Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 22:42
We streven allemaal naar een betere carrière. Vaak gaat dat gepaard met het valideren van je vaardigheden voor je (potentiële) werkgever. De meesten van ons doen dat door zich te laten certificeren in de onderwerpen waar we graag mee werken.
Ik ben er zelf een van. Ik ben jong, net begonnen in IT, en ik heb 4 jaar ervaring in een skilled servicedesk. En ben klaar voor de volgende stap.
Dus ik begon met gecertificeerd te worden. Om mijn vaardigheden te bewijzen aan mijn toekomstige werkgevers. Nog geen twee weken geleden kreeg ik mijn ITILv3 Foundation (ik ben op de hoogte van V4). En net dit weekend kreeg ik mijn MD-101. Nu ben ik van plan om te leren voor de md-100 en daarna te gaan voor de az-100 of misschien de 70-740 (+741,742).
Ik ben erg leergierig. Ik ben erg gemotiveerd om mijn carrière naar een hoger niveau te tillen. Dus besteed ik veel van mijn vrije tijd aan het leren van het aankomende certificaat. Maar mijn collega's zeiden dat ik misschien rustiger aan wil doen hiermee. Dit voornamelijk omdat nieuwe werkgevers misschien op hun hoede zijn omdat ik al deze examens had kunnen doen met braindumps/prepaway. Want hoe anders zou ik om de paar weken ongeveer 1 examen halen?
En ik begrijp volledig wat ze zeggen. Maar zou dat me moeten weerhouden om certificaten te krijgen? Moet ik het strategisch spelen en een tijdje wachten?
Wat zijn jullie visies hierop?

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• MrNiceGuyIT
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-10 23:28
Goed bezig, lekker door gaan zo.
Niet naar je collega's luisteren, voor een werkgever die evt. zo achterdochtig is zou ik niet willen werken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 19:43
Nouja, je hebt in ieder geval geen examenvrees, faalangst, en andere dingen die veel vervelender zijn. Ik zou vooral doorgaan met studeren en certificeren. Werkgevers weten ook wel dat er altijd een mix is tussen papieren kennis en praktijkervaring. Zonder certificering heb je meer moeite om door te groeien hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Als je gewoon kunt laten zien dat je de kennis hebt, dan gewoon lekker zo door gaan. Als er echt gewerkt wordt met die nuggets of wat dan ook, valt diegene snel genoeg door de mand ;)

En als een werkgever echt zo raar erover denkt dan wil je er ook niet voor werken lijkt me ;)

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ik denk dat je collega's het niet willen omdat zij dan afgeschilderd kunnen worden als sloom :+
Gewoon lekker doen, elke verstandige werkgever zou wel iemand willen die uit zichzelf deze inzet toont en binnen record tijd allerlei certificaten binnen heeft gesleept, dat getuigt van toewijding!

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het nadeel aan het erg snel opvolgend halen van certificaten is dat mensen er soms van uit gaan dat je weinig tot geen ervaring hebt op de gebieden of zelfs niet werkzaam was gedurende de studie tijd. Als je hier een goede uitleg voor hebt lijkt mij er weinig aan de hand.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 13-05-2019 10:47 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Als je het kunt onderbouwen zoals je ook doet in deze post, dan lijkt me dat je een sterk verhaal hebt.

This too shall pass

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:34
Je kunt ze toch gewoon als behaald op je CV zetten? Desnoods met jaartal erbij. Je hoeft nergens een precieze datum te noemen. Vaak doet het verhaal dat je erbij verteld meer dan wat er op je CV staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:33
Bor schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:47:
Het nadeel aan het erg snel opvolgend halen van certificaten is dat mensen er soms van uit gaan dat je weinig tot geen ervaring hebt op de gebieden of zelfs niet werkzaam was gedurende de studie tijd. Als je hier een goede uitleg voor hebt lijkt mij er weinig aan de hand.
We zijn toch het tijdperk dat certificaten een soort token van ervaring voor moesten stellen wel voorbij?

Voor mij is het niets meer dan juist een teken voor iemand zonder werkervaring dat er wel theoretische kennis over is.

Maargoed, alles staat of valt met het bijpassende verhaal en TS heeft een prima onderbouwing wat mij betreft :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:19

Agent47

I always close my contracts.

7Sins schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:36:
We streven allemaal naar een betere carrière. Vaak gaat dat gepaard met het valideren van je vaardigheden voor je (potentiële) werkgever. De meesten van ons doen dat door zich te laten certificeren in de onderwerpen waar we graag mee werken.
Ik ben er zelf een van. Ik ben jong, net begonnen in IT, en ik heb 4 jaar ervaring in een skilled servicedesk. En ben klaar voor de volgende stap.
Dus ik begon met gecertificeerd te worden. Om mijn vaardigheden te bewijzen aan mijn toekomstige werkgevers. Nog geen twee weken geleden kreeg ik mijn ITILv3 Foundation (ik ben op de hoogte van V4). En net dit weekend kreeg ik mijn MD-101. Nu ben ik van plan om te leren voor de md-100 en daarna te gaan voor de az-100 of misschien de 70-740 (+741,742).
Ik ben erg leergierig. Ik ben erg gemotiveerd om mijn carrière naar een hoger niveau te tillen. Dus besteed ik veel van mijn vrije tijd aan het leren van het aankomende certificaat. Maar mijn collega's zeiden dat ik misschien rustiger aan wil doen hiermee. Dit voornamelijk omdat nieuwe werkgevers misschien op hun hoede zijn omdat ik al deze examens had kunnen doen met braindumps/prepaway. Want hoe anders zou ik om de paar weken ongeveer 1 examen halen?
En ik begrijp volledig wat ze zeggen. Maar zou dat me moeten weerhouden om certificaten te krijgen? Moet ik het strategisch spelen en een tijdje wachten?
Die examens haal je zonder dumps /prepaway begrijp ik. Dan verifieer je je kennis. Als jij ze haalt zonder antwoorden of wat dan ook dan is er niks aan de hand. Gewoon door gaan en jezelf blijven ontwikkelen. Collega's mogen een voorbeeld nemen aan zo'n instelling.Waarschijnlijk zijn ze gewoon jaloers dat je snel leert en ze zelf mogelijk wel braindumps gebruiken en iets te verbergen hebben :D

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySparda
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 04:56
Wees trots op je drive, ambitities en leergierigheid. Zorg dat je mensen omheen zoekt/krijgt die jouw positief ondersteunen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 22:42
Ik lees jullie antwoorden met veel interesse door. En ben blij met de feedback die ik krijg.
Echter viel het mij ook op dat @Knee-Buckler melding maakte over cbtnuggets. Een platform met training videos.
Nu maak ik zelf gebruik van Lynda (iets soortgelijks). Hiermee heb ik de kennis verkregen om mijn ITILv3 te behalen. En mijn MD-101 (samen met een testomgeving).
Ik vraag me hierbij dus af, gezien zijn reactie. Is het behalen van certificaten met behulp van zulke videos dus ook niet respectabel? Ik had juist gedacht dat dat de manier is waarop er geleerd hoort te worden. Uiteraard naast de praktijkervaring vanuit je werkplek.
Kunnen jullie mij vertellen wat jullie gedachte daarop is? Hoe hoort er voorbereid te worden op de examens? Zijn training videos (evt met testomgevingen) niet de manier waarop het hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
7Sins schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:03:
Ik lees jullie antwoorden met veel interesse door. En ben blij met de feedback die ik krijg.
Echter viel het mij ook op dat @Knee-Buckler melding maakte over cbtnuggets. Een platform met training videos.
Nu maak ik zelf gebruik van Lynda (iets soortgelijks). Hiermee heb ik de kennis verkregen om mijn ITILv3 te behalen. En mijn MD-101 (samen met een testomgeving).
Ik vraag me hierbij dus af, gezien zijn reactie. Is het behalen van certificaten met behulp van zulke videos dus ook niet respectabel? Ik had juist gedacht dat dat de manier is waarop er geleerd hoort te worden. Uiteraard naast de praktijkervaring vanuit je werkplek.
Kunnen jullie mij vertellen wat jullie gedachte daarop is? Hoe hoort er voorbereid te worden op de examens? Zijn training videos (evt met testomgevingen) niet de manier waarop het hoort?
Jawel, dat is wel acceptabel zolang je ook maar de opdrachten uitvoert. Het gaat er dus om dat je de kennis gaat leren en uit gaat voeren in de praktijk.

Ik zie soms ook ITers die bijvoorbeeld ITIL gaan doen en dan alleen maar alle vragen en antwoorden gaan leren. Ja dan haal je de toets makkelijk, maar echte kennis over hoe het werkt en hoe ermee om te gaan heb je dan niet..

dat is wat ik bedoel met nuggets. Zorg dat je alles wat je leert ook toe kan passen in de praktijk. Bijvoorbeeld de nuggets volgen, en dan tegelijk op een systeem alles toe passen en nabootsen (op je eigen manier) zodat je weet wat je doet en waarvoor je het doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 00:00
Je gaat hier verschillende antwoorden op krijgen. Ik persoonlijk (als trainer) vind ik het pas een succes hebben als de stof begrepen is. Het is helaas de werkelijkheid dat werkgevers/opdrachtgevers een melding willen zien dat certificaten gehaald zijn, maar dat dit in de markt gelijk zijn waarde heeft. Certificaten halen is natuurlijk alleen bedoeld om kennis te toetsen. Braindumps halen dat weer onderuit. Je moet je alleen niet zelf in de maling nemen door dit te doen.

Zolang je zelf van mening bent dat je de stof beheerst en niet nat gaat bij werkgevers/opdrachtgevers, doe je het goed. Iedereen leert het op zijn/haar eigen manier en dat is allemaal prima. Net zoals brain dumps ook kunnen helpen in het zelf toetsen van je kennis en indien dat niet op niveau is, dat je weer in de theorie duikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JaySparda schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:54:
Wees trots op je drive, ambitities en leergierigheid. Zorg dat je mensen omheen zoekt/krijgt die jouw positief ondersteunen! :-)
Precies dit. Er is totaal niets mis met je best doen. TS, ik ga ervan uit dat je daadwerkelijk je werk gedaan hebt en 'netjes' geleerd hebt. Waarom zou je hier dan ook maar 1 tel onzeker over zijn?

Gewoon doorgaan zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentimental-Hat
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:05
Je kan natuurlijk je lijst met behaalde certificaten aanpassen naar de functie waar je naar solliciteert.
De niet/minder relevante certificaten weg laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:48
Sentimental-Hat schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:56:
Je kan natuurlijk je lijst met behaalde certificaten aanpassen naar de functie waar je naar solliciteert.
De niet/minder relevante certificaten weg laten.
Ik zou de minder relevante certificaten verder onderaan de lijst zetten maar zeker niet weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:25

Typhone

Who Dares Wins

Die collega's zien hun kansen op de markt kleiner worden. En zien problemen in toekomstige opslag. En zien problemen wanneer de economie minder draait. En de enige die dan profiteert -> ben jij.

Niet luisteren dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

In tegenstelling tot veel andere reageerders raad ik je aan om er nog eens goed over na te denken. Als werkgever heb ik niet al te beste ervaringen met mensen die diploma na diploma halen in hoog tempo halen. Ze zitten vaak erg vast in het stramien geleerd door de opleiders, die helaas niet altijd veel feeling hebben met de praktijk. Ik heb liever een half jaar ervaring meer dan een diploma meer.

Ik zou dus niet al te veel haast maken en proberen wat praktijk ervaring op te doen. Al was het alleen maar omdat je dan beter weet waar je sterkte en interesses liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Typhone schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:05:
En de enige die dan profiteert -> ben jij.
Want?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:28

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:43:
Ik heb liever een half jaar ervaring meer dan een diploma meer.
Uiteraard heb je liever meer ervaring, maar dat is hier niet de vraag. Het is de vraag of je iemand pakt met 5 of met 15 certificaten en in beide gevallen 2 jaar ervaring.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:25

Typhone

Who Dares Wins

Hij heeft ze (certificaten bijvoorbeeld) wel. We zitten nu in een mooie economische tijd. Men vergeet weer hoe dat er circa 8 jaar geleden voorstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Het is geweldig dat je zo leergierig bent en dat je het een na de ander certificaat haalt. Echter, voor een werkgever is het véél belangrijker dat je die kennis in de praktijk weet te brengen. Het punt is niet dat je een X aantal papiertjes achter je naam hebt staan maar dat een werkgever weet dat 'ie op een bepaald gebied op je kan bouwen. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

FreezeXJ schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:48:
[...]

Uiteraard heb je liever meer ervaring, maar dat is hier niet de vraag. Het is de vraag of je iemand pakt met 5 of met 15 certificaten en in beide gevallen 2 jaar ervaring.
Als die 15 certificaten gehaald zijn tijdens die twee jaar ervaring zou ik toch even doorvragen. De meeste werkgevers willen sociale en stabiele werknemers. Zo veel studie naast een baan is voor mij opvallend.

Als beginnend werknemer moet je altijd onthouden dat een problematische werknemer altijd veel meer impact heeft dan een zeer goede werknemer. En met beperkte referenties ben je meestal veel voorzichtiger. Voor de sollicitant is het dus van het grootste belang om alle rode en orange lichten te vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 12-10 10:14
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:59:
[...]

Als die 15 certificaten gehaald zijn tijdens die twee jaar ervaring zou ik toch even doorvragen. De meeste werkgevers willen sociale en stabiele werknemers. Zo veel studie naast een baan is voor mij opvallend.
Ik hoop altijd dat een werkgever niet teveel naar die certificaten kijkt. Tuurlijk, er zijn certificaten die waarde hebben, maar een boel IT certificaten zeggen niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Teveel certificaten kun je volgens mij niet hebben, dus prima dat je die aan het halen bent. Tegelijkertijd zou ik je toch aanraden iets meer tijd tussen de examens/leerperiodes door te plannen. Een certificaat is leuk, maar een momentopname. Wanneer je in de enkele weken erop focust om de dingen die je nog vers in het geheugen liggen ook in de praktijk toe te passen, zal je helpen om het in je lange termijn geheugen te planten en dan heb je er meer aan. Zelf heb ik ook wel eens 2-3 trainingen per maand gedaan, en merkte aan mezelf dat de kennis toch minder goed is blijven hangen. De stof waar ik meer mee bezig ben gegaan na de training kan ik veel beter in de praktijk toepassen.

In lijn met bovenstaande, probeer er ook voor te zorgen dat je relevante trainingen volgt. D.w.z. wanneer je nu bijvoorbeeld een ingewikkelde UNIX training volgt, maar dat in de praktijk (nog) niet nodig hebt, dan is de kans groot dat je over 1-2 jaar zo weinig nog herinnert dat je de training haast weer opnieuw moet doen. Dan pak je het wel sneller op, maar is toch jammer in mijn optiek. Dat heb ik om me heen al meerdere keren gezien (bv. wanneer er een plekje van een training vrij kwam i.v.m. zieke collega. Leuk voor degene die kon inspringen maar op lange termijn weinig aan gehad).,

Succes met je studie :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 17:12
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:59:
[...]
Dus iemand die thuis hard zit te leren is minder stabiel dan die werknemer die zeer sociaal elke avond biertjes wegtikt in het café?

Ik zie een ambitieuze medewerker die graag verder wil groeien. Die brengt meerwaarde.
Die sociaal stabiele medewerker zit de hele dag te wachten tot het 5 uur wordt.... tot zijn pensioen.
Die ambitieuze, ja die gaat een keer weg... maar voordat ie dat doet heb je er wel heel veel plezier aan gehad.. of je maakt hem op een dag manager want met hem groeit je bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
Ik heb happen zand geproefd die minder droog zijn dan ITIL. Als je met video's er sneller doorheen komt zou bij mij alleen maar een plus zijn in een sollicitatiegesprek! Je moet ITIL gewoon ongeveer doorhebben, niemand kent dat helemaal, inclusief iedereen die het papiertje heeft. Het is bij mij dan ook nooit gevraagd, ook al is het goed om te hebben.

Gewoon certificaten halen, laat je niet gek maken door je collega's als ze er al naar vragen dan is het verhaal dat je hier in de eerste post hebt gezet meer dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Op zich is er niets mis met het halen van certificaten, altijd goed voor je CV, maar zorg ook voor echte werk-ervaring. Niets is irritanter dan iemand die roept dat volgens het boekje bepaalde dingen moeten en geen idee heeft van hoe iets te implementeren. Aankomen met een tiental certificaten die in een jaar behaald zijn geeft aan dat je wel leergierig bent maar geen ervaring hebt en misschien niet in staat bent om in een team te opereren. Daarom kijk ik bij een CV ook naar relevante werkervaring in relatie tot opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Waarnemer schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:03:
[...]

Dus iemand die thuis hard zit te leren is minder stabiel dan die werknemer die zeer sociaal elke avond biertjes wegtikt in het café?
Vaak is een gezonde werk/privé balans idd een teken van een stabiel leven tov elke dag hard studeren. ;)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:26

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik denk dat het ook afhangt van de certificaten die je haalt.
Een prince2, ITIL en basic/associate level certificaten zullen niet zo opvallen.

Als je certificaten zoals CISSP om de 2/4 weken haalt, dan kan je wel vragen verwachten.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

Dit voornamelijk omdat nieuwe werkgevers misschien op hun hoede zijn omdat ik al deze examens had kunnen doen met braindumps/prepaway. Want hoe anders zou ik om de paar weken ongeveer 1 examen halen?
Ik zou denken dat ik met een vakidioot te maken heb. Dat is iets goeds. Ik denk niet dat je naar je collega's moet luisteren, meer kennis meer papieren. Altijd goed. Mensen die alleen met braindumps hun certificaat halen worden in een gesprek toch wel gefiltert. Ik zou haast denken -maar daar weet ik niet genoeg voor- dat ze zich bedreigd voelen door jou intellect en inzet. De beste combinatie om in IT successvol te worden.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 20:43
Ik ben erg leergierig. Ik ben erg gemotiveerd om mijn carrière naar een hoger niveau te tillen. Dus besteed ik veel van mijn vrije tijd aan het leren van het aankomende certificaat.

Maar mijn collega's zeiden dat ik misschien rustiger aan wil doen hiermee. Dit voornamelijk omdat nieuwe werkgevers misschien op hun hoede zijn omdat ik al deze examens had kunnen doen met braindumps/prepaway.
Natuurlijk geven je collega's je dit 'advies'. Die hebben geen zin om een stapje harder te hollen, omdat er een of andere ambitieuze snotneus in de stroomversnelling zit en hun plekje op de apenrots bedreigt. ;)

Trek lekker je eigen plan en maak je niet te druk om wat je collega's of een potentiële werkgever zou kunnen denken. Als jij je goed voelt bij het behalen van certificaten dan kun je daar sowieso nooit spijt van krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-10 19:07
Behaal certificaten van datgene wat je in de praktijk gaat toepassen.

Leren zonder nadenken is arbeid zonder nut.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:02

Basszje

Reisvaap!]

Ik zou ook de nadruk leggen op herhaling op een gegeven moment. Als je bv een paar certificaten verder bent, heb je de kennis van de eersten dan nog wel paraat? Zo niet, dan moet je daaraan werken en vooral zorgen dat je het in de praktijk toepast ( dan gaat het nl. van de studiegeheugen naar je werkroutine ) .

Niets zo zuur als op sollicitatie een vraag krijgen over een vakgebied en je kan er net even niet opkomen ;)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik herken het wel, periodes waarin je veel certificeringen haalt. Het is een soort golvende beweging. Zit ik op een drukke opdracht, combineert het soms lastig. Maar wie weet heb je 2-3 maanden geen opdracht, en kan je echt meters maken met certificeringen.

Als je een tijdslijn zou maken met mijn opdrachten en certificeringen, zie je dat veel certificeringen zijn behaald in de periode's tussen opdrachten, of opdrachten waar de werkdruk niet zo hoog ligt. Als je nu in een periode zit dat je er lekker aan kan werken moet je dat gewoon doen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1