Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

problemen met pc upgrade, meerdere BSOD's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tsuhiki
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-11 17:02
Mijn vraag
Geen idee of dit het goede gedeelte is maar ik probeer het gewoon,
Ik heb ongeveer een half jaar geleden mijn pc geupgrade maar sinds dien heb ik alleen maar last van bsod's.
Ze komen a) tijdens het laden van windows 10. B) op het inlog scherm van windows . C) op het moment dat ik iets ga doen zodra hij is ingelogt. Ze komen alleen de eerste keer dat de pc word opgestart. dus eigenlijk maar 1 keer.
De BSOD codes die ik krijg zijn
- kernel security check failure
- page fault in nonpaged area
- memory management
- en nog 1 maar ik vergeet deze elke keer weer op te schrijven

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
De Nieuwe hardware die ik gekocht heb
- AMD Ryzen 3 2200G - Processor
-WD Blue 3D NAND SATA SSD - Solid state drive
-Gigabyte GA-AB350M-DS3H - 1.X
-Toshiba DT01ACA300 - Vaste schijf x2
-G.Skill Aegis DDR4 16GB - Geheugen

Hardware overgenomen van de oude pc
- de 500 watt voeding(weet niet meer welk merk of type
- een wd 3tb green schijf uit 2012
- een seagate 3tb schijf uit 2015

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
ik had origineel de windows 10 via MBR geinstalleerd staan, dus deze 2 weken geleden via uefi geinstalleerd, maar zelfs zonder andere software er op blijven de bsod's komen
ik heb al memtest x86 voor 4 uur laten runnen en deze heeft geen fouten gevonden

---
Dus om het op te sommen
Zouden mijn bsod's door de een van de oudere componenten kunnen komen of moet ik gaan kijken voor garantie op de nieuwe?

Alle reacties

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
4 uur is aan de korte kant... liever langer.

maar wat voor voeding heb je? merk en type?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zoveelste Gigabyte.....AM4

@Tsuhiki Heb je het RAM in de grijze bankjes ?
BIOS updates...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:17

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Staat je geheugen op de Gigabyte QVL lijst (je hebt niet het precieze type aangegeven)? Zo niet, dan kan je kijken of XMP aan staat in je BIOS. Bij mij levert/de dat van de zelfde vage klachten op (gigabyte moederbord). Sinds ik het uit heb gezet geen last meer van gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Dwarlorf op 13-05-2019 12:22 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:32
Bios reset uitvoeren.
Bios updaten naar de nieuwste versie.
Geheugensnelheid goed instellen in het bios.

Wat is het exacte type van geheugen en voeding?

• Tsuhiki
Hackus schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:13:
Zoveelste Gigabyte.....AM4

@Tsuhiki Heb je het RAM in de grijze bankjes ?
BIOS updates...
ik had ze in de zwarte zitten, en bios had ik geupdate voordat ik mijn reinstall uitvoerde(liep toen maar 1 versie achter)
Dwarlorf schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:19:
Staat je geheugen op de Gigabyte QVL lijst (je hebt niet het precieze type aangegeven)? Zo niet, dan kan je kijken of XMP aan staat in je BIOS. Bij mij levert/de dat van de zelfde vage klachten op (gigabyte moederbord). Sinds ik het uit heb gezet geen last meer van gehad.
de XMP instelling staat uit
https://azerty.nl/product...-ddr4-16gb-geheugen-16-gb
zijn de ram sticks die in het systeem zitten
Uszka schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:53:
Bios reset uitvoeren.
Bios updaten naar de nieuwste versie.
Geheugensnelheid goed instellen in het bios.

Wat is het exacte type van geheugen en voeding?
type ram staat hierboven, toen ik de bios update werd deze vanzelf terug naar fabrieksinstellingen gezet.
Het type van de voeding kan ik op dit moment even niet terug vinden, kan ook niet meer zijn factuur vinden en de sticker van de voeding zit aan de verkeerde kant dus hier kom ik nog op terug zodra ik tijd heb om deze te demonteren

• Tsuhiki
Update:
Heb nog een keer gekeken of er geen nieuwere bios updates waren, ram in de grijze sloten gedaan.
Maar ik krijg nog steeds bsod's , zonder dat ik kan zien welke dit zijn want mijn scherm komt heel traag uit zijn opstart scherm, zodra hij wel normaal geladen is heeft hij geen dump bestanden gemaakt welke ik via het programma BlueScreenView zou kunnen uitlezen.

De voeding is een https://tweakers.net/pric...ronze-450w/specificaties/
deze is een half jaar eerder dan de andere nieuwe componenten gekocht.

EDIT 05-06-2019 :
Operations schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:21:
@Tsuhiki ,

Heb je de mogelijkheid om met een andere voeding te testen? En waarom een SFX voeding (wat voor behuizing heb je?)

Is er (voldoende) airflow in je kast aanwezig? Ik zie nergens of je al naar de temperatuur van cpu gekeken hebt, eventueel tijdens een stress test?
ik heb geen mogelijkheid om met een andere voeding te testen, het is een SFX voeding omdat ik helaas niet opgelet had tijdens het kopen. En het vorige systeem dat in deze zelfde kast en voeding zat had er geen problemen mee. Het zit in een normale ATX kast en de voeding had een mounting bracket waardoor hij er toch normaal in past dus ik dacht zal vast niet uit maken.

Aangezien het probleem zich alleen voordoet vanaf een cold boot en ik zodra hij een keer crasht gewoon alles er mee kan doen wat ik wil( hij word voornamelijk gebruikt voor netwerk opslag en het hosten van lan ark survival evolved servers. kan meerdere tegelijk aan zetten en hij klaagt nergens over) ga ik er niet van uit dat dit veroorzaakt word door temperatuur of dat er te veel van het systeem gevraagd word

[ Voor 51% gewijzigd door Tsuhiki op 05-06-2019 14:57 ]

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 14:12
@Tsuhiki ,

Heb je de mogelijkheid om met een andere voeding te testen? En waarom een SFX voeding (wat voor behuizing heb je?)

Is er (voldoende) airflow in je kast aanwezig? Ik zie nergens of je al naar de temperatuur van cpu gekeken hebt, eventueel tijdens een stress test?

[ Voor 74% gewijzigd door Operations op 30-05-2019 22:27 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 14:12
Tsuhiki schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:26:
Update:
Heb nog een keer gekeken of er geen nieuwere bios updates waren, ram in de grijze sloten gedaan.
Maar ik krijg nog steeds bsod's , zonder dat ik kan zien welke dit zijn want mijn scherm komt heel traag uit zijn opstart scherm, zodra hij wel normaal geladen is heeft hij geen dump bestanden gemaakt welke ik via het programma BlueScreenView zou kunnen uitlezen.

De voeding is een https://tweakers.net/pric...ronze-450w/specificaties/
deze is een half jaar eerder dan de andere nieuwe componenten gekocht.

EDIT 05-06-2019 :

[...]

ik heb geen mogelijkheid om met een andere voeding te testen, het is een SFX voeding omdat ik helaas niet opgelet had tijdens het kopen. En het vorige systeem dat in deze zelfde kast en voeding zat had er geen problemen mee. Het zit in een normale ATX kast en de voeding had een mounting bracket waardoor hij er toch normaal in past dus ik dacht zal vast niet uit maken.

Aangezien het probleem zich alleen voordoet vanaf een cold boot en ik zodra hij een keer crasht gewoon alles er mee kan doen wat ik wil( hij word voornamelijk gebruikt voor netwerk opslag en het hosten van lan ark survival evolved servers. kan meerdere tegelijk aan zetten en hij klaagt nergens over) ga ik er niet van uit dat dit veroorzaakt word door temperatuur of dat er te veel van het systeem gevraagd word
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met BSOD niet kunnen lezen. Maar ik denk dat je probeert te zeggen dat hij automatisch reboot.

Zie hier option one. Dan blijft je BSOD gewoon staan.

https://www.tenforums.com...restart-windows-10-a.html

Ik zou toch gaan proberen aan een andere voeding te komen zodat je kan testen of dit het probleem oplost. (En dan uiteraard wel een goede voeding)

[ Voor 4% gewijzigd door Operations op 05-06-2019 15:35 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Pagina: 1