Waterzuiveringssysteem hoofdkraan

Pagina: 1
Acties:
  • 3.593 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01 16:56
Wie heeft ervaring met een zuiveringssysteem via de hoofdkraan? Ik zie setjes van 150 tot circa 450 euro maar ik vraag me af of en nog betere zijn? Waarbij je dan minder snel de filters hoeft te vervangen? Kan zelf bar weinig vinden op internet en een aantal loodgieters komen met zo’n filtersysteem voor onder de wasbak. Dit hoef ik niet en wil een dergelijk filtersysteem via de hoofdkraan.

[ Voor 9% gewijzigd door ChrisSmoKe op 13-05-2019 00:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Bedoel je een ontharder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Hier wel een filter op de hoofdleiding.
Maar dat is puur om de grotere delen vervuiling uit het water te halen.
Filter behuizing is doorzichtig met een touw filter er in.

Hangt momenteel in de zon, dus wordt af en toe groenig.
Tijd om te verplaatsen...

Ik vermoed dat jij een iets technischer systeem bedoelt dan 20 euro aan filter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-06 21:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Wat wil je filteren? Zit er gruis in je leidingwater, wil je ontharden, woon je niet in NL of ben je zo'n colloïdaal zilver figuur? Dat maakt denk ik voor het type filter nogal wat uit.

Als de kwaliteit van het water verder goed is zie ik eigenlijk alleen maar nadelen aan een filter op de hoofdleiding.

[ Voor 24% gewijzigd door -36- op 13-05-2019 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
Nope
-36- schreef op maandag 13 mei 2019 @ 00:20:
Wat wil je filteren? Zit er gruis in je leidingwater, wil je ontharden, woon je niet in NL of ben je zo'n colloïdaal zilver figuur? Dat maakt denk ik voor het type filter nogal wat uit.
Wil schoner (drink)water. Zoals dit: https://www.123zuiverwate...-filter-3-delig,43.html#p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waar woon je? In NL hebben we toch al fantastisch kraanwater? :?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Room42 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 00:29:
Waar woon je? In NL hebben we toch al fantastisch kraanwater? :?
In sommige regio's heb je nog steeds te maken met een DH die hoog zit, wat er voor zorgt dat er veel kalk in de leidingen blijft zitten (of in de zeefjes). Soms leidt het tot verstoppingen in het leidingwerk. Ik kan het weten, ik zat op 13DH.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
-36- schreef op maandag 13 mei 2019 @ 00:20:
Als de kwaliteit van het water verder goed is zie ik eigenlijk alleen maar nadelen aan een filter op de hoofdleiding.
Kwaliteit kan beter vandaar mijn post :)

Welke nadelen zie jij dan los van de kosten van nieuwe filters?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Let wel op dat volledig onthard water niet te zuipen is en je de shampoo alleen uit je haar krijgt met de hogedrukreiniger.
ChrisSmoKe schreef op maandag 13 mei 2019 @ 00:43:
[...]

Drukverlies
Outerspace schreef op maandag 13 mei 2019 @ 00:33:
[...]

In sommige regio's heb je nog steeds te maken met een DH die hoog zit, wat er voor zorgt dat er veel kalk in de leidingen blijft zitten (of in de zeefjes). Soms leidt het tot verstoppingen in het leidingwerk. Ik kan het weten, ik zat op 13DH.
Verstoppingen door hard water? Lol wat? Dat gebeurd alleen als je een leiding hebt die telkens opdroogd. Zolang je het water niet laat opdrogen... geen kalk. In zo'n oud gresriool... ja, daar krijg je zeker kalk. Maar werkelijk nog nooit gezien in waterleidingen.

[ Voor 46% gewijzigd door kabeltjekabel op 13-05-2019 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

[...]

Maar hoe heb je de kwaliteit gemeten, zodat je kan kwalificeren dat het beter kan? Als het gaat om een te hoog kalkpercentage, kijk eens naar waterontharders: Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-06 21:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Je creëert een extra single point of failure (die ook nog regelmatig onderhoud nodig heeft) op je complete watervoorziening. Dus als het puur voor de luxe is of zonder garanties dat het altijd binnen een paar uur gefikst kan worden zou ik er niet aan beginnen. Dan is zo'n filtertje onder de gootsteen toch wel een stukje minder kritiek bij problemen.

Edit: je zou natuurlijk iets van een bypass kunnen maken zodat je de filter kan afkoppelen. Maar het lijkt me alsnog veel gedoe voor een niet noodzakelijke installatie.

[ Voor 121% gewijzigd door -36- op 13-05-2019 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

kabeltjekabel schreef op maandag 13 mei 2019 @ 01:21:

Verstoppingen door hard water? Lol wat? Dat gebeurd alleen als je een leiding hebt die telkens opdroogd. Zolang je het water niet laat opdrogen... geen kalk. In zo'n oud gresriool... ja, daar krijg je zeker kalk. Maar werkelijk nog nooit gezien in waterleidingen.
Ik heb hier een 12mm leiding die blijkt (behoorlijk) verstopt te zitten vanaf de cv ketel naar beneden (heet water). Hierdoor heb ik een enorm drukverlies. Met een waterontharder heb ik daar deels de problemen mee opgelost, maar mogelijk moet ik nog een mannetje hebben die of met een camera kan kijken of met een hogedrukspuit het eea kan wegblazen. De verstopping kan er mee te maken hebben hebben diverse lui verteld, maar goed ik ben een computertechneut en niet een waterleidingexpert ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Alu hoedje afzetten.

Die 400 euro kan je beter aan de Efteling of iets besteden daar heb je meer aan.
Een waterontharder zou je in principe nog wat aan kunnen hebben in bepaalde gebieden maar een filter...

Nee, doe jezelf een lol en besteed dat geld elders

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:39
Normaal heb je geen water filter nodig. Kraanwater is zo te drinken. Denk dat je ook niet moet willen om dit nog meer te gaan filteren gezien de kosten/onderhoud wat hierbij komt kijken.
Ik heb sinds een week een RO installatie thuis staan maar denk er toch nog niet aan om dat water te gaan drinken.

[ Voor 24% gewijzigd door ExploitSolo op 13-05-2019 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

[...]

Als de kwaliteit beter kan heb jij vast en zeker data die dat kan onderbouwen.
En als jij die data hebt kun jij meteen kijken wat voor systeem je nodig hebt om bepaalde dingen uit het water te halen! Er zijn hele systemen op de markt voor offgrid leven waar je water mooi door allerlei systemen gaat om alle zooi er uit te halen. Het ding is alleen dat is voor jouw water al lang gebeurd op een veel hoger niveau als jij ooit kunt bereiken.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:17
In welk opzicht wil je de kwaliteit beter hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonILLY
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 14:31
Wat je zoekt is zoiets denk ik:

https://www.boshuis.nl/wa...ingen/#healthywaterfilter

Of het nuttig is moet je zelf bepalen.
Ik ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 11:33

JdM

Humbled

kabeltjekabel schreef op maandag 13 mei 2019 @ 01:21:
Let wel op dat volledig onthard water niet te zuipen is en je de shampoo alleen uit je haar krijgt met de hogedrukreiniger.

[...]
:/

Heb hier 0,0 DH water uit de kraan door een waterontharder, jouw "bevindingen" slaan nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:40
-36- schreef op maandag 13 mei 2019 @ 01:22:
Je creëert een extra single point of failure (die ook nog regelmatig onderhoud nodig heeft) op je complete watervoorziening. Dus als het puur voor de luxe is of zonder garanties dat het altijd binnen een paar uur gefikst kan worden zou ik er niet aan beginnen. Dan is zo'n filtertje onder de gootsteen toch wel een stukje minder kritiek bij problemen.

Edit: je zou natuurlijk iets van een bypass kunnen maken zodat je de filter kan afkoppelen. Maar het lijkt me alsnog veel gedoe voor een niet noodzakelijke installatie.
Een bypass zul je altijd moeten doen. Kun je filter vervangen (op je gemak) zonder compleet zonder water te zitten :).

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisSmoKe
@pyrofielo volgens mij heb jij te lang zo'n hoedje gedragen gezien je reactie. Hou die dommigheid maar voor je wil je?

@DonILLY thnx, ik ga eens kijken!

@Shunt haha, o echt? Oke 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

ChrisSmoKe schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:15:
@pyrofielo volgens mij heb jij te lang zo'n hoedje gedragen gezien je reactie. Hou die dommigheid maar voor je wil je?

Lekker inhoudelijk ook!
Er worden je vragen gesteld maar je reageert alleen met oneliners en geeft nul info wat verwacht je dan? :>
Wat wil je nu exact filteren:
Welke stoffen zitten er nu in je water die je weg wilt hebben.
Hoe ga je meten of deze stoffen die er nu in zitten er na het systeem nog in zitten.
Wat wil je uitgeven aan dit systeem?

Verder is zoals zo vele hier al aangeven het water in Nederland aantoonbaar erg goed van kwaliteit. Dus wat exact wil jij toe gaan voegen of ja beter gezegd uit het water gaan halen wat ze met miljoenen kostende zuiveringsinstallaties er nog niet uit krijgen?

[ Voor 35% gewijzigd door Shunt op 13-05-2019 10:21 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ChrisSmoKe schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:15:

Nou nou rustig aan. In principe is het drinkwater in Nederland van zeer goede kwaliteit. Als jij dan een filter van 400+ euro linked onder het mom van dat je betere kwaliteit drinkwater wilt.

be my guest..
Maar misschien wil je nog uitweiden waarom je dat nodig denkt te hebben? verstopte leidingen woon je in een buitengebied? of in Afrika. Daar zeg je totaal niks over namelijk.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:44

Tens

let me drink about it

[...]

Dus heb je cijfers van de uitgangssituatie en een doel wat je wilt halen aan gehaltes?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Je vraag zou prima in het eerder gelinkte waterontharder topic terecht kunnen, daar worden wel meer filters besproken. Aangezien je niet echt antwoord wil geven op gestelde vragen, maar eerder bijdehand gaat doen, gaat hier een slotje op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.