Geen Foto App in Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiM_Louise
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-03 20:39
Mijn vraag
Wie kan mij helpen om de foto App in Windows 10 terug te krijgen?...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, Grassvalley, Edius 9, waarvan de laatste update 9.4 er ook een zootje van maakte.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Downloaden uit microsoft store, niet te vinden.

Beste antwoord (via TheVMaster op 14-05-2019 09:25)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
LiM_Louise schreef op Monday 13 May 2019 @ 16:54:
Beste mensen,

De fotoapp van Windows is waarschijnlijk verwijderd met de 10AppsManager, iemand heeft voor mij Windows 10 dicht getimmerd vanwege de privacy.
Ik heb geprobeerd om deze terug te zetten, maar dat is niet gelukt.

De link van Jack Sparrow werkte niet, het antwoord van Windows was:
Aan dit bestand is geen app gekoppeld waarmee deze actie kan worden uitgevoerd. Installeer
een app of, als deze al is geïnstaleerd, maak een koppeling op deze pagina Instellingen voor standaard Apps. Ik weet niet hoe dit moet, helaas.

Dus dacht ik, zoeken naar een extern foto programma.

Heel erg bedankt voor jullie feedback, ik was gewend aan ACDSee als foto browser, dit is een heel fijn programma. Maar helaas werkt het ook niet meer op Windows 10.

Ik ben film editor voor scholen, voorstellingen enz...
Deze montages maak ik al vele jaren in Edius (vroeger was het Canopus, tegenwoordig Grasvalley), een heel fijn programma, wat ook stabiel is.
Beter dan Adobe premiere.
Ik werk ook als fotograaf en daar had ik ook ACDSee voor, maar helaas.
Wie weet een goede fotobrowser daar voor in de plaats en ik bedoel geen Photoshop.

Graag jullie antwoord, mochten er nog vragen zijn, dan zie ik het wel.
Hoeft niet persé van Windows te zijn, er zijn vast betere.
toon volledige bericht
Je hebt dus ook de Microsoft Store app verdwijderd. Eh..ik snap dat je Windows 10 dichtgetimmerd hebt met het oog op de Privacy, maar eh..de Microsoft Store app moet je dus niet verwijderen :'(

Lees anders hier even verder (https://mspoweruser.com/r...p-windows-10-build-17110/). Daarmee zou je de Store app weer kunnen herstellen, dan kun je ook de Foto App installeren (via de link die ik je eerder gaf).

Laat even weten als je er niet uit komt...

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 13-05-2019 17:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De termen die je noemt zeggen me helemaal niets... Grassvaley? (Kan wellicht mijn gebrek aan volgen van Windows builds zijn) :)
Wat is precies je probleem? Opent Windows je foto's niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Bedoel je Foto's of Windows Photo Viewer ( de oude standaard van win7 enzo)?

Oh en: wat heb je gedaan dat die opeens verdwenen is/lijkt te zijn?

[ Voor 31% gewijzigd door Wintervacht op 12-05-2019 23:20 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
LiM_Louise schreef op Sunday 12 May 2019 @ 23:05:
Mijn vraag

Windows 10, Grassvalley, Edius 9, waarvan de laatste update 9.4 er ook een zootje van maakte.

Eh..als ik het zo lees gaat het om Windows 10 met de applicaties Grassvalley en Edius 9? :+

Dacht voor 1 seconde dat je een 'exotische' Windows versie had draaien.

Maar eh...hoezo kun je hem niet vinden in de Store? Je zou de Photo app via deze link moeten kunnen downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Vraagsteller bedoelt dat de standaard windows photo viewer verdwenen is (programma heet heel toepasselijk Photos). Edius/Grassvalley filmmontageprogramma lijkt beetje op Adobe Premiere.

Je bent iets kwijt, tsja waar heb je het voor het laatst neergelegd :-)

[ Voor 35% gewijzigd door LucyLG op 13-05-2019 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 23:03
Er staan 1000+ links op Google over het terugzetten van de oude Windows photo app.

Gewoon even googelen met "hoe Windows photoviewer terugzetten".....

https://www.danteck.nl/photo-viewer-terugzetten-windows-10/

https://www.schoonepc.nl/windows10/apps_windows_store.html

enz enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
floorcleaner schreef op maandag 13 mei 2019 @ 00:57:
Er staan 1000+ links op Google over het terugzetten van de oude Windows photo app.

Gewoon even googelen met "hoe Windows photoviewer terugzetten".....

https://www.danteck.nl/photo-viewer-terugzetten-windows-10/

https://www.schoonepc.nl/windows10/apps_windows_store.html

enz enz....
Ik help Ts maar even, maar oud of nieuw gaat niet om. Er is in geheel geen windows app voor fotos meer. Dus die download is handig zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...ik begrijp het niet, want de TS heeft het over de Foto App. Hoezo zou het vervolgens gaan over de Photo Viewer?

Wat is dat toch met iedereen en de afkeer van de nieuwe apps? De Foto App in Windows 10 doet minimaal hetzelfde wat de Foto viewer doet...en nog veel meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 23:03
Geen idee, de startpost is ook niet helemaal duidelijk.

Ik dacht dat TS misschien de oude viewer bedoelde. Die heb ik voor hopen non IT-ers al moeten terugzetten.
Die laten ze dan meestal terugzetten omdat ze dan weer weten op welke knopjes ze moeten drukken ....

Foto editor is inderdaad iets helemaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
floorcleaner schreef op Monday 13 May 2019 @ 12:43:
Geen idee, de startpost is ook niet helemaal duidelijk.

Ik dacht dat TS misschien de oude viewer bedoelde. Die heb ik voor hopen non IT-ers al moeten terugzetten.
Die laten ze dan meestal terugzetten omdat ze dan weer weten op welke knopjes ze moeten drukken ....

Foto editor is inderdaad iets helemaal anders.
Ik zet dat soort apps nooit terug....je blijft aan de gang. Mensen wennen maar aan die veranderingen, dat is immers het enige in het leven wat helemaal zeker is.

Als je gewend bent aan de snelle veranderingen (helemaal in de agile wereld waarin we tegenwoordig leven), dan is dat het nieuwe normaal...en is het ineens helemaal niet erg meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

JackSparrow schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:04:
[...]

Ik zet dat soort apps nooit terug....je blijft aan de gang. Mensen wennen maar aan die veranderingen, dat is immers het enige in het leven wat helemaal zeker is.

Als je gewend bent aan de snelle veranderingen (helemaal in de agile wereld waarin we tegenwoordig leven), dan is dat het nieuwe normaal...en is het ineens helemaal niet erg meer.
Neemt niet weg dat voorkeur gewoon voorkeur is en Microsoft het niet verwijderd heeft maar een andere app, die kennelijk bij de meesten niet in goede aarde valt, als standaard heeft ingesteld.

Ik weet dat die nieuwe Foto's App meer mogelijkheden biedt, maar het browsen vind ik afschuwelijk en de interface is redelijk waardeloos, ik heb die dus ook per direct de deur uit gedaan en de 'oude' Photo Viewer terug standaard gemaakt.
Als ik meer/betere functionaliteit wil ge ik alsnog naar een third party :9
Verandering is leuk, maar het moet ook verbetering zijn anders heb je er niks aan.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
LiM_Louise schreef op Sunday 12 May 2019 @ 23:05:
Mijn vraag

Maar goed. Misschien dat de TS even kan verduidelijken wat nu precies de bedoeling is, voordat we verder offtopic gaan.

[ Voor 69% gewijzigd door TheVMaster op 13-05-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiM_Louise
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-03 20:39
Beste mensen,

De fotoapp van Windows is waarschijnlijk verwijderd met de 10AppsManager, iemand heeft voor mij Windows 10 dicht getimmerd vanwege de privacy.

Aan dit bestand is geen app gekoppeld waarmee deze actie kan worden uitgevoerd. Installeer
een app of, als deze al is geïnstaleerd, maak een koppeling op deze pagina Instellingen voor standaard Apps. Ik weet niet hoe dit moet, helaas.

Heel erg bedankt voor jullie feedback, ik was gewend aan ACDSee als foto browser, dit is een heel fijn programma. Maar helaas werkt het ook niet meer op Windows 10.

Deze montages maak ik al vele jaren in Edius (vroeger was het Canopus, tegenwoordig Grasvalley), een heel fijn programma, wat ook stabiel is.
Wie weet een goede fotobrowser daar voor in de plaats en ik bedoel geen Photoshop.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
LiM_Louise schreef op Monday 13 May 2019 @ 16:54:
Beste mensen,

toon volledige bericht
Je hebt dus ook de Microsoft Store app verdwijderd. Eh..ik snap dat je Windows 10 dichtgetimmerd hebt met het oog op de Privacy, maar eh..de Microsoft Store app moet je dus niet verwijderen :'(

Lees anders hier even verder (https://mspoweruser.com/r...p-windows-10-build-17110/). Daarmee zou je de Store app weer kunnen herstellen, dan kun je ook de Foto App installeren (via de link die ik je eerder gaf).

Laat even weten als je er niet uit komt...

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 13-05-2019 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

LOL... hier het resultaat van de opgegroeide powerusers uit de tijd van XP.
Vanuit een onderbuik-gevoel over het 'spioneren van Microsoft' draaien ze een tooltje dat ze van het internet plukken, slopen de Windows van een gebruiker die van toeten noch blazen weet, en laten het opruimen van de rommel aan anderen over.

Ik zou je kennis even vragen of 'ie het niet kan komen repareren voor je.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
@Jester-NL ik vrees dat dat hem niet gaat worden. Indien hij zo goed was had hij de Store niet verwijderd.

Ik ben een beetje verbaasd waarom dit zo is gebeurd. Die 10appsmanager gooit er vanalles uit wat niet nodig is of ruimte inneemt. En er is blijkbaar niet eens gekeken welke apps eruit geknald werden. Waarschijnlijk werd het irritant bevonden dat de foto app standaard fotos opent, maar je kan zo instellen welke programmas default zijn.

Ik vrees dat Windows 10 er opnieuw in zal moeten of een herstelpunt. Eens?

Herstel standaard apps (zit onder apps in windows) gaat hem denk ik niet meer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

De meeste van die apps zijn ontworpen om alles waar een beetje anti-W10er van denkt dat het niet goed is, of je gegevens doorstuurt naar Microsoft. Het zijn dan ook geen oplossingen van Microsoft, maar komen uit het technisch equivalent van anti-vax posts op diverse fora.

Nu is er nog iets voor te zeggen dat je met die instelling (en weten wat je doet) je eigen PC vern**kt (en ondertussen op het forum van security.nl klaagt dat alles wat uit Redmond komt een stap erger is dan wat Facebook levert), maar ik ben van mening dat als je "support" levert bij anderen, dat je ook bereikbaar moet zijn om de vervolgproblemen op te ruimen.

Ik hoop dat TS een herstelpunt heeft... anders zou het (vanwege allerhande weggegooide apps) gewoon een herinstallatie kunnen worden.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
Het is opgelost. Via de tip van @JackSparrow Sparrow is de microsoft store hersteld via Powershell en toen kon de Photo app weer worden gedownload....

[ Voor 5% gewijzigd door LucyLG op 14-05-2019 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
LucyLG schreef op Tuesday 14 May 2019 @ 08:17:
Het is opgelost. Via de tip van @JackSparrow Sparrow is de microsoft store hersteld via Powershell en toen kon de Photo app weer worden gedownload....
Naast de Foto's app zijn er trouwens wel meer apps die 'handig zijn' (uit de Store). Zo gebruik ik bijvoorbeeld ook Slack (vanuit de Store) en Telegram, dat zijn dus geen tablet apps..maar gewoon de normale Win32 applicaties zoals je die ook via hun eigen websites kunt downloaden. Voordeel is dat je dus niet iedere keer zelf een update vanaf de Slack of Telegram website hoeft te downloaden, want (ondanks dat het 'ouderwetse Windows Apps zijn) worden ze gewoon via de Store geupdate.....dus niet alles van de Microsoft Store is direct 'slecht'... :9

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 14-05-2019 14:27 ]

Pagina: 1