FSInfoSector: wat is dit??

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:49
Scandisk meldt bij alle partities dat de FSInfoSector beschadigd is. Ook na het repareren van de fout en het opnieuw opstarten van Scandisk blijft de melding voorbijkomen.

• TweakersOnly
Inmiddels zijn we ruim een maand verder en zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Ik heb de HD, IBM DTLA-307045, verdeeld in partitie C t/m J.

De eerste keer dat ik scandisk een controle laat uitvoeren, meldt het programma dat de FSInfoSector van partitie I en J beschadigd zijn en door het programma worden gerepareerd.

Als ik een tweede controle doe, dan is de FSInfoSector van partite H en I beschadigd... Dit gaat zo door tot aan partitie C en D, waarna ik nog 2 keer scandisk moet uitvoeren om ook van deze partites alle fouten gerepareerd te krijgen.

Nadat ik scandisk afsluit en opnieuw opstart, dan begint de hele cyclus weer, dus eerst I en J, daarna H en I, enz.

Moet ik gaan uitkijken naar een nieuwe HD of is hier iets softwarematigs niet in orde?

Verwijderd

Waarom begin je niet eerst eens met een volledige opruim van je schijf:
Alle partities (C t/m J !!??) effe pleite, één partitie en kijken of het geheel (na formatteren) weer gezond werkt. Scandisk geeft nooit echt veel....

• TweakersOnly
Heb ik al gedaan, had eerst 4 partities, heb verschillende aantallen partities gebruikt, steeds met hetzelfde resultaat.

Verwijderd

- en met 1 partitie?

• TweakersOnly
Ook als ik de HD indeel als 1 C-partitie van 45GB vindt scandisk fouten mbt de FSInfoSector van deze partitie. Daar ligt het dus niet aan.

• TweakersOnly
Ik ben er inmiddels achter dat de FSInfoSector te maken heeft met de vrije ruimte op de HD. Een beschadigde FSInfoSector zorgt ervoor dat Windows (98) de vrije ruimte op een partitie verkeert aangeeft. BV op mijn E-partitie heb ik 4GB vrij, terwijl Windows aangeeft dat deze nog maar lieft 6,5GB vrije ruimte heeft.

Nadat ik Scandisk heb uitgevoerd, wordt de lege schijfruimte wel goed weergegeven, maar bij het opnieuw opstarten van Windows beginnen de problemen weer van voor af aan.

Is mijn HD kapot, of ligt dit alleen aan de brakke versie van Windows?
Pagina: 1