Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Motion Blur LG Oled bij aansluiten op Onkyo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,

Sinds twee weken ben ik in het bezit van een LG OLED 55B8PLA. Over het algemeen ben ik hier erg tevreden over, maar er is één probleem die ik niet helemaal opgelost krijg. Als ik namelijk een voetbalwedstrijd bekeek via mijn ziggo box, aangesloten op mijn onkyo versterker, dan ervaar ik enorm veel motion blur, met name bij felle kleuren (bijvoorbeeld een rood shirt). Op advies van LG heb ik daarom de motion settings uitgezet. Dit leverde enige verbetering, maar loste het niet op.

Toen ik de ziggo box rechtstreeks op de tv aansloot in plaats van mijn Onkyo versterker, was het probleem direct verholpen. Voetbal was in een keer vloeiender en de motion blur verdwenen. Toch ben ik nu wel benieuwd; wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit probleem? Liefst heb ik namelijk toch dat zowel mijn audio als het beeld via mijn versterker verloopt.

Beste antwoord (via Verwijderd op 14-05-2019 21:51)

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
En zet op de onkyo ook de hdmi op pass-thru. Dan gebruikt ie niet de interne scaler en andere software.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Onkyo maakt meer dan 1 versterker dus: welk type en welke firmware heb je?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Waarschijnlijk staan er op de hdmi ingang van de tv, waar de Onkyo inzit nog andere instellingen aan/toegepast die op de hdmi waar je de box op probeerde niet aan staan.
Bij de meeste tv's kan je namelijk per ingang, beeld settings veranderen. Prik de Onkyo eens in de hdmi waar je de box rechtstreeks in getest heb.

Acties:
  • Beste antwoord

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
En zet op de onkyo ook de hdmi op pass-thru. Dan gebruikt ie niet de interne scaler en andere software.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:01:
Waarschijnlijk staan er op de hdmi ingang van de tv, waar de Onkyo inzit nog andere instellingen aan/toegepast die op de hdmi waar je de box op probeerde niet aan staan.
Bij de meeste tv's kan je namelijk per ingang, beeld settings veranderen. Prik de Onkyo eens in de hdmi waar je de box rechtstreeks in getest heb.
Thanks, dit heb ik zo gedaan (en geluid via optische kabel). Het werkt nu allemaal goed, maar dus helaas nog niet via hdmi).
MAX3400 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:42:
Onkyo maakt meer dan 1 versterker dus: welk type en welke firmware heb je?
Ik gebruik een Onkyo tx-sr608. Firmware lijk ik niet te kunnen updaten (geen internet of usb)
Bacspin schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:10:
Dank voor de tip, dit ga ik proberen!

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2019 21:54 ]