Toon posts:

keyboard en DOS-box problemen winME(F&*K)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nu heb ik dus een probleem. Ik gebruik onder winME dosboxen(ja, stoneage :)) voor het compileren van mijn java stuff. Nu reageert alleen mijn keyboard nogal vreemd onder die dos box. Geen speciaal teken zit op de goede plek. Eeuwig zoeken naar \, (, ), : , etc.
Tjeemg. Vroeger had je daar instellingen voor in je config.sys en autoexec.bat. MAAR WAT NU. GRRRRRRRRRRRRRR. Die kan ik niet wijzigen onder WinME, want hij veranderd ze steeds weer terug na een reboot. Wat een grap. Echt dus niet. Wat een KUTZ :( :( I. Ik wil er alleen maar

mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
mode con codepage select=850
keyb us,,C:\WINDOWS\COMMAND\keyboard.sys

en

device=C:\WINDOWS\COMMAND\display.sys con=(ega,,1)
Country=031,850,C:\WINDOWS\COMMAND\country.sys

inzetten en hopen dat het dan opgelost is.
Nou, onder win98 mocht dat nog, maar ach. Bill dacht zozeker dat niemand dat meer nodig had ofzo....
Wat nu? Doe ik iets fout, of mag ik nu weer DOS 5.0 gaan installeren |:(

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Probeer eens wat te veranderen via msconfig.exe , in je win.ini of system.ini ofzo... dat zal denk ik wel effect hebben

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Kun je d'r niet gewoon een dual boot machine maken ?? Met dos 5 (zoals je al zei) en win 3.11 ??

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Op vrijdag 27 juli 2001 11:38 schreef TokkeTokke het volgende:
Kun je d'r niet gewoon een dual boot machine maken ?? Met dos 5 (zoals je al zei) en win 3.11 ??
Beetje lastig als je te compilen sources op een FAT32 partitie staan en je niet bij je (hidden) FAT16 DOS partitie kan komen.;)

Iig moet je met het keyb commando wel wat verder kunnen werken. Natuurlijk niet handig om dat bij iedere DOS box te starten. :'(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(