Toon posts:

Hoe berekent Independer autoverzekering?

Pagina: 1
Acties:
  • 647 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hi tweakers,

Voor een projectje wil ik graag een schatting maken van de autoverzkering voor een gegeven auto (kenteken), woonplaats en leeftijd. Ik vraag me af hoe Independer.nl dat doet.
Kan iemand me daarmee helpen? :) :) :)

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-05-2019 13:17)

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:08
Woonplaats (of eigenlijk adres, want binnen een woonplaats kunnen risico's ook nog verschillen), leeftijd, geslacht, rij-ervaring van de bestuurder, verzekeringsverleden, merk, type, bouwjaar, gewicht van de auto, hoeveelheid kilometers. Of je per maand of per jaar betaalt. Of je via een collectie, een tussenpersoon en/of een volmacht verzekert. Het speelt allemaal mee, en waarschijnlijk nog wel meer zaken.

Independer haalt, afaik, jouw gegevens gewoon langs de algorithmen van de verzekeraars en geeft je een prijs door.

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:50

g0tanks

Moderator CSA
Dat is geen triviale vraag. Verzekeraars hebben actuarissen in dienst die zich bezighouden met het doorrekenen van allerlei variabelen om tot een bepaalde premie te komen.

Ik verwacht dat Independer zelf niets berekent, maar enkel jouw input matcht aan bekende verzekeringspakketten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:03
Nou die data vraagt Independer gewoon op bij de verzekeraar, het systeem is vergelijkbaar met elke online vergelijker.

Acties:
  • Beste antwoord

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:08
Woonplaats (of eigenlijk adres, want binnen een woonplaats kunnen risico's ook nog verschillen), leeftijd, geslacht, rij-ervaring van de bestuurder, verzekeringsverleden, merk, type, bouwjaar, gewicht van de auto, hoeveelheid kilometers. Of je per maand of per jaar betaalt. Of je via een collectie, een tussenpersoon en/of een volmacht verzekert. Het speelt allemaal mee, en waarschijnlijk nog wel meer zaken.

Independer haalt, afaik, jouw gegevens gewoon langs de algorithmen van de verzekeraars en geeft je een prijs door.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Dit klinkt als een huiswerkvraag, wat niet is toegestaan. Daarnaast is er sowieso sprake van erg weinig eigen inzet, wat ook niet al niet de bedoeling is. Daarom gaat dit topic op slot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Dit topic is gesloten.