Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik wil binnenkort een nieuwe horloge en twijfel ontzettend tussen de:
* Fitbit Versa
* Samsung Galaxy Watch Active
* Garmin Vivoactive 3

véél meningen gevraagd aub! :-) In welke horloge's zien jullie voordelen, wat is er handig? Of vooral waar zitten de nadelen? Hoe zit de software in elkaar? En is de app zelf ook handig? Ook vraag ik me af hoe het met de batterijduur zit.
Kortom, waarom zou ik één van deze 3 horloges al dan niet kopen?

Ik heb nu een fitbit charge 2 en vindt vooral de stappenteller, hartslagmeter en slaappatroon erg handig.
Verder gebruik ik de horloge graag tijdens het joggen. Ik ben geen fanatieke sporter, maar hoop door de horloge er ook wat meer mee bezig te zijn. Makkelijk lijkt me als er zoals de fitbit charge 2 een mogelijkheid is smsjes/telefoontjes te kunnen zien op de horloge.
Kzou nu een horloge willen die net iets meer kan en toch mooi eruit ziet om dagelijks te dragen, wat ik bij deze 3 alvast vind. (Ik wil er maximum 250 euro aan geven, wat binnen het budget van één van deze 3 past)

Dank je alvast!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2019 17:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd dit betreft aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT.

Verder is je openingspost al best compleet, maar toch mis ik nog wat concrete wensen/eisen. Zou je het volgende willen toevoegen:
- Budget?
- Eisen/wensen betreft specs / functies?
- Waarom twijfel je tussen die 3 opties?

Op die manier kunnen we je een stuk beter adviseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Zoals hierboven al aangegeven zul je nog wat specifieker moeten zijn in waarom je over die 3 twijfelt en wat je er precies mee wilt doen. Gaat lopen over wandelen of over hardlopen? Hoe fanatiek ben je hierin en wat verwacht je in dat opzicht van het horloge? Bovendien: iets mooier eruit ziet is super persoonlijk dus dat zul je toch echt zelf moeten bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verona27 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:21:
Zoals hierboven al aangegeven zul je nog wat specifieker moeten zijn in waarom je over die 3 twijfelt en wat je er precies mee wilt doen. Gaat lopen over wandelen of over hardlopen? Hoe fanatiek ben je hierin en wat verwacht je in dat opzicht van het horloge? Bovendien: iets mooier eruit ziet is super persoonlijk dus dat zul je toch echt zelf moeten bepalen.
Hoi, dank je voor de feedback! Ik bedoel eigenlijk dat ik deze zelf 3 alle drie van uiterlijk leuk vind, maar zoek vooral naar ervaringen wat mensen van de 'technische kant' van de horloges vinden. :-) Hoe gebruiksvriendelijk is ie, hoe werkt de app en de horloge zelf, wat zijn voor- nadelen van die bepaalde horloges. Wat vinden ze net fijn of wat is vervelend, ..

groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:40:
[...]

Hoi, dank je voor de feedback! Ik bedoel eigenlijk dat ik deze zelf 3 alle drie van uiterlijk leuk vind, maar zoek vooral naar ervaringen wat mensen van de 'technische kant' van de horloges vinden. :-) Hoe gebruiksvriendelijk is ie, hoe werkt de app en de horloge zelf, wat zijn voor- nadelen van die bepaalde horloges. Wat vinden ze net fijn of wat is vervelend, ..

groetjes!
Okay dat is dan ieder geval goed om te weten. Wat verwacht je ervan qua gebruik? Beetje stappentellen en hartslagmeter doen ze allemaal wel. De versa heeft bv geen eigen GPS dus daarbij zul je altijd je telefoon mee moeten nemen. Ben je bijvoorbeeld van plan er regelmatig mee te gaan hardlopen en wil je meer inzicht in je prestaties zou ik zelf voor de Garmin gaan, die biedt denk ik alles bij elkaar het meest complete pakket met grootste nadruk op sporten.

Kleine edit; na korte zoektocht zou ik zeker niet voor de galaxy gaan. Qua mogelijkheden opzich goed maar de software is erg ingesloten, de heartrate sensor schijnt zeer slecht te zijn en je hebt echt een Samsung telefoon nodig om em goed te kunnen gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verona27 op 13-05-2019 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Verona27 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:52:
[...]
Kleine edit; na korte zoektocht zou ik zeker niet voor de galaxy gaan. Qua mogelijkheden opzich goed maar de software is erg ingesloten, de heartrate sensor schijnt zeer slecht te zijn en je hebt echt een Samsung telefoon nodig om em goed te kunnen gebruiken.
Dat brengt het punt van je telefoon, welke heb je, en wil je die mee nemen tijdens het sporten of andere activiteiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
swhnld schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:41:
[...]

Dat brengt het punt van je telefoon, welke heb je, en wil je die mee nemen tijdens het sporten of andere activiteiten?
Nou ja voor de andere twee maakt dat niet echt uit. Al werken niet alle telefoons met fitbit maar ze heeft nu ook al fitbit, dus ga er vanuit dat dat wel werkt. De galaxy heeft vooral wel echt de minste functionaliciteit en minste betrouwbaarheid als ik de reviews moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Verona27 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:09:
[...]
Nou ja voor de andere twee maakt dat niet echt uit. Al werken niet alle telefoons met fitbit maar ze heeft nu ook al fitbit, dus ga er vanuit dat dat wel werkt. De galaxy heeft vooral wel echt de minste functionaliciteit en minste betrouwbaarheid als ik de reviews moet geloven.
Je hebt gelijk dat het niet hoeft uit te maken, maar het kan wel. Er zit wel verschil in de apps per platform, iOS/Windows/Android. Ook werkt een Samsung met Samsung erg goed, dus hoe zit het met een Huawei Smartwatch en Huawei telefoon? En stel het is een iPhone moet dan een Apple Watch niet ook overwogen worden? En hoe zit het met bluethooth versies en efficiency daaromheen? TS heeft 3 stuks gevonden, maar er zijn er meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
swhnld schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:59:
[...]

Je hebt gelijk dat het niet hoeft uit te maken, maar het kan wel. Er zit wel verschil in de apps per platform, iOS/Windows/Android. Ook werkt een Samsung met Samsung erg goed, dus hoe zit het met een Huawei Smartwatch en Huawei telefoon? En stel het is een iPhone moet dan een Apple Watch niet ook overwogen worden? En hoe zit het met bluethooth versies en efficiency daaromheen? TS heeft 3 stuks gevonden, maar er zijn er meer mogelijk.
Dat is zeker waar. Ik zou zelf denk ik voor de Garmin Forerunner 45 gaan, kun je ook nog kiezen voor een kleinere, de S versie. Die komt binnenkort (eind van de maand geloof ik, is op sommige plekken al te koop) uit en biedt een heel compleet pakket met goede nadruk op fitness/hardlopen. Bovendien gewoon een mooi klokje en werkt niet met touch, iets wat ik zelf totaal niet prettig vind werken op horloges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zelf een samsung gsm en na wat rondgesnuffeld te hebben leken deze 3 horloges mij het leukste, als ik vooral naar prijs/uitzicht kijk. Ook zijn het 3 bekende merken, wat mij weer veiliger lijkt.
Een iwatch vind ik te duur en te vervelend dat deze elke dag opgeladen moet worden. :-) (+ ik heb geen iphone meer)

Of ik mijn telefoon al dan niet wil meenemen tijdens het lopen, nog niet over nagedacht. Tot hiertoe heb ik deze altijd moeten meenemen, maar vind dit niet lastig ofzo. Alleen gaan lopen zonder gsm is misschien wat gevaarlijk moest er iets gebeuren. Of kan je met de smartwatches die gps hebben ook een (al dan niet automatisch) bericht sturen als je geen gsm bij hebt?

Ik vraag me vooral ondervindingen af, waar de horloges nu in uitblinken, wat er zo gemakkelijk aan is. Of nadelen die ze ondervonden hebben in het gebruik, app, tekortkomingen, ... (zoals hier ergens genoemd is dat de heartrate bij samsung niet goed zou werken.)
swhnld schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:59:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Mijn vrouw heeft een iWatch, en meest irritante is dat die niet zelf door heeft dat ze gaat sporten, verder gaat die van haar 2 dagen mee, en op de sportschool zijn haar iPhone en iWatch beide gekoppeld aan de Wifi waardoor de iPhone in het kluisje kan liggen, en ze wel berichtjes heeft via de iWatch.
Mijn schoonvader heeft een Galaxy Watch 4 (laatste model), en gebruikt die voornamelijk voor heart rate, alarmen voor pillen nemen en berichtjes. Hij laat hem 2 keer per week op.
Pagina: 1