Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 11:23
Dag allen,

Ik zoek een?
Een E-reader. Dit zal mijn eerste worden en heeft derhalve niet spectaculaire eisen. Ik zal hem voornamelijk gebruiken op vakantie, dus in het vliegtuig, bij het zwembad (niet in het zwembad), op het strand en in het apparatement.

Wat is je budget?
Schatting tussen 100 en 150 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Boeken lezen op bovengenoemde locaties.

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik naar de populaire E-readers in de Pricewatch kijk, dan kom ik eigenlijk op twee E-readers die voor mij interessant zouden zijn, namelijk de Kobo Clara HD en de Kindle Paperwhite 2018. Ik denk zelf dat ik een 6" scherm groot genoeg vindt; mijn ogen zijn prima en het lijkt mij fijner om een compactere E-reader te hebben. Hoe denken jullie daarover?
Het is mij bekend dat de boeken van de Kobo via bol.com en van de Kindle via Amazon gekocht dienen te worden.

Welke vragen heb je hier nog over?
- Alhoewel de Kobo Clara HD strict genomen niet waterdicht is, vraag ik mij af of deze goed gebruikt kan worden bij het zwembad/op het strand?
- Klopt het dat beide E-readers in principe dezelfde bestandformaten ondersteunen, waarbij wel gezegd moet worden dat de Kindle een converter nodig heeft als de bestanden niet van Amazon weg komen?
- Zijn er nog aspecten die ik over het hoofd zie waar voor ik toch voor de ene moet gaan en de andere moet laten liggen?
- Zijn er nog andere E-readers die voldoen aan mijn eisen (bv. de Amazon Kindle 2019)?

Alvast hartelijk dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
barzi schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:10:
- Alhoewel de Kobo Clara HD strict genomen niet waterdicht is, vraag ik mij af of deze goed gebruikt kan worden bij het zwembad/op het strand?
Je moet er geen water overheen gooien, maar wat spetters kan het ding prima hebben. Overigens heb je voor 9 euro boven je budget wel een waterdichte Kobo: pricewatch: Kobo Aura H2O (edition 2) Zwart.

Dat apparaat heeft mijn vriendin sinds vorig jaar en die is er echt super blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:18
Ik vind 6 inch ook groot genoeg.

Volgens mij zijn de verschillen vrij klein geworden de laatste jaren qua techniek en features. Ik denk dat je een paar extra punten mee moet nemen:

1. In welke taal lees je het meest? Bij mijn weten heeft Amazon de grootste collectie Engelstalig en Kobo de grootste Nederlandstalig.
2. Wat doe je als je onderweg boeken bij wil kopen en je zou een converter moeten gebruiken als Calibre op een laptop/PC om het boek leesbaar te krijgen als je het bij de andere gekocht heeft?
3. Zit er een online winkel op de Kobo dat je onderweg de boeken bij kunt kopen gelijk op het apparaat (Kindle heeft dat zeker)?

Ikzelf gebruik een Kindle, en koop vaak de boeken op het apparaat terwijl ik op bestemming ben (Amazon rekent de BTW waar je op dat moment geografisch zit en dat pakt bijna altijd goedkoper uit dan in Nederland kopen). Ook lees ik veel in het Engels en kosten die over het algemeen minder dan de Nederlandse vertalingen. Laatste heb ik een officieel hoesje die het apparaat in de slaap zet als ik hem dicht klap, en beschermt het scherm tegen vallen, en houd vast als een gewoon boek.