Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmorky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-08 20:02
Tijd geleden m'n hele PC geupgrade met oa. een ASUS Prime Z370-A moederbord, welke ook in staat is Intel Optane SSDs te gebruiken. Omdat ik alle draaiende schrijven voor eens en altijd uit mijn dekstop-PC wil gooien, ben ik nu op zoek naar een nieuwe SSD.

Nu ben ik best wel voor "experimentele" nieuwe tech, maar voor dagelijks gebruik zie ik het nut van Optane niet helemaal. Gezien deze vergelijking bijvoorbeeld, wat is het nut van een M.2 Optane boven een gewone M.2, behalve dat de lees en schrijfsnelheden iets hoger zijn. Ga ik dat merken tijdens een potje Battlefield of is dat echt meer voor toepassingen waarbij er veel on-disk dataverkeer is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Potje Battlefield wordt niet sneller, beter. opladen wel. maar gewone SSD als Intel 660p is prima. m.2 is btw formaat, en kan Sata of NVMe zijn. voor +- €70,- heb je 500GB pricewatch: Intel 660p 512GB

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

Zoals Hackus aangeeft ga je er weinig van merken. Framerates van games gaan er niet van omhoog, laadtijden zullen misschien een fractie korter zijn, maar dan nog start de game niet als er nog niet genoeg spelers zijn ingeladen dus tsja wat heb je aan de snelste laadtijd? Vrij weinig. Een goede NVME ssd van ~500GB is momenteel het meest aantrekkelijke dat je kan aanschaffen.