Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-09 14:39
Mijn vraag

Voor het filmen heb ik op dit moment een Panasonic GX85 met de kitlens en voor slowmo en timewarp gebruik ik een hero black 7. In het verleden heb ik wat problemen gehad met de (dit is mijn 3de) GX85 en aangezien we een rondreis door Amerika gaan maken twijfel ik of ik moet upgraden. Zou ik met een budget van om en nabij de 1000 euro een (heel) veel betere camera kunnen krijgen of is het beter te investeren in een andere lens ( •Panasonic Lumix G 12-35mm I f/2.8.). Qua beeldkwaliteit ben ik op zich wel redelijk tevreden (ik zoek dus ook vergelijking met een andere lens voor video, maar kan daar weinig over vinden). Editen doe ik veel in premiere pro en film nu in cinelike D.

Dus of een compleet andere camera of een betere lens die dusdanig veel verschil maakt in beeldkwaliteit.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Adobe Premier Pro en After Effects

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

GH5 zou mijn droom camera zijn, maar toch nog iets te duur. De Sony serie A6300 bijv ben ik bang voor de afwezige beeldstabilisatie.

[ Voor 3% gewijzigd door timster82 op 14-05-2019 10:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
Tegen welke beperkingen loop je nu aan? Welke lenzen heb je nu? Wat fotografeer je zoal en welke problemen had je eerder met de GX85 dat je aan je 3e bezig bent?

Als ik antwoord op deze vragen heb, zou ik gerichter een antwoord kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Beperkingen zijn de omstandigheden in low light en de autofocus is niet top. Ik heb nu zoals aangegeven alleen de kitlens en fotograferen doe ik niet. Ik maak alleen videos van voornamelijk roadtrips en vakanties (steden). We gaan nu rondtrekken in Oost Amerika en dan wil ik graag toch richting wat professioneler filmen.

Vorig jaar tijden onze vakantie naar Florida ging de GX85 stuk doordat hij niet meer scherp kon stellen. Dat heeft een groot gedeelte van de film verpest. Ik kreeg een nieuwe die tijdens een weekend filmen aan zee een harde plop gaf en toen niks meer deed. Vandaar dat dit nu mijn 3de is en het vertrouwen minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Koop een DJI Osmo Pocket en gaan. Heerlijke camera voor vakantie aangezien je toch geen foto's maakt.
Ben zelf zeer onder de indruk van de beeldkwaliteit en neem m mee naar Vietnam/Thailand deze zomer.

[ Voor 33% gewijzigd door moca op 16-05-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
moca schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:59:
Koop een DJI Osmo Pocket en gaan. Heerlijke camera voor vakantie aangezien je toch geen foto's maakt.
Ben zelf zeer onder de indruk van de beeldkwaliteit en neem m mee naar Vietnam/Thailand deze zomer.
Ik heb er al een gopro 7 bij. ;-)