Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Destkop advies met veel rekenkracht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• europe
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-06-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Is een computer bedoeld voor applicaties op te runnen waarvoor veel rekenkracht/snelle berekeningen gemaakt moeten worden. ik heb momenteel een i7 6700K en deze processor kan hier smooth 5 applicaties mee runnen , maar ik zou er 10 applicaties op runnen.

Heb totaal geen graphics nodig of geen andere tools.
gewoon veel Ram geheugen + een processor die snel berekeningen maakt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik zoek niet echt naar een xeon processor server van meer dan 1000euro bijvoorbeeld,
ik zou graag wat suggesties krijgen wat effectiever dan mijn i7 6700K zou kunnen zijn.

Alvast bedankt

Beste antwoord (via europe op 13-05-2019 13:53)

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
europe schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:39:
[...]

Dus u denkt dat de ryzen 3xxx het waard is voor op te wachten , dat het best zal zijn voor mij?
Ja zeker, ik neem aan dat je 1 bot op 1 specifieke soort aandeel zet? Dan kan het nooit zoveel data zijn waar hij doorheen moet ploegen. Werkt 1 bot op 1 hele beurs met 1000den aandelen dan is het weer een ander verhaal. Ligt er een beetje aan hoeveel data 1 zoon bot te verwerken heeft.

Maar omdat je al praat over 10 bots, hebben ze allemaal hun eigen data te verwerken. (Wat je op 1 of 2 cores doet) In de meest ideale situatie.Ik zou je dan toch echt minimaal 16 cores adviseren, ryzen 3xxx heeft dat en komt over 2 weken uit meen ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Glamourt op 13-05-2019 13:52 ]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:29
Een i9-9900K is zeg maar een dubbele i7-6700. Hier zouden dus 10 apps mee mogelijk zijn. Z390 bord erbij, 64GB ram, flinke cpu koeler. De rest kan je waarschijnlijk gebruiken van je huidige systeem. Welke merk en type behuizing, ssd en voeding gebruik je nu?

• europe
ik behoud mijn i7 6700 destkop , zal dus een volledig nieuwe setup worden

behuizen & ssd & voeding zal ik dus nog moeten kiezen.

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 17:01
Welke software ga je gebruiken?
Volgens mij is deze vraag redelijk essentieel. Niemand heeft nu inzicht of je baat hebt bij 'een paar snelle cores' of veel cores die misschien wat minder rap zijn. En wat is je budget voor de build/ 'upgradeset'?

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
Voor een hele nieuwe desktop moet je denk ik even het volledige vragenlijstje invullen.
Noem ook welke applicaties je precies draait. De i7-6700k heeft 4 cores en 8 threads. Het wordt al snel 'effectiever' dan dat.

• europe
zijn mt4 platformen die zullen runnen maar met algoritmes die heel veel rekenkracht nodig hebben

niks anders dan deze mt4 platformen zullen er 24/7 op moeten kunnen

[ Voor 26% gewijzigd door europe op 13-05-2019 13:28 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

europe schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:23:
ik behoud mijn i7 6700 destkop , zal dus een volledig nieuwe setup worden

behuizen & ssd & voeding zal ik dus nog moeten kiezen.
reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2019

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• europe
vegetoot schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:26:
Welke software ga je gebruiken?
Volgens mij is deze vraag redelijk essentieel. Niemand heeft nu inzicht of je baat hebt bij 'een paar snelle cores' of veel cores die misschien wat minder rap zijn. En wat is je budget voor de build/ 'upgradeset'?
1000-1500euro

• europe
ik weet niet of er een 1200euro graphic card nodig zal zijn :p
is meer een high end game pc die je me hier linkt, denk ik.

• Glamourt
Dan haal je de videokaart eruit? :p

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02

DukeBox

loves wheat smoothies

europe schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:30:
ik weet niet of er een 1200euro graphic card nodig zal zijn :p
Dan laat je die er toch uit ?
is meer een high end game pc die je me hier linkt, denk ik.
Voornamelijk alleen de videokaart.. je zou evt. nog voor sneller geheugen kunnen gaan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Glamourt
MT4 is een handels platform, dus ik denk dat hij 10 beurzen tegelijkertijd in de gaten wilt houden ofsow?
Kan je dan niet beter wachten op Ryzen 3xxx en dan een 16 core processor pakken?

De cores hoeven niet persee heel snel te zijn, maar je wilt er wel lekker veel hebben als je meerderekoersen tegelijkertijd wilt bij houden. Een videokaart lijkt me opsich ook niet verkeerd, dan kan je meerdere beeldschermen aansluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Glamourt op 13-05-2019 13:36 ]

• europe
Glamourt schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:35:
MT4 is een handels platform, dus ik denk dat hij 10 beurzen tegelijkertijd in de gaten wilt houden ofsow?
Kan je dan niet beter wachten op Ryzen 3xxx en dan een 16 core processor pakken?

De cores hoeven niet persee heel snel te zijn, maar wel lekker veel als je meerdere brokers tegelijkertijd wilt zien. Een videokaart lijkt me opsicht ook niet verkeerd, dan kan je meerdere beeldschermen aansluiten.
Er zullen bots/robots op runnen die automated werken dus in principe hoef ik ze niet te bekijken.
(want zal de destkop niet koppelen aan een scherm , zal gewoon apart runnen)
er moeten gewoon veel platformen kunnen runnen en veel cpu load aankunnen / veel ram
want die zal nodig zijn.

dus een cpu die prijs/kwaliteit sterk is in deze soort van berekeningen.

Dus u denkt dat de ryzen 3xxx het waard is voor op te wachten , dat het best zal zijn voor mij?

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 17:01
Glamourt schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:35:

De cores hoeven niet persee heel snel te zijn, maar je wilt er wel lekker veel hebben als je meerderekoersen tegelijkertijd wilt bij houden. Een videokaart lijkt me opsich ook niet verkeerd, dan kan je meerdere beeldschermen aansluiten.
Dat lijkt de eerste hit op MT4 System requirements te onderschrijven.

Als ik die lees, zou ik 'vol inzetten' op core count.

Acties:
  • Beste antwoord

• Glamourt
europe schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:39:
[...]

Ja zeker, ik neem aan dat je 1 bot op 1 specifieke soort aandeel zet? Dan kan het nooit zoveel data zijn waar hij doorheen moet ploegen. Werkt 1 bot op 1 hele beurs met 1000den aandelen dan is het weer een ander verhaal. Ligt er een beetje aan hoeveel data 1 zoon bot te verwerken heeft.

Maar omdat je al praat over 10 bots, hebben ze allemaal hun eigen data te verwerken. (Wat je op 1 of 2 cores doet) In de meest ideale situatie.Ik zou je dan toch echt minimaal 16 cores adviseren, ryzen 3xxx heeft dat en komt over 2 weken uit meen ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Glamourt op 13-05-2019 13:52 ]

• europe
Glamourt schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:50:
[...]

Ok bedankt voor de antwoorden !!
ik zal dan wachten op de ryzen 3xxx
Pagina: 1