heb je er nooit meer omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:12
Een broodjesvloer is niet enorm zwaar en werkt vele malen beter i.c.m. vloerverwarming. Ook geen zorgen meer over rottende balken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:27
Schuimbeton is ook en snelle en eenvoudige oplossing als je geen waarde hecht aan een kruipruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:33
In mijn huidige huis, met ook een houten vloer, zou ik zelf ook meteen beton (of broodjesvloer) nemen, zonder er nog eens bij na te denken. Is wel aan de kosten, maar als je de hele vloer toch moet doen, dan liever in 1 keer goed (denk ik dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Zeker een aanrader om voor een renovatievloer te gaan, mooie dikke isolatie, makkelijk te installeren en nooit meer zorgen....

Zoiets (geen relaties met dit bedrijf):

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
VBI PS renovatievloer

Wij hebben dit gedaan thuis, en zeer tevreden in combinatie met vloerverwarming :*)

[ Voor 47% gewijzigd door _eLMo_ op 14-05-2019 14:50 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Als je toch alles al open hebt, vervangen dan meteen die hele vloer. Rotte balken is verder niks bijzonders. Je kunt eventueel de rotte delen vervangen, maar nu woon je er nog niet en ligt het toch al open. Ik sluit me aan bij de vorige posters. Alhoewel je even bij jezelf moet afvragen of een jaren '50 huis het nog wel waard is, maar gezien wat je nog meer doet zul je dat al wel besloten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermenfeith
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-12-2024
Thanks all ik ga de opties overwegen!
Pagina: 1