Wifi hotspot naar LAN?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvGa
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:38
Mijn vraag
Kan ik met een telefoon wifi hotspot via een bridge naar LAN?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Win10 pc's en laptops zonder wifi, bridge moet ik nog aanschaffen, zat hieraan te denken https://tweakers.net/pric...s-point-(wap3205-v3).html

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kan niks vinden hierover

Zit in een kantoor met belabberde wifi en kan geen eigen internet provider nemen. Moet 2 pc's en 2 laptops via LAN met internet verbinden. Heb zelf bedacht dat ik wellicht een telefoon neer zet met onbeperkt internet dedicated als hotspot hiervoor.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:32
Los van de vraag of het is toegestaan door je mobiele aanbieder is t vragen om gezeur met stabiliteit. Neem gewoon een 4G router waar je de Sim direct in steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:45

Quad

Doof

Wat @gastje01 zegt.
Of met de pandeigenaar in overleg gaan om je netwerkverbinding te verbeteren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Router via usb aan tel verbinden

laurens0619 in "Vast internet opzeggen"

Zie ook dit topic

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wacht even, zoals ik het lees heeft hij het over verbinden met een "WiFi hotspot" en niet met de 4G verbinding van z'n telefoon.

In dat geval wil je juist geen telefoon gebruiken maar een zo goed mogelijke router/AP die je in client bridge mode zet. Die laten verbinden met het netwerk, dan de overige apparaten bedraad erop aansluiten.

Maar goed, in plaats van houtje-touwtje te rommelen moet je als dit werkgerelateerd is de beheerder/local IT van je kantoor dit voor je laten oplossen en als ze dat niet willen/kunnen escaleren aan degene die jou de opdracht gegeven heeft om deze apparaten bedraad aan te sluiten.

Oslik blyat! Oslik!