Toon posts:

Linux tijschrift??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben een aardige newbie op Linux gebied, maar mijn kennis is aardig groeiende. nou zou een leuk en interessant tijdschrift mijn kennis misschien wat sneller en makkelijker vergroten. Welk tijschrift raden jullie aan?
Ik zag in de boekenshop Linux Maganzine (nederlands liggen) maar dat kon me niet echt enthousiast maken. Engelse tijdschriften zijn geen probleem, duitse wel..

Verwijderd

Dat is de enige nederlandse.
Sorry

Verwijderd

Linux Format is wel een goede. Zitten ook CDs bij.

Feb 2001 zat bijv de complete Turbo Linux bij.

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 17:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

heeft dit Linux Format ook een website zodat je je kan abboneren of zo enne waar kun je het allemaal kopen want bij ons in de boekhandel is Linux Magazine de enige.

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Linux Magazine is wel aardig hoor.

Er is ook Linux Journal (uit de VS), maar dat sterft van de reclame. (Reden waarom ik m'n abo heb opgezegd)

Verwijderd

Ik krijg af en toe open-magazine door de bus. Het is een gratis open-source magazine dat in samenwerking met Slashdot en Freshmeat en anderen gemaakt wordt. Is wel grappig.

Verwijderd

er zijn ook nog een aantal duitse mags, maar die wil je niet..

Verwijderd

LinuxMagazine kan je niet bekoren :?

ahum, ik moet zeggen dat de eerste uitgaves meer aanspraken, maar voorlopig is er geen goed (NL) alternatief.
Behalve dan publicaties in C!T, maar dat is niet zozeer op Linux toegespitst, maar meer algemeen. dus ook Beos, Apple, Windows.

Het nadeel van die engelse bladen is dat 3/4 advertentie is, en je vervolgens dik 20,- :( ervoor moet neertellen. Terwijl er eigenlijk niet veel bijzonders instaat.
Er zit dan meestal ook wel een CD bij, maar Linux-zooi kan je overal downloaden, dus dat is voor iemand met ADSL of kabel totaal niet interessant.

Wat jou dus als enigste mogelijkheid rest is een laserprinter aan te schaffen en de man's, FAQ's en HOWTO's uitprinten en te lezen.

En die staan ook overal.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 26 juli 2001 20:35 schreef Kogelvis het volgende:
heeft dit Linux Format ook een website zodat je je kan abboneren of zo enne waar kun je het allemaal kopen want bij ons in de boekhandel is Linux Magazine de enige.
Ja, http://www.linuxformat.co.uk/ inkoppertje :P

Overigens is de uitgever Future Publishing ( http://www.futurenet.co.uk/ ) de uitgever van PCformat en PCPlus UK, Cre@te online, 3D world etc....

Daarnaast is er ook nog de engelstalige Linux Magazine, die zijn wat meer SuSe orientated.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1