Beamer + Playstation via Harman Kardon AVR 141

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srcn82
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-03-2021
Hallo allen,

Ik volg jullie al jaren, maar nu eindelijk toch maar lid geworden om een vraag te stellen.

Mijn vraag:

Ik heb op het moment een Onkyo home cinema set waarmee ik mijn beamer op de HDMI out poort aangesloten heb en mijn PS4 op één van de beschikbare HDMI poorten.
Hiermee heb ik zowel beeld als geluid.

Nu wil ik graag de Harman Kardon AVR 141 home cinema set gebruiken. Als ik in de HDMI out de HDMI kabel aansluit dan krijg ik geen beeld. De playstation sluit ik dan aan op bijvoorbeeld HDMI 2.

Geluid krijg ik wel via optische kabel, nu moet ik nog het beeld krijgen.

Ondersteund de receiver dit misschien niet? Ik kan hier namelijk niets over vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Geluid zou ook via HDMI verkrijgbaar moeten zijn. Ik gok dat je bronkeuze op de verkeerde selectie staat en daardoor alleen audio pakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srcn82
Mikayu schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:01:
Geluid zou ook via HDMI verkrijgbaar moeten zijn. Ik gok dat je bronkeuze op de verkeerde selectie staat en daardoor alleen audio pakt
De aansluiting van de HDMI kabel in de beamer staat op HDMI 1. Deze kabel gaat naar de HDMI out van de receiver.
Zodra ik de beamer aanzet, dan zie ik op het scherm HDMI 1 geen signaal staan. Terwijl ik via de onkyo met precies dezelfde opstelling het wel werkend heb

De playstation is aangesloten op HDMI 2 van de receiver. Op de display van de receiver staat HDMI 2 / Opt 2. Dus de bron (tenzij je wat anders bedoelt) is juist.

[ Voor 5% gewijzigd door srcn82 op 13-05-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
Denk eerder dat de HK het niet fijn vind dat je en de hdmi en de optische heb gedaan. Doe eens alleen de HDMI en dan ARC aan zetten op de playstation en de HK.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srcn82
@Joenino Dank je, zal het vanavond testen. Moet even uitzoeken hoe ik ARC aanzet op de HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58

FeaR

In GoT we trust

Mikayu schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:01:
Joenino schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:23:
Denk eerder dat de HK het niet fijn vind dat je en de hdmi en de optische heb gedaan. Doe eens alleen de HDMI en dan ARC aan zetten op de playstation en de HK.
Volgens Google komt de Harman Kardon AVR141 uit 2009. Dit model kent dus geen HDMI ARC. Tevens doet deze receiver alleen HDMI Switching en geen HDMI Processing. Oftewel naast de HDMI kabel zal er altijd nog een optische of digitale coax nodig zijn voor surround geluid.

Ik heb helaas geen oplossing voor TS, maar de manier van aansluiten is wel correct kijkende naar de beperkingen van dit model receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

@Joenino Ik mis even waarom je een audio return nodig hebt naar de Playstation :?

De receiver op HDMI 2 / Opt 2 zou goed moeten gaan lijkt me

Je zou nog een ander HDMI apparaat kunnen proberen, maar als het switch in de receiver gaar is dan gaat dat ook niet meer werken.

[ Voor 31% gewijzigd door Mikayu op 13-05-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
Mikayu schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:58:
@Joenino Ik mis even waarom je een audio return nodig hebt naar de Playstation :?

De receiver op HDMI 2 / Opt 2 zou goed moeten gaan lijkt me
Ik doelde meer op die optische kabel eruit. Maar zoals Fear al aangeeft is dit niet mogelijk. Zat ik zelf toevallig ook net te lezen en wilde het net posten toen ik zijn bericht las. Was iemand die het probleem andersom had trouwens. Wel beeld geen geluid.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Joenino schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:03:
[...]

Ik doelde meer op die optische kabel eruit. Maar zoals Fear al aangeeft is dit niet mogelijk. Zat ik zelf toevallig ook net te lezen en wilde het net posten toen ik zijn bericht las. Was iemand die het probleem andersom had trouwens. Wel beeld geen geluid.
Ik had inderdaad ook niet gedacht dat het al een oud beestje was. Geen geluid kan ook liggen aan het LPCM uitsturen, sommige receivers slikken dit niet. Maar dit gaat voor TS niet meer op

Het enige wat ik nog kan bedenken is een andere poort en/of device proberen en de receiver een reset geven
Pagina: 1