Al mijn bestanden zijn niet meer bereikbaar.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou zojuist verder werken aan mijn stage documenten voor school, en zodra ik mijn USB opende zag ik dit.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T4B8P1m.jpg

Ik heb iets als dit nog nooit eerder gezien. Ik ben zelf bang dat het een virus kan zijn maar ik heb er eigenlijk geen verstand van.

En natuurlijk heb ik al mijn belangrijke bestanden er op staan zonder recent een back-up gemaakt te hebben |:(
Ik hoop echt dat dit op te lossen is, enige suggesties?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2019 08:22 . Reden: Een betere foto toegevoegd. ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:21
De data op de USB stick is corrupt vanwege onveilig uitwerpen.

Formatteer de usb stick en ze de bestanden er opnieuw op.

Als je de bestanden niet ergens anders hebt staan kan het nog lastig worden. In ieder geval niet formatteren, schrijven of wat dan ook doen. Maar even met Photorec alle bestanden eraf kopieren. (Dit is helaas incl verwijderde bestanden)

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 13-05-2019 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:23:
De data op de USB stick is corrupt vanwege onveilig uitwerpen.

Formatteer de usb stick en ze de bestanden er opnieuw op.

Als je de bestanden niet ergens anders hebt staan kan het nog lastig worden. In ieder geval niet formatteren, schrijven of wat dan ook doen. Maar even met Photorec alle bestanden eraf kopieren. (Dit is helaas incl verwijderde bestanden)
Ik heb zojuist PhotoRec over mijn USB gedaan. Maar helaas zijn al de bestanden die ik er terug van krijg waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wellicht dat je deze ook nog kan gebruiken. Heeft mij een keer goed geholpen:
https://www.ccleaner.com/recuva

Verder zou ik alvast zoeken naar automatisch backup files. Ik neem even aan dat je een verslag in Word aan het maken bent, check even waar de autoherstel / backup bestanden opgeslagen zijn, en of je deze nog kan herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je een goed probleem want het usb stickje is corrupt.

Je kan nog trachten om met schijfcontrole problemen op te lossen, maar ik heb het nog niet echt vaak zien werken op dit soort problemen.

Mosterd na de maaltijd maar het moet toch altijd gezegd worden: BACKUPS!

Als de bestanden belangrijk genoeg zijn, naar een datarecoverybedrijfje kijken. Maar dat gaat je goed geld kosten.

Als het het geld iig niet waard is, zou ik proberen om met een image-programma (Acronis bijvoorbeeld) een image van de USB stick te trekken. Dus bit per bit een kopietje opslaan.

Kan je er daarna wat mee gaan aanrommelen om te proberen je data terug te krijgen - op die manier heb je met de backup/image in ieder geval wat extra kansen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2019 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:21
Dan is dit een dure les ben ik bang. Photorec kijkt naar de ruwe data zelf en herkent daar bestanden in.
Als al deze bestanden corrupt zijn, dan is de USB stick gewoon einde. Tijd voor een nieuwe.
Of wellicht iets in de cloud?

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 13-05-2019 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 12:31
De bestanden zijn inderdaad corrupt. Zoals Kees_B hierboven noemt kan je wellicht ccleaner proberen. Het opslaan van bestanden op USB-sticks is toch vaak wel tricky. Ik heb namelijk meerdere keren USB-sticks gekocht en gewonnen ("vroeger" via evenementen). Het is een paar keer voorgekomen dat ik een USB-stick van 64GB had gewonnen, maar zodra de USB-stick een bepaald limiet had bereikt (bijv. 8GB) dat de data corrupt raakte. Wat bleek nou, in veel gevallen was zo'n USB-stick niet 64GB, maar dat is via een programma gewijzigd waardoor het leek dat er 64GB op de USB-stick gezet kon worden. De USB-sticks waren vaak 4 of 8GB en zodra je meer data op de stick wilde zetten, raakte alles corrupt.

Voor school zou ik aanraden om een cloudopslag dienst te gebruiken, zoals bijv. OneDrive.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het lijkt er op dat ik maar een bedrijfje moet gaan vinden. Het is niet alleen school wat er op staat maar ook mijn eigen hobby/werk bestanden. En die zijn echt belangrijk voor mij. Ik heb nog wel een backup van mijn USB, maar deze is al wel weer wat oud. Maar het is beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:36:
Ja het lijkt er op dat ik maar een bedrijfje moet gaan vinden. Het is niet alleen school wat er op staat maar ook mijn eigen hobby/werk bestanden. En die zijn echt belangrijk voor mij. Ik heb nog wel een backup van mijn USB, maar deze is al wel weer wat oud. Maar het is beter dan niets.
Zijn je bestanden gered?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 21:52
offtopic:
USB is bedoeld om bestanden te transporteren (in de zin van "een kopie naar een andere locatie overzetten").
Het is te onbetrouwbaar om als unieke data opslaglocatie te dienen.
En degenen die nog steeds onveilig verwijderen spelen een Russische roulette met hun databestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Renault schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:06:
offtopic:
USB is bedoeld om bestanden te transporteren (in de zin van "een kopie naar een andere locatie overzetten").
Het is te onbetrouwbaar om als unieke data opslaglocatie te dienen.
En degenen die nog steeds onveilig verwijderen spelen een Russische roulette met hun databestanden.
Nop.

usb is bedoeld om een uniforme aansluiting te maken om je apparaten op aan te sluiten.

Universal serial bus

Het probleem is dat de meeste mensen voor een dubbeltje op de eerst rang willen zitten en de markt daar in facileerd ten koste van betrouwbaarheid

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Die laatst gewijzigd datums van sommige bestanden....zijn 70 jaar verder in de tijd :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Pagina: 1